۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین گرانی در بازار قزوین/ سیل جنوب قیمت صیفی‌جات را افزایش داد
کد خبر: ۲۳۲۰۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

گرانی در بازار قزوین/ سیل جنوب قیمت صیفی‌جات را افزایش داد

طی روزهای گذشته بارندگی اخیر در برخی از استان‌های جنوبی کشور زمینه‌ای برای بسته شدن راه‌ها و کاهش انتقال میوه جات و صیفی جات به استان شده است.

 گرانی در بازار قزوین/ سیل جنوب قیمت صیفی‌جات را افزایش داد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ به طور معمول بازار و افزایش قیمت‌ها در کالاهای اساسی مردم تحت تاثیر برخی اتفاقات و نوسات در کشور است و طی روزهای گذشته بارندگی اخیر در برخی از استان‌های جنوبی کشور زمینه‌ای برای بسته شدن راه‌ها و کاهش انتقال میوه جات و صیفی جات به استان شده است.

بنابر اعلام جمعی از همشهریان مبنی بر گران شدن قیمت سبزیجات، میوه جات وصیفی‌جات پایگاه خبری صبح قزوین در گفت‌وگویی با رئیس صنف میوه فروشان استان قزوین پیگیر علت این گرانی شده است.

صادقی پور در این باره توضیح می‌دهد: بارندگی‌های اخیر موجب عدم بارگیری میوه‌جات و صیفی‌جات در جنوب و شمال کشور شده و همین مسئله باعث افزایش قیمت در بازار قزوین شده است.

وی در ادامه گفت: به دلیل وقوع سیل امکان آسیب به مزارع جنوب کشور وجود دارد اما میزان خسارت به وجود آمده مشخص نیست و تا زمانی که سطح آب ناشی از سیل پایین نیامده است؛ نمی‌توان مقدار این خسارت را تخمین زد.

این مسئول درمورد نحوه حل این مشکل عنوان کرد: واردات یکی از راه‌های حل این مسئله است اما متاسفانه فقط قادر به وارد کردن پرتقال هستیم و صیفی‌جات و میوه‌های دیگر را نمی‌توانیم وارد کنیم.

وی در پایان به قیمت‎های برخی این اقلام را به شرح زیر اعلام کرد:
کاهو: 2500 تومان
گوجه فرنگی: 5 هزارتومان
سیب درختی: 6 هزارتومان
پرتقال: 8 الی 9 هزارتومان
خیار: 2800 هزار تومان
فلفل دلمه‌ای: 10 هزار تومان
موز: 4500 هزار تومان
سبزیجات: 3 هزار تومان
پیاز: هزار تومان
سیب زمینی: 1200 هزار تومان
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان