۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مداحان مبلغ رسالت‌های الهی باشند
کد خبر: ۲۳۲۱۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲ ساعت: ۹:۲۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

مداحان مبلغ رسالت‌های الهی باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مداحان و هیئتی‌ها بار ابلاغ رسالت‌های دینی را بر دوش دارند و باید مبلغ رسالت‌های الهی باشند.

مداحان مبلغ رسالت‌های الهی باشند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر روز گذشته(یکشنبه) در دیدار اعضای کانون مداحان استان قزوین اظهار کرد: اگر حضور نیروهای متعهد در حوزه‌های شعر، تئاتر و مداحی کمرنگ باشد، مرزهای ما با تهاجم فرهنگی شکسته خواهد شد و زیر گام‌های خوف و خطر و بی بندو باریِ اجانب قرار می‌گیرد.

وی اذعان کرد: اگر در مسئولیت‌هایی که بر عهده داریم هوشیار و آماده مقابله با دشمن باشیم، هیچ هجمه و نفوذ فرهنگی در جامعه رخ نخواهد داد و جوانان از آسیب‌های این حوزه در امان می‌مانند.

وی اضافه کرد: همه باید آبروی خود را به خدای متعال بسپاریم و به دنبال انجام رسالت الهی برویم؛ اگر کوتاهی در برابر ابلاغ این رسالت‌ها داشته باشیم در قیامت دستمان خالی خواهد بود.

عابدینی ابراز کرد: همه مسئولان با امکاناتی که در اختیار دارند باید در راستای اقامه دین تلاش کنند و هر کسی که در این مسیر مقدس کوتاهی کند، روز قیامت باید پاسخگو باشد.

وی عنوان کرد: باید با در دست داشتن امکانات، شعائر الهی و دینی را در شهر خود پیاده کنیم و خروجی عملکرد ما در ظاهر، باطن و اخلاق مردم دیده شود.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: در فضایی که جنود شیطان در حال هجمه به تفکرات دینی و ایمانی مردم است، باید با تمسک به شعائر دینی با آن‌ها مقابله کنیم تا به انزوا کشیده نشویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: برای این‌که همه مسائل سروسامان پیدا کند باید ابتدا شاکله ما تصحیح شود و هیچ چیز به جز ولایت نمی‌تواند این شاکله را درست کند زیرا ولایت ستون نماز، زکات و حج است.

وی افزود: حادثه غدیرخم به ما اثبات می‌کند که موضوع ولایت تا پایان جهان استمرار دارد و آثار ماجرای غدیرخم در دوران غیبت امام زمان (عج) در قالب ولی‌فقیه تبلور می‌یابد و امروز رهبر معظم انقلاب در جایگاه یک رهبر جهانی امیدبخش مستضعفان عالم است.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: وجود ولایت فقیه از تأثیرات غدیرخم است و توجه به جایگاه ولایت فقیه باید در همه حوزه‌ها دیده شود تا باور قطعی آن در مردم ایجاد گردد.

وی با اشاره به این‌که قرآن‌ مداری از موضوعات مهم در یک جامعه اسلامی است، گفت: نباید اهل قرآن، اهل هیئت و مداحان هرکدام یک جزیره جدا برای خود باشند زیرا آمیختگی بین عترت، قرآن، فضاهای دینی و هم‌افزایی بین آن‌ها از موضوعات مهم به شمار می‌آید.

عابدینی بیان کرد: سیره و سنت و گنجینه معارف اهل بیت (ع) باید در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار داشته باشد و این معارف از نگاه‌ها و جنبه‌های مختلف به مردم انتقال داده شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان