۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۰۰ اختیار به استانداران تفویض شد/ به دنبال اجرای انتخابات الکترونیکی در سال آینده هستیم
کد خبر: ۲۳۱۱۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ساعت: ۸:۳۶ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزیر کشور در قزوین:

۱۰۰ اختیار به استانداران تفویض شد/ به دنبال اجرای انتخابات الکترونیکی در سال آینده هستیم

قائم مقام وزیر کشور در قزوین با بیان اینکه ۱۰۰ اختیار به استانداران تفویض شد، عنوان کرد: بستر لازم برای برگزاری انتخابات در کشور فراهم می‌شود و امیدواریم بخشی از این رویداد مهم به صورت الکترونیکی باشد که جزئیات آن در اینده مشخص خواهد شد.

۱۰۰ اختیار به استانداران تفویض شد/ به دنبال اجرای انتخابات الکترونیکی در سال آینده هستیم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور شب گذشته(سه شنبه) در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین در دفتر استانداری در خصوص افزایش اختیارات استانداران اظهار داشت: برای تمرکز زدایی و اجرای سریعتر برنامه‌ها بیش از ۱۰۰ اختیار به استانداران تفویض شده که این کار می‌تواند مشکلات مناطق را حل کند.

وی در خصوص دستاوردهای اقتصادی دولت هم گفت: کاهش تورم ۴۰ درصدی به کمتر از ۱۰ درصد و یک رقمی شدن آن کار آسانی نبود و این کار در سایه برنامه ریزی مدون با کمک تیم اقتصادی محقق شده است.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: رشد مثبت ۶.۴ درصدی در حوزه اقتصادی از دیگر دستاوردهای دولت است و این کار در شرایط تحریم و کاهش فروش نفت با کمترین قیمت صورت گرفته است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: عبور از رکود اقتصادی و افزایش فروش نفت تا میزان دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه امروز در شرایطی محقق شده که خریداران نفت را خودمان انتخاب می‌کنیم و هیچ اجباری برای فروش نداریم و پول آن نیزنقدی دریافت می‌شود و ناچار نیستیم مانند گذشته در برابر نفت یا کالای غیر ضروری بگیریم و یا آن را ضمانت طرح‌های خود کنیم.

این مسئول اضافه کرد: یکی از دستاوردهای برجام این بود که توانستیم کمبود تکنولوژی و تخصصی را با رفع برخی موانع جبران کنیم و امروز برای صنعت ما فرصت مناسبی ایجاد شده تا فرسودگی‌ها را با نوسازی و ورود تکنولوژی روز جبران کند.

وی تصریح کرد: در این وضعیت صنعتگران باید فرصت را مغتنم بشمارند و برای نوسازی واحدهای خود بسرعت اقدام کنند و تا دیر نشده کالاهای رقابت پذیر را تولید و روانه بازارهای صادراتی کنند.

این مسئول تصریح کرد: اگر بموقع و درست اقدام کنیم از کمترین فرصت ایجاد شده می‌توانیم نسبت به افزایش تولیدات خود بهره برداری کرده و به اشتغال و رونق اقتصاد هم کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش خوب استاندار قزوین در حمایت از صنعت گفت: قزوین یک استان صنعتی است که بدون شک شاید بیشترین آسیب را هم از تحریم دیده باشد، اما امروز با تلاش استاندار و مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی و مشارکت خوب تولیدکنندگان توانسته سهم قابل توجهی از کمک‌های دولتی را به خود اختصاص دهد.

مقیمی بیان کرد: برخورداری بیش از ۹۴۱ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی از تسهیلات حمایتی دولت موجب رونق این بخش‌ها شده و تزریق بیش از یک هزار میلیاردتومان حرکت بسیار ارزشمندی در احیاء تولید و رونق اقتصادی منطقه بوده است.

وی افزود: باید برای اصلاح ساختارهای غیرکارآمد در بخش تولید و اقتصاد در این شرایط همت کنیم و به افزایش بهره وری در این حوزه سرعت بخشیم.

قائم مقام وزیر کشور اضافه کرد: استان قزوین جایگاه بسیار خوبی در بخش‌های مختلف کشور دارد که می‌تواند معین استان تهران و سایر استان‌ها باشد و در این زمینه ما نیز پشتیبانی لازم را انجام خواهیم داد.

وی در خصوص برگزاری الکترونیک انتخابات هم گفت: بستر لازم برای برگزاری انتخابات در کشور فراهم می‌شود و امیدواریم بخشی از این رویداد مهم به صورت الکترونیکی باشد که جزئیات آن در اینده مشخص خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان