۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مبنای نمایش "سودای عشق" ولایت پذیری است
کد خبر: ۲۳۲۶۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۵ ساعت: ۷:۴۶ ↗ لینک کوتاه

کارگردان نمایش "سودای عشق":

مبنای نمایش "سودای عشق" ولایت پذیری است

کارگردان نمایش "سودای عشق" بیان کرد: به تصویر کشاندن مظلومیت خاندان پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت یکی از اهدافم برای نوشتن این نمایشنامه بود.

مبنای نمایش "سودای عشق" ولایت پذیری است
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حسام عبداللهی کارگردان نمایش سودای عشق با اشاره به اکران این نمایش در ایام فاطمیه و تالار شهر الوند بیان کرد: مبنای نمایش سودای عشق عفاف، حجاب و ولایت پذیری است.

وی ضمن اشاره به تلاش دو تا سه ماهه گروه برای اکران این نمایش عنوان کرد: این نمایش از دوم لغایت دوازدهم اسفند ماه سال جاری که مصادف با شهادت بانوی دو عالم فاطمه الزهرا (س) است، ادامه دارد و محل اکران این نمایش تالار شهر الوند است.

عبداللهی ادامه داد: برای تهیه و اکران این نمایش ادارات و سازمان‌های مختلفی از جمله ناحیه سپاه امام رضا (ع)شهر ستان البرز، شهرداری الوند و پایگاه‌های مقاومت بسیج و دفتر امام جمعه همکاری داشته اند که نقش و همکاری انجمن نمایشی شهرستان البرز را در این بین نمی توان نادیده گرفت.

کارگردان نمایش سودای عشق با بیان اینکه خودش این نمایشنامه را به نگارش درآورده است، خاطرنشان کرد: به تصویر کشاندن مظلومیت خاندان پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت یکی از اهدافم برای نوشتن این نمایشنامه بود.
 
وی عنوان کرد: اهل بیت مظلومیت‌های فراوانی را متحمل شدند تا شیعیان بتوانند راه درست را شناخته و به راه حق گرایش پیدا کنند و حق را از باطل تشخیص دهند. 

عبداللهی اضافه کرد: داعش که نشانی از ناحقی و باطل است تلاش فراوانی برای از میان برداشتن شیعه علی(ع) دارد که باید تمام افراد شیعه هوشیار باشند و با بصیرت مسیر پیروزی حق بر باطل را هموار کنند.

این کارگردان الوندی تصریح کرد: دشمنان اسلام و شیعیان در تلاش هستند که منکر حضرت فاطمه الزهرا که همسر امام اول شیعیان و مادر ائمه اطهار است، شوند که وظیفه تمام شیعیان است که شخصیت این بانوی نمونه در دو عالم را با هنر وقدرت و ایمانشان به تصویر کشانده ونام این بانوی بزرگ را در جهان پر آوازه کنند.

وی یادآور شد: در نمایش سودای عشق ۱۵ هنرمند به ایفای نقش پرداختند و ۵ نفر نیز پشت صحنه نمایش به فعالیت مشغول هستند که نتیجه همکاری و زحمات این گروه نمایشی است که در تالار شهر الوند به صحنه رفته است.

این نویسنده با اشاره به هزینه‌های تولید این نمایش اضافه کرد: ناحیه سپاه امام رضا (ع)شهرستان البرز و پایگاه‌های مقاومت بسیج کمک شایانی در بودجه‌های اجرای این نمایش بر عهده گرفته اند.

این کارگردان الوندی افزود: بعضی از اداره‌ها و ستادها مانند ستاد فاطمیه شهر الوند و اداره تبلیغات شهرستان البرز که از جمله مسئولیت‌هایشان حمایت از نمایش‌های مذهبی است، به خوبی از این نمایش حمایت نکرده و انتظاری این بود که حمایت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم شهر الوند از نمایش سودای عشق خوب بود، اضافه کرد: امید است که این استقبال در روزهای آتی پربار تر باشد.
انتهای پیام/2002

منبع: تدای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان