۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین قزوین قابلیت تبدیل شدن به قطب گلخانه‌ای کشور را داراست
کد خبر: ۲۳۲۳۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۳ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

قزوین قابلیت تبدیل شدن به قطب گلخانه‌ای کشور را داراست

استاندار قزوین گفت: قزوین به دلیل داشتن ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و کشاورزی می‌تواند به قطب گلخانه‌ای کشور تبدیل شود.

قزوین قابلیت تبدیل شدن به قطب گلخانه‌ای کشور را داراست
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، در تفاهم‌نامه‌ای که صبح امروز(سه‌شنبه) به امضای فریدون همتی استاندار قزوین و سید نظام الدین سجادی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور رسید؛ بر تامین اعتبارات مورد نیاز زیر ساخت شهرک‌های کشاورزی به نسبت 70 درصد استانداری قزوین و 30 درصد شرکت شهرک‌های کشاورزی و همچنین همکاری و کمک به شناسایی و معرفی سرمایه گذاران و متقاضیان واجد شرایط برای ایجاد واحدهای تولیدی در محل شهرک‌ها تاکید شد.

این تفاهم نامه در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای امنیت غذایی کشور و به منظور استفاده از ظرفیت‌های مناطق مستعد کشاورزی استان قزوین و بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک استان انجام شد.

استاندار قزوین در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور و علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد؛ به ظرفیت و توانمندی‌های استان قزوین در بخش کشاورزی و توسعه شرکت شهرک‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت و بستر مستعد استان قزوین شرایط مناسبی برای ایجاد گلخانه در استان وجود دارد.

فریدون همتی تصریح کرد: قزوین به دلیل داشتن ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و کشاورزی می‌تواند به قطب گلخانه کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به مصوبات هیات دولت در سفر به استان قزوین گفت: با توجه به مصوبه هیات دولت درصدد توسعه کشت گلخانه‌ای و انتقال تولید صیفی‌جات به فضای بسته در راستای افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه منابع آبی استان هستیم.

در این جلسه مقرر شد که تشکیل ستاد راهبری استانی در جهت تسریع روند ایجاد مجتمع‌های کشاورزی با ریاست شخص استاندار و مدیران استانی در هفته آینده، انجام و انتخاب مشاور جهت امکان سنجی و طراحی پروژه نودهک تاکستان از طریق ترک تشریفات توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی تا پایان سال 95 و همچنین شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان پروژه‌های دارای قابلیت تبدیل به مجتمع گلخانه‌ای را پس از بازدید میدانی و اخذ مصوبه ستاد راهبری استان به شرکت شهرک‌های کشاورزی مرکز معرفی تا در صورت تایید کارشناسی مقدمات تبدیل آنها به مجتمع های جدید فراهم شود.

همچنین در این نشست پیشنهاد شد تا شهرک صنعتی شال بدلیل عدم استقبال سرمایه گذاری در آن با توجه به زیر ساخت انجام شده و مصوبه شورای برنامه ریزی استان در مورخ 28 بهمن به شرکت شهرک‌های کشاورزی جهت ایجاد مجتمع گلخانه‌ای واگذار شود.

در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی در مناطق مستعد استان قزوین بین استاندار و رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی امضا و مبادله شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان