۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نبرد مذهبی دو تیم معروف در چمن سبز +عکس
کد خبر: ۲۳۲۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

سلتیک - رنجرز؛ فراتر از فوتبال؛

نبرد مذهبی دو تیم معروف در چمن سبز +عکس

شاید در هیچ جای دنیا، مذهب یا اعتقادات دینی تا این حد که نزد دو باشگاه اسکاتلندی رویت می شود، وجود نداشته باشد، هوادارانی که تندیس مریم مقدس را وارد جایگاه ویژه استادیوم کرده و مکتب اعتراضی پروتستان را عامل تضعیف مسیحیت می دانند.

نبرد مذهبی دو تیم معروف در چمن سبز +عکس
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، گلاسکورنجرز اولین باشگاه در جهان که 100 جام داخلی را بالای سر برده است. باشگاه آبی پوش متعلق به پروتستان های دو آتشه و متعصب ایرلند شمالی و اسکاتلند چیزی فراتر از یک باشگاه ورزشی است و این با شعار "بیش از یک باشگاه" بارسلونا خیلی فرق دارد. تفاوتش آنقدر زیاد است که گاهی تصور می کنید از چیزی غیر از فوتبال حرف می زنیم، چیزی مثل خود زندگی و البته این موضوع برای یک عاشق فوتبال در خاور میانه، بسیار عجیب است چرا که موضوعات مهمتری نسبت به فوتبال وجود دارند تا برای او هم معنای زندگی باشند!

گلاسکو رنجرز پس از محرز شدن بدهی 50 میلیون پوندی خود به شدت در دنیای فوتبال سقوط کرد و پس از آن دیگر شاهد رویارویی دو تیم بزرگ سلتیک و گلاسکو به عنوان دو ابرقدرت فوتبال بریتانیا نبودیم اما این دو تیم حتی وقتی فاصله حداکثری در جدول دارند، باز هم رقیب سرسخت و سنتی یکدیگر تلقی می شوند.

رنجرز به حراج گذاشته شد و تقریبا چیزی از ان باقی نماند تا این که مافیای مسئول تخریب این باشگاه بزرگ پروتستان ورزشی متوجه شدند، رنجرز درون قلب هواداران را تخریب نکرده اند.

نبرد کاتولیک و پروتستان در چمن سبز 

هواداران گلاسکورنجرز تیم خود را در دسته چهارم لیگ برتر اسکاتلند نیز تنها رها نکردند و این تیم رکورد بیشترین هوادار در بدترین شرایط را به نام خود ثبت کرد.

تیمی که 144 سال قدمت دارد، ممکن است از سوی هواداران سلتیک مورد تمسخر واقع شود اما واقعیت این است که همیشه یک تیم بزرگ است و شخصیت شکست نداشته و ندارد. در باور پروتستان ها چیزی به نام برزخ وجود ندارد اما هواداران رنجرز این برزخ عجیب را بارها تجربه کردند تا بالاخره به بهشت لیگ برتر رسیدند.

نبرد کاتولیک و پروتستان در چمن سبز 

هر دو تیم از قدیمی ترین تیم های فوتبال جهان به شمار می روند. تاسیس رنجرز به سال 1872 و سلتیک به سال 1888 باز می گردد و دربی آنها نیز از قدیمی ترین ها محسوب می‌شود. اما حساسیت این بازی به علت همشهری بودن آنها نیست، بلکه این دو تیم از گذشته با وجود این که در یک شهر هستند با هم جنگ مذهبی دارند و همین موضوع از گذشته عامل اصلی جنجالی بودن این دربی به شمار می رود. اختلاف مذهبی بین دو باشگاه در نماد و پرچم دو باشگاه دیده می شود اما اختلاف اصلی در مذاهب دو تیم است که یکی کاتولیک و دیگری پروتستان است، مذاهبی که در کشور اسکاتلند همیشه در بین مردم موجب اختلاف بوده و به تیم های فوتبال این کشور نیز کشیده شده است.

پشتیبان سنتی رنجرز همیشه تا حد زیادی از جامعه پروتستان بوده است در حالی که سبز پوشان سلتیک از طرف کاتولیک های رومی- ایرلندی پشتیبانی می شدند. دو باشگاه سعی داشتند در سال 2005 این اختلافات قدیمی مذهبی را با یک برنامه مدون از بین ببرند و بیشتر روی جدال در مستطیل سبز بپردازند اما طرفداران این دو تیم ریشه دار اسکاتلند این اجازه را ندادند.

نبرد کاتولیک و پروتستان در چمن سبز 

شاید در هیچ جای دنیا، مذهب یا اعتقادات دینی تا این حد که نزد دو باشگاه اسکاتلندی رویت می شود، وجود نداشته باشد، هوادارانی که تندیس مریم مقدس را وارد جایگاه ویژه استادیوم کرده و مکتب اعتراضی پروتستان را عامل تضعیف مسیحیت می دانند. در مقابل نیز هوادارانی هستند که افراط نزد کاتولیک ها را عامل اصلی از بین رفتن مسیحیت بر می شمارند. در هر حال شاید کلیسا بسیار مناسب تر از زمین سبز فوتبال برای تسویه حساب های مذهبی باشد اما برای هواداران دو آتشه سلتیک و گلاسکو رنجرز، فوتبال هم یک مکتب است.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان