۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اولین مرکز پرتودهی صنعتی در قزوین راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۲۳۲۱۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور:

اولین مرکز پرتودهی صنعتی در قزوین راه اندازی می‌شود

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: اولین شتابگر با عنوان مرکز پرتودهی صنعتی (رودترون) ساخته شده به دست دانشمندان و مهندسان کشور در قزوین به زودی افتتاح و راه اندازی می‌شود.

 اولین مرکز پرتودهی صنعتی در قزوین راه اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ اصغر زارعان دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور عصر روز گذشته(یکشنبه) در بازدید از محل اجرای طرح پرتودهی صنعتی (رودترون) در قزوین بیان کرد: این پروژه در حوزه پرتودهی محصولات کشاورزی و پزشکی با مدت ماندگاری بیشتر و بهداشتی بودن با استانداردهای بین المللی ایجاد شده است و اولین طرح بومی رودوترن در کشور است که با حمایت دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه استان‌های همجوار قزوین نیز از این سیستم برای پرتودهی محصولات خود از جمله محصولات کشاورزی بهره مند خواهند شد، افزود: نکته مهم در این طرح بهره گیری از تجهیزات بومی ساخته شده توسط متخصصان صنعت هسته ای کشور است که کار نصب آنها به اتمام رسیده و و سایر موارد نیز ظرف مدت کوتاهی به پایان می‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: با افتتاح این طرح مردم از این پروژه ملی با کارکردهای متنوع در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی بهره مند خواهند شد.

زارعان ابراز کرد: با بهره برداری از این مرکز 50 فرصت شغلی مستقیم و 300 فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد و زمینه برای فعالیت‌های علمی محققان و پژوهشگران چهار استان کشور فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: با راه اندازی این مرکز می‌توان خدمات متنوعی را به بخش صنعت، کشاورزی و پزشکی ارائه که یکی از آنها افزایش زمان نگهداری محصولات و پیشگیری از بروز آفت در آنها است که می‌تواند صادرات کالاهای کشور به خارج را تسهیل کند.

گفتنی است؛ مشابه خارجی دستگاه شتابگر ساخته شده توسط متخصصان ایرانی 12 تا 15 میلیون دلار قیمت دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان