۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بسیاری از تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی قزوین با کشورهای خارجی فقط روی کاغذ مانده است
کد خبر: ۲۳۱۱۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ساعت: ۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

گلایه معاون اقتصادی استاندار:

بسیاری از تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی قزوین با کشورهای خارجی فقط روی کاغذ مانده است

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: قزوین با شهرهای مختلف هشت کشور خارجی از جمله کابل، قرقیزستان، ترکیه، ارمنستان، چین، پرتقال، ایتالیا و آنتالیا خواهرخواندگی امضا کرده است؛ اما به نظر می‌رسد بسیاری از آن تفاهم نامه‌ها هنوز روی کاغذ مانده و عملیاتی نشده است.

بسیاری از تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی قزوین با کشورهای خارجی فقط روی کاغذ مانده است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری قزوین شب گذشته(سه شنبه) در جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان در استانداری اظهار داشت: حضور هیأت‌های خارجی در استان بسیار خوب و فرصتی مغتنم است اما باید دعوت‌ها هدفمند و با برنامه باشد تا از این حضور به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: برای کسب بازارهای بیشتر صادراتی، رفت و آمد هیأت‌های خارجی به استان ضرورتی اجتناب ناپذیراست؛ اما هماهنگی برای بازدیدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری و برپایی نشست‌های تخصصی باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول گفت: دعوت از هیأت‌های خارجی بهترین فرصت برای معرفی استان قزوین است و باید بتوانیم از این موقعیت بخوبی بهره برداری کنیم.

50 درصد از صادرات قزوین به کشور عراق ارسال می‌شود
حبیبی افزود: عراق از مهمترین کشورهای صادراتی برای کالاهای استان قزوین است و هم اکنون هم بیشترین حجم صادرات ما به این کشور است اما می‌توانیم این جایگاه را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: استان قزوین ظرفیت صادرات انواع محصولات غذایی، مواد شوینده، خدمات فنی و مهندسی، محصولات کشاورزی و اجرای پروژه‌های ساخت و ساز را دارد و اگر ظرفیت‌های بازار این کشور با جدیت رصد و شناسایی شود به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وی بیان کرد: از مجموع ۵۴۱ میلیون دلار صادرات استان قزوین حدود ۵۰ درصد مربوط به کشور عراق است و از اتاق بازرگانی انتظار داریم مباحث مربوط به کشور عراق را با جدیت دنبال کند.

حبیبی گفت: تاکنون قزوین با شهرهای مختلف هشت کشور خارجی از جمله کابل، قرقیزستان، ترکیه، ارمنستان، چین، پرتقال، ایتالیا و آنتالیا خواهرخواندگی امضا کرده است؛ اما به نظر می‌رسد بسیاری از آن تفاهم نامه‌ها هنوز روی کاغذ مانده و عملیاتی نشده است که این موضوع باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

در این جلسه در خصوص حضور سفرای ۲۵ کشور اروپایی و آسیایی در اسفندماه امسال گفتگو و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان