۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اقدام شوم رژیم جعلی برای یهودی‌سازی بیت‌المقدس
کد خبر: ۲۳۲۵۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۴ ساعت: ۹:۴۶ ↗ لینک کوتاه

آخرین گزارش‌ها از تحولات فلسطین؛

اقدام شوم رژیم جعلی برای یهودی‌سازی بیت‌المقدس

یکی از اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی بیت‌المقدس، تخریب منازل فلسطینیان است.

اقدام شوم رژیم جعلی برای یهودی‌سازی بیت‌المقدس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، یکی از اقداماتی که رژیم صهیونیستی طی سالیان اخیر به روند آن  شدت بخشیده تخریب منازل فلسطینیان در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی است. 

اقدامی که بزرگترین هدف آن یهودی‌سازی نقاط مختلف فلسطین و به‌ویژه بیت‌المقدس است. 

البته ویران کردن خانه‌های شهروندان فلسطینی از ابتدا در کارنامه مقامات رژیم اشغالگر قدس وجود داشته اما طی سال‌های گذشته و با شروع انتفاضه سوم شدت گرفته است. 

اقدام شوم رژیم جعلی برای یهودی سازی بیت‌المقدس

اما طرح یهودی‌سازی اراضی فلسطینی نه‌تنها وقفه‌ای در خیزش جریان‌های مقاومت در این کشور ایجاد نکرد بلکه باعث شکل‌گیری مبارزات جهادی فعال‌تر در مقابله با طرح‌های نامشروع مقامات صهیونیستی شد. 
 
*تخریب منازل شهدا و اسرای فلسطینی، سند بارز یهودی‌سازی قدس 

اقدام شوم رژیم جعلی برای یهودی سازی بیت‌المقدس

به‌نقل از خبرگزاری  المیادین، روند اقداماتی که رژیم صهیونیستی و در راس آن نتانیاهو با هدف تخریب منازل شهروندان فلسطینی انجام داده در حال افزایش است. 

به‌گونه‌ای که نخست وزیر این رژیم در تمامی لفاظی‌هایش ماهیت درونی خود را پیرامون ویران کردن منازل و غصب دارایی‌های ملت فلسطین آشکار کند. 

طی انتفاضه اخیر مسجدالاقصی، بیش از 30 عملیات تخریب از سوی بولدوزرهای رژیم اشغالگر قدس علیه منازل شهدای فلسطینی صورت گرفته است.

به‌علاوه ویران کردن منازل زندانیان فلسطینی دربند صهیونیست‌ها نیز سند دیگری از طرح‌ یهودی سازی بیت‌المقدس است. 

در حقیقت نتانیاهو گمان می‌کند که با این اقدامات، نوعی از بازدارندگی را در مقابل عملیات‌های شهادت‌طلبانه مبارزان فلسطینی اجرا می‌کند اما شواهد بیانگر آن است که نتایج نبرد در روی زمین به‌گونه‌ای دیگری رقم می‌‌خورد. 

*آمار ویران کردن کاشانه فلسطینیان روبه افزایش است 

اقدام شوم رژیم جعلی برای یهودی سازی بیت‌المقدس

اقداماتی که نتانیاهو درراستای انهدام و تخریب خانه‌های فلسطینیان و هم‌چنین آواره‌سازی مردم این سرزمین در سال 2016 صورت داد نسبت به سال 2009 روند شدیدتری داشت. 

بر اساس آمار عملیات تخریب منازل شهروندان فلسطینی طی سه سال گذشته به‌میزان 54 درصد نسبت به قبل افزایش یافته است. 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، تا اواخر سال گذشته  تعداد منازل ویران شده در منطقه غربی قدس به 1089 واحد رسید، البته این اقدام متوقف نشده و روز به روز در حال فزونی یافتن است. 

در ماه نخست سال جاری میلادی نیز، شمار سازه‌های تخریب شده از سوی رژیم اشغالگر به 143 مورد رسید، در صورتی که این آمار در ماه ابتدایی سال گذشته میلادی 86 مورد بود.  
 
*اقدامی منحوس برای بیرون راندن شهروندان فلسطینی از سرزمین اجدادی خود! 

اقدام شوم رژیم جعلی برای یهودی سازی بیت‌المقدس

اما سیاست حکومت نتانیاهو در پیشبرد اهداف شوم صهیونیسم و نقض حقوق فلسطینیان به این موارد خلاصه نمی‌شود چرا که گاهی اوقات صهیونیست‌ها شهروندان فلسطینی را مجبور می‌کنند که به دست خود، به تخریب خانه‌هایشان اقدام کنند و یا این‌که هزینه تخریب را به اشغالگران بپردازند. موارد ثبت شده در سال 2014 نشان می‌دهد که تخریب 718 سازه به‌دست صاحبانش صورت گرفته است. 
 
المیادین در گزارشی به‌قلم یک روزنامه‌نگار فلسطینی می‌نویسد: سیاست رژیم اشغال‌گر قدس در ویران کردن منازل مردم فلسطین نه‌تنها هیچ پیروزی به‌دنبال نخواهد داشت، بلکه شعله‌های آتش انتفاضه ملت فلسطین را دگرباره ملتهب می‌کند. 

چرا که از هنگام شکل‌گیری انتفاضه مسجدالاقصی در ابتدای اکتبر سال 2015، مقاومت فلسطینیان هم‌چنان ادامه دارد. 

سیاست رژیم صهیونیستی در ویران کردن منازل فلسطینیان و ساخت‌و‌ساز غیرقانونی در سرزمین‌های ملتی که این زمین‌ها را طی سال‌های دور از پدران خود به ارث برده‌اند، سندی آشکار از نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی و گواهی بر ماهیت جعلی این رژیم است. 
 
 
انتهای پیام/ 1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان