۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نمایشگاه کتاب قزوین با حضور ۲۳۰ ناشر برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۳۱۹۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱ ساعت: ۱۲:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارشاد استان:

نمایشگاه کتاب قزوین با حضور ۲۳۰ ناشر برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد استان از برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ۲۳۰ ناشر مستقل و نمایندگی از ناشرین کشوری در قزوین خبر داد.

نمایشگاه کتاب قزوین با حضور ۲۳۰ ناشر برگزار می‌شود
اکبر اسکندری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار کرد: نمایشگاه کتاب قزوین از 2 تا 7 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین با حضور 230 ناشر مستقل و نمایندگی از ناشرین کشور برگزار می شود.

مدیرکل ارشاد استان قزوین افزود: در این نمایشگاه 47 هزار عنوان کتاب در قالب 290 غرفه به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به میزان تخفیف نمایشگاه کتاب قزوین عنوان کرد: در یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین کتاب‌ها با تخفیف 30 درصدی به خریداران عرضه می‌شود که 20 درصد در قالب یارانه نقدی از طریق بانک عامل و 10 درصد دیگر نیز از سوی ناشران است.

اسکندری نژاد بیان کرد: علاقمندان می‌توانند با حضور در نمایشگاه و ارائه کد ملی خود بن کارت‌ها را تهیه کنند و از تخفیف در نظر گرفته شده برای خرید کتاب بهره‌مند شوند.

برگزاری نشست‌های فرهنگی و ادبی در نمایشگاه کتاب
این مسئول خاطرنشان کرد: در طول ایام برگزاری نمایشگاه برنامه‌های جانبی نیز برای صبح و بعدازظهر تدارک دیده شده است که شامل برگزاری نشست‌های فرهنگی و ادبی، تجلیل از مولفان و شخصیت‌های فرهنگی استان، برگزاری ایستگاه‌ها و کارگاه‌های نقاشی و اجرای برنامه‌های جنبی از سوی کانون پرورشی فکری کودکان استان و آموزش و پرورش است.

مدیرکل ارشاد استان قزوین با اشاره به تفاوت نمایشگاه سال جاری با نمایشگاه‌های کتاب سال‌های گذشته بیان کرد: امسال سرانه یارانه‌ای کتاب استان افزایش یافته است به طوریکه در دهمین نمایشگاه کتاب قزوین یارانه‌ای که به استان تعلق گرفته بود 300 میلیون بود که امسال به 500 میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: امسال ۵ کتاب فروشی قزوین نیز همزمان با نمایشگاه می‌توانند به ارائه خدمات فروش کتاب از طریق بن کارت‌های نمایشگاه کتاب بپردازند براین اساس علاقمندان می‌توانند علاوه بر نمایشگاه کتاب با مراجعه به این کتاب فروشی‌ها، کتاب‌های مورد علاقه خود را با تخفیف تعیین شده تهیه کنند.

اسکندری نژاد با اشاره به اهمیت نقش برگزاری نمایشگاه در افزایش میزان سران مطالعه گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی در استان موجب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌شود ضمن اینکه عرضه کتاب با تخفیف 30 درصدی خود عاملی برای تشویق عموم برای تهیه و مطالعه کتاب می‌باشد.

گفتنی است، علاقمندان می‌توانند برای بازدید از یازدهمین نمایشگاه کتاب قزوین از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 21 روزهای تعیین شده به نمایشگاه مراجعه کنند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان