۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پیگیری حل مشکل کشاورزان روستای حصارخروان
کد خبر: ۲۳۲۲۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲ ساعت: ۱۷:۱۷ ↗ لینک کوتاه

در صحن شورای اسلامی شهر محمدیه مطرح شد؛

پیگیری حل مشکل کشاورزان روستای حصارخروان

در جلسه مشترکی بین شهرداری محمدیه،کشاورزان روستای حصارخروان و شرکت آب منطقه ای و منابع طبیعی در این خصوص جهت حل مشکل تشکیل شود.

 پیگیری حل مشکل کشاورزان روستای حصارخروان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه ای که با حضور بهزادپور شهردار محمدیه، اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه و شورای شهر روستای حصار خروان، دهیار و جمعی از کشاورزان، معتمدین این روستا که در صحن شورای اسلامی شهر محمدیه برگزار شد درباره سهم آب کشاورزان روستای حصار خروان که از رودخانه روستای شترک قطع گردیده است، بحث و تبادل نظر شد.

سید میثم حسینی، دهیار روستای حصار خروان با بیان اینکه بیش از ۷۰ الی ۸۰ هکتار از باغ‌های سنتی روستای حصار خروان از آب رودخانه روستای شترک بهره مند بود، گفت: کشاورزان روستای حصارخروان طبق اسنادی که در دست دارند از سال ۱۳۳۲ براساس، تقسمات آب‌های جاری مانند رودخانه‌ها سهم عمده ای از آب رودخانه شترک که از شمال شهر محمدیه می‌گذرد، بهرمند بودند که متاسفانه با اجرای پروژه‌های عمرانی در ضلع شمال شرقی این شهر بطور کامل مسیر آبی که از رودخانه شترک به سمت باغات روستای حصار خروان هدایت می‌شد تخریب و از بین رفته است و با این عمل بیش از ۷۰ الی ۸۰ هکتار از باغ‌های کشاورزان در معرض خطر و خشک شدن قرار گرفته است و یا برکشاورزان آب بهای سنگینی را جهت تامین آب باغ‌های خود از کانال آب وارد کرده است.

وی خواستار این حل این مشکل شد تا کشاورزان این روستا که سهم بسزایی در کشاورزی منطقه دارند متضرر نشوند.

در ادامه حسین بهزاد پور شهردار محمدیه درباره درخواست کشاورزان نیز توضیح داد: با توجه به اهمیت کشاورزی و باغ‌های سنتی در کشور توضیح داد: شورا و شهرداری محمدیه به این موضوع قطعا توجه و رسیدگی خواهد کرد تا حقی از کشاورزان ضایع نشود.

وی درباره اجرای پروژه عمرانی در مسیر آب کشاورزان روستای حصار خروان تصریح کرد: شهرداری محمدیه بامطالعه و گرفتن استعلام از دستگاه‌های ذیربط بخصوص اداره آب و منابع طبیعی اقدام به اجرای پروژه عمرانی خود در این منطقه کرده است و اگر خطایی هم صورت پذیرفته از سوی شهرداری نبوده و دستگاه‌های نظارتی باید پاسخگو باشند که جواب استعلام این شهرداری را در اجرای پروژه خود در مسیر آب کشاورزان روستای حصار خروان مثبت اعلام کرده اند.

شهردار محمدیه ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تعامل می‌توان این مشکل را حل کرد تا کشاورزان از اب رودخانه شترک جهت باغ‌ها و اراضی کشاوزی خود بهرمند شوند.

موسوی یکی از کشاورزان و باغداران این روستا بیان داشت: با تخریب این مسیر علاوه بر از بین رفتن چند هکتار ازاراضی کشاورزی و باغ‌های سنتی ده‌ها نفر را نیز بیکار کرده است.

وی گفت: بهترین راه حل این مشکل ایجاد یک کانال و یا نهر رو باز به همان مقدار تخریب شده از سوی شهرداری محمدیه است که بایستی این عمل انجام پذیرد وکشاورزان برای انتقال و ایجاد این مسیر قطعا با شهرداری همکاری خواهند داشت.

در پایان مقرر شد؛ جلسه مشترکی بین شهرداری محمدیه،کشاورزان روستای حصارخروان و شرکت آب منطقه ای و منابع طبیعی در این خصوص جهت حل مشکل تشکیل شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان