۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین گرامیشویلی; حرفه‌ای بودن در عین مادر بودن دشوار است/ خادم الشریعه می تواند الگو باشد
کد خبر: ۲۳۲۳۱۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

گرامیشویلی; حرفه‌ای بودن در عین مادر بودن دشوار است/ خادم الشریعه می تواند الگو باشد

بانوی شطرنج‌باز گرجستانی گفت: حرفه‌ای بودم در عین مادر بودم کار بسیار سختی است، اما من به کمک همسرم توانستم این کار را بکنم.

گرامیشویلی; حرفه‌ای بودن در عین مادر بودن دشوار است/ خادم الشریعه می تواند الگو باشد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، سوپیکو گرامیشویلی از گرجستان، که در مرحله اول مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان حریف سارا خادم‌الشریعه بود و تا مرحله سوم هم صعود کرد صحبت‌های جالبی درمورد شطرنج و شرایط خودش انجام داد. او که نتوانست به مرحله چهارم صعود کند در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، درمورد حضورش در ایران اظهار داشت: خیلی خوشحالم که ایران بودم. معمولاً برای مسابقات قهرمانی جهان سخت اسپانسر پیدا می‌شود، اما من به ایران آمدم و خوشحالم که تجربه خوبی کسب کردم.

وی درمورد عملکردش در مسابقات تهران و اینکه چقدر از همسرش کمک گرفته است، عنوان کرد: سال گذشته شطرنج بازی نکردم چون باردار بودم و فرزندم را به دنیا آوردم. پس از آن در اولین مسابقه ای که حاضر شدم، عملکرد خوبی نداشتم. همسرم خیلی به من کمک کرد تا بازهم به سطح اول جهان بازگردم. او در تمام مراحل زندگی حامی من است.

این شطرنج‌باز گرجستانی درخصوص عملکرد سارا خادم‌الشریعه گفت: سارا خیلی قدرتمند است و ضمن اینکه شخصیت خوبی هم دارد. برگزاری مسابقات در ایران فشار زیادی به سارا وارد کرد و شاید تمرکزش را بهم زد. همه از او توقع داشتند که نتایج بهتری کسب کند و همین امر هم فشارها را مضاعف کرده بود. سارا آینده درخشانی دارد و من از پیروزی برابر وی بسیار خوشحال هستم.

گرامیشویلی مورد میزبانی ایران خاطرنشان کرد: ایران خیلی زیبا است، اما چون مسابقات خیلی فشرده بود، فرصت نشد به مکان‌های دیدنی‌اش بروم. محل برگزاری مسابقات و میزبانی عالی بود، اما تنها مشکل این بود که گاهی در محل برگزاری مسابقات سر و صدا ایجاد می‌شد که البته عادت کردم، چراکه معتقدم من شطرنج‌باز هستم و باید در هر شرایطی بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم.

گرامیشویلی با بیان اینکه حرفه‌ای بودن درعین مادر بودن سخت است، گفت: در جریان مسابقات دلم برای فرزندم تنگ شده بود. هر زمان که از جریان مسابقات کنار بروم، برایم فاجعه محسوب نمی‌شود، چراکه می‌توانم فرزندم را ببینم.

وی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای موفقیت بیشتر شطرنج‌بازان ایران دارد، تصریح کرد: مسابقات قهرمانی جهان فرصت خوبی برای ایران بود، چون خیلی از قدرت‌های جهان به ایران آمدند. خیلی از ایرانی‌ها می‌توانند خادم‌الشریعه را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند، چراکه او واقعاً استعداد زیادی دارد.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان