۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وقتی وزیر ورزش‌ از قانون بی‌اطلاع است +عکس
کد خبر: ۲۳۱۷۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

در وزارت ورزش چه خبر است؟

وقتی وزیر ورزش‌ از قانون بی‌اطلاع است +عکس

وزیر ورزش و جوانان در حالی از قانون بی‌اطلاع است و خواهان ارائه مستندات شده که طبق قانون خدمات کشوری هر وزارتخانه حداکثر باید ۵ معاونت داشته باشد.

 وقتی وزیر ورزش‌ از قانون بی‌اطلاع است +عکس
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ،‌ تغییر و تائید چارت سازمانی وزارت ورزش و جوانان پس از جدایی معاونت ورزش همگانی و بانوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های گودرزی، وزیر پیشین ورزش و جوانان در روزهای نخست بود اما این چارت با وجود ارسال به مراجع ذی‌صلاح ظاهراً تائید نشد.

گودرزی، وزیر پیشین ورزش و جوانان 7 شهریور 1394 در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی و صاحب نظران حوزه علوم ورزشی در مورد جدایی معاونت بانوان و همگانی و تغییر در ساختار وزارت ورزش گفته بود: «برای اولین بار در وزارت ورزش و جوانان معاونت ورزش‌های همگانی و بانوان را از یکدیگر تفکیک کردیم تا هر یک در جایگاه خود کارهایشان را دنبال کنند. طبق قانون هر وزارتخانه باید 5 معاونت داشته باشد و با توجه به اینکه حوزه جوانان نیز در وزارت ورزش گنجانده شده، در این زمینه دچار مشکل شدیم. تا به امروز هنوز از مراجع ذی‌ربط مجوز لازم و نهایی را برای این کار دریافت نکرده‌ایم.»

وقتی وزیر ورزش‌ از قانون بی‌اطلاع است +عکس

تصویر بالا، چارت وزارت ورزش و جوانان است که به صورت قانونی باید 5 معاونت داشته باشد، چارت وزارتخانه‌ای که هم‌اکنون سلطانی‌فر مسئول آن است و از اینکه باید 5 معاونت داشته باشد ابراز بی‌اطلاعی می‌کند.

پیش از این در گزارشی به موضوع انتصاب‌های غیرقانونی در وزارت ورزش پرداخت و در این  مدت نیز پیگیر آن بود. با این حال سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که طبق قانون وزارت ورزش باید 5 معاونت داشته باشد اما در حال حاضر 7 معاونت دارد و علت این کار چیست، گفت: «چه کسی گفته 5 معاونت؟ اگر مستندی در این باره هست ارائه کنید.»

برای پاسخ به این سؤال علاوه بر چارتی که تصویر آن در بالا آمده باید به قانون مراجعه کرد. در فصل چهارم و در بند د ماده 29 قانون خدمات کشوری آمده است:

«هر کدام از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل که تحت نظر معاون رئیس‌جمهور اداره می‌شوند، می‌توانند حداکثر(5) معاون و سایر موسسات دولتی حداکثر(3) معاون یا عناوین مشابه در ساختار تشکیلاتی خود پیش بینی نمایند و متناسب با حجم کار و تنوع وظایف و تعداد پستهای سازمانی هر معاون می‌تواند حداکثر(5) مدیر کل یا مدیر یا رئیس یا عناوین مشابه داشته باشد.» (تصویر زیر)

 

وقتی وزیر ورزش‌ از قانون بی‌اطلاع است +عکس
 

این یکی از بندهای قانون خدمات کشوری است که در آن به صورت صریح ذکر شده هر وزارتخانه حداکثر باید 5 معاونت داشته باشد، موضوعی که وزیر پیشین ورزش نیز به آن اشاره کرده و به دنبال تائید و تغییر چارت وزارت ورزش بود ولی سلطانی‌فر از این موضوع اعلام بی‌اطلاعی کرده است. در حال حاضر وزارت ورزش با 7 معاونت به کار خود ادامه می‌دهد (معاونت حرفه‌ای و قهرمانی، معاونت توسعه ورزش همگانی، معاونت امور بانوان، معاونت فرهنگی، معاونت جوانان، معاونت مالی و پشتیبانی، معاونت حقوقی و امور مجلس) و باید دید وزیر ورزش پس از ارائه این مستندات چه تصمیمی در مورد چارت وزارتخانه و معاونت‌هایش خواهد داشت.

نکته قابل توجه اینجاست که در این مدت چگونه وزارت ورزش با 7 معاونت فعالیت کرده و هر معاونت نیز برای خود بودجه مستقل داشته است؟ شاید آنها هم قانون را نمی‌دانند!





انتهای پیام/1404
منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان