۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نظام ربوی امنیت اقتصادی جامعه را به نابودی می‌کشاند
کد خبر: ۲۳۲۳۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۳ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

نظام ربوی امنیت اقتصادی جامعه را به نابودی می‌کشاند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به نقش مخرب «ربا» در سلامت اقتصادی جامعه، گفت: نظام ربوی امنیت اقتصادی جامعه را به نابودی می‌کشاند.

نظام ربوی امنیت اقتصادی جامعه را به نابودی می‌کشاند
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای بسیج اصناف و بازاریان که ظهر امروز (سه‌شنبه) در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: بازاریان ما از گذشته در حوزه دینی و فقهی دغدغه‌مند بوده‌اند و این مهم در رونق کسب و کار آنها بسیار مؤثر بوده است.

وی با اشاره به سوابق مبارزاتی بازاریان و حمایت آنها از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بازاریان در حمایت از آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی نقش مؤثری را ایفا کردند و در میدان مبارزه علیه رژیم شاه حضور جدی و فعالی داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: بازاریان و کسبه همواره در جلسات بزرگان و علمای دین حضور فعالی داشتند تا با اصول فقهی کسب و کار آشنایی بیشتری پیدا کنند چرا که معتقد بودند رعایت کامل اصول دینی و فقهی، برکت را در زندگی آنها افزایش می‌دهد.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: در نگاه دینی اعتقاد این است که همه رزق‌ها نزد خداوند است و اگر انسان‌ها رسالت اصلی خود که همان عبادت است را به درستی انجام دهند، رزق الهی شامل حالشان می‌شود.

وی افزود: نگاه یک بازاریِ مسلمان به رزق، روزی، معیشت و اقتصاد با نگاه غیرمؤمن و غیرمسلمان تفاوت اساسی دارد و مؤمن هیچ‌گاه نمی‌تواند فعالیت‌های خود را بر اساس نظام ربوی برنامه ریزی کند.

عابدینی اضافه کرد: مؤمن معتقد است که نظام ربوی به هیچ عنوان مورد تأیید خداوند نیست و جامعه را به نابودی می‌کشاند اما آن چیزی که مورد تأیید خداوند است و برکت می‌آورد، زکات، خمس و انفاقات مستحبی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند ‌فرموده اگر انسان‌ها اعتقاد به قرض‌الحسنه داشته باشند و به آن عمل نمایند، یقیناً مالشان چند برابر می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های مهمی که بسیج اصناف باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کند، توسعه نگاه‌های دینی، فقهی و انقلابی در بین نسل جدید است تا همه به اصولِ کارِ تجارت و کسب و کار دینی ملتزم باشند.

امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: قرآن تأکید کرده است که ربا هیچ‌گاه مال شما را اضافه نمی‌کند، بلکه آفتی است که برکت مال شما را از میان می‌برد و آن مال باعث وبال انسان‌ خواهد شد.

عابدینی با تأکید بر این‌که علمای دینی مخالف ربوی بودن نظام بانکی هستند، اظهار کرد: ربا نقش مخربی در سلامت اقتصادی جامعه دارد و جامعه را به انحراف خواهد کشید و باید نظام بانکی ما اصلاح شود.

در ابتدای این دیدار برخی از نمایندگان اصناف گزارشی از مشکلات و چالش‌های خود در بازار ارائه کردند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان