۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین امام خمینی(ره) موافق عادی‌سازی روابط با آمریکا بودند/ اصواگرایان تندور اعتراضات سال ۸۸ را فتنه می‌دانند!
کد خبر: ۲۳۲۵۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۴ ساعت: ۱۲:۴۱ ↗ لینک کوتاه

ادعاهای عجیب زیباکلام در قزوین:

امام خمینی(ره) موافق عادی‌سازی روابط با آمریکا بودند/ اصواگرایان تندور اعتراضات سال ۸۸ را فتنه می‌دانند!

سخنرانی زیباکلام علی رغم هشدارهای صریح دادستان قزوین عصر روز گذشته در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه‌ بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

امام خمینی(ره) موافق عادی‌سازی روابط با آمریکا بودند/ اصواگرایان تندور اعتراضات سال ۸۸ را فتنه می‌دانند!
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ صادق زیباکلام روز گذشته به بهانه بزرگداشت چهلمین روز درگذشت هاشمی رفسنجانی به دعوت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد قزوین شد.

دادستان قزوین که پیش از این در آذرماه سال جاری طی نامه‌ای به فرمانداری این شهر از حضور زیباکلام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به دلیل مسائل امنیتی ممانعت کرده بود و این بار نیز صبح روز گذشته با ارسال نامه ای خطاب به مسوولان ذی ربط، سخنرانی زیباکلام در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) را غیرقانونی دانسته و تاکید کرده بود که مسوولان دانشگاه باید مانع برگزاری این مراسم شوند.

علی رغم هشدارهای صریح دادستان قزوین، این مراسم با حضور زیباکلام و مسوولان فرهنگی دانشگاه در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه‌ بین‌المللی امام خمینی(ره) که در سال جاری حضور افراد پرحاشیه دیگری همانند علی مطهری را تجربه کرده بود، برگزار شد.

موسیقی محزونی متناسب با عنوان برنامه در سالن به گوش می‌رسید و گردانندگان مراسم در طول یک ساعت تاخیر جهت آغاز برنامه، گاه و بی‌گاه پشت تریبون وعده حضور زیباکلام را به دانشجویان می‌دادند.

پس از ورود زیباکلام به سالن، دبیر انجمن فرهنگ و سیاست روی سن رفت و حاضرین کف و سوت زدند.

این دانشجو پیش از سخنان خود به حاضرین تذکر داد که رعایت مراسم ترحیم و ایام فاطمیه را داشته باشند و به جای کف و سوت، صلوات بفرستند اما این عمل تا دقایقی پس از شروع برنامه هم ادامه داشت.

هاشمی رفسنجانی موافق عادی سازی روابط با آمریکا بود
زیباکلام با اشاره به خط سیاسی هاشمی رفسنجانی گفت: من به عنوان وکیل مدافع هاشمی رفسنجانی در این جلسه با اشاره به دلایلی می‌گویم او فردی میانه رو و اعتدالی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای مک فارلین در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی مدعی شد که در این ماجرا فقط مبادله گروگان‌های غربی در لبنان و خرید تسلیحات مطرح نبود بلکه کار جلوتر پیش رفت و ما به عادی سازی روابط با آمریکا نزدیک شدیم و این امر استقبال هاشمی رفسنجانی را نیز به همراه داشت.

عادی سازی روابط با آمریکا در ماجرای مک فارلین قطعی بود/ امام مخالفتی نداشت!

این استاد دانشگاه تهران در سخنانی عجیب گفت: اما اتفاقاتی رخ داد و عناصر تندرو و رادیکالی حزب‌الله از ماجرا با خبر شدند و قضیه را لو دادند و همچنین عده‌ای در سپاه هم مسئله را آفتابی کردند و در نتیجه مانع برقراری این ارتباط شدند! حالا عده‌ای می‌خواهند بگویند که امام راحل دخالتی در این ماجرا نداشته و آقای هاشمی با تصمیم شخصی اقدام به روابط با آمریکا کرده بود، اما باید پرسید که آیا واقعا امام خمینی(ره) از ماجرا بی خبر بودند؟ امام به نمایندگانی که قصد سوال از وزیرخارجه وقت در خصوص سفر مک فارلین را داشتند، گفت: احمق.

وی ادعا کرد: امام خمینی (ره) به واسطه اعتقاد و اعتمادی که به عقل و کاردانی آقای رفسنجانی داشتند، عملا فرماندهی جنگ را به او سپردند.

جنگ سال ۶۱ تمام شد، ایران به دنبال کشورگشایی بود!
زیباکلام اذعان داشت: اگر فکر می‌کنید جنگی به خاطر دفاع از خاک ایران و به دست آوردن مناطق اشغالی بود باید گفت این تصور اشتباه است چراکه ما مدت‌ها بود در سال‌های ۶۱ و ۶۲ تمام مناطقی که عراقی‌ها اشغال کرده بودند باز پس گرفته بودیم و هدف اصلی جنگ تنها برای تصرف بصره بود.

وی ادامه داد: آقای هاشمی فهمید که ما نمی‌توانیم به این هدف برسیم و توانستند امام راحل را مجاب کنند هدفی که در پیش گرفته‌اند دست نیافتنی است و امام هم به واسطه اعتماد به آقای هاشمی قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت اما عده‌ای از فرماندهان جنگ و تندروها هنوز هاشمی رفسنجانی را به خاطر صلح با عراق نبخشیده‌اند.

زیباکلام عنوان کرد: هاشمی در جریان اعتراضات ۲۲ خرداد ۸۸ که بعضی از اصولگراها و تندوروها لقب فتنه به آن داده‌اند، باید تکلیف خود را روشن می‌کرد یا باید در کنار اصولگراها می‌ماند یا اینکه به سمت فتنه برود.

این استاد دانشگاه ادعا کرد: هاشمی، منصور حلاجی بود که از دوستان زخم خورد و دم برنیاورد و این زخم‌ها سخت‌تر از شکنجه‌های ساواک بود.

زیبا کلام در پایان عقاید جمعیتی که برای تشییع هاشمی رفسنجانی شرکت کرده بودند را با فتنه گران در راهپیمایی ۲۵ خرداد ۸۸ یکی و گفت: با دیدن این جمعیت دیگر نگران عاقبت اصلاحات و اعتدال در آینده نیستم.

در همین هنگام برخی دانشجویان به سخنان عجیب وی اعتراض کردند و با در دست داشتن دست نوشته هایی، وی را نادان سیاسی و عنصر خود فروخته خطاب کردند.

بعد از اتمام سخنرانی یک ساعته زیباکلام، مجری برنامه از او تشکر کرد و گفت: بنا داشتیم برنامه را به شکل دیگری برگزار کنیم اما بنا به دلایلی میسر نشد بر اساس ملاحظاتی نتوانستیم بخش‌های مختلف سخنرانی را مورد تشویق قرار دهیم.

وی به حاضرین قول داد تا برنامه‌هایی که برای آینده در نظر دارند را متناسب با اهدافشان برگزار کنند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان