۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین لوله‌ها یخ‌زده و آب آشامیدنی نداریم/ برف‌وکولاک، سه روز ما را خانه‌نشین کرد+تصاویر
کد خبر: ۲۳۱۰۸۱ نویسنده: حنانه امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۵:۲۷ ↗ لینک کوتاه

اهالی روستای داغلان قزوین:

لوله‌ها یخ‌زده و آب آشامیدنی نداریم/ برف‌وکولاک، سه روز ما را خانه‌نشین کرد+تصاویر

اهالی روستا داغلان قزوین گفتند: به علت بارش برف شدید و کولاک سه روز است که از منازل خود خارج نشده‌ایم و از سوی دیگر لوله‌های آب شرب از شدت سرما یخ زده و امکان دسترسی به آب آشامیدنی نداریم.

لوله‌ها یخ‌زده و آب آشامیدنی نداریم/ برف‌وکولاک، سه روز ما را خانه‌نشین کرد+تصاویر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ بارش شدید برف طی سه روز گذشته تمام نقاط استان را سفیدپوش کرده است و جاده‌ها و محورهای مختلف قزوین به علت کولاک بسته شده اند در این میان راه‌های روستایی به علت صعب العبور بودن برخی مسیرها تردد را برای ساکنان آنها با مشکلاتی روبرو کرده است.
روستای داغلان یکی از مناطق روستای استان قزوین است که در جاده قزوین-رشت نرسیده به نظام آباد و پس از هادی آباد قاقازان قرار دارد.

به علت بارش شدید برف طی سه روز گذشته جاده‌های این روستا بسته شده اند و تردد برای اهالی آن امکانپذیر نیست.
برخی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کردند: به علت بارش برف شدید و کولاک سه روز است که از منازل خود خارج نشده‌ایم.
این روستاییان افزودند: تعدادی از مردان این روستا در شرکت شیشه قزوین مشغول به کار هستند و نزدیک به سه روز است که سر کار خود حاضر نشده‌اند؛ از سوی دیگر لوله‌های آب شرب از شدت سرما یخ زده و امکان دسترسی به آب آشامیدنی نداریم.

این اهالی عنوان کردند: از مسئولان راهداری درخواست داریم که مسیرهای روستایی را باز کنند تا ما بتوانیم در محل کار خود حاضر شویم و مشکل تردد مردم حل شود.
روستای داغلان 300 خانوار و 1456 جمعیت دارد که مجهز به امکانات آب و برق و گاز هستند؛ اما در این روزها به علت سرما و بارش شدید برف لوله‌های آب آنها یخ زده و عده‌ای از اهالی دسترسی به آب آشامیدنی ندارند.

جواد حق لطفی معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وضعیت راه‌های روستای گفت: طی روزهای گذشته کولاک و بارش شدید برف در مناطق مختلف استان ادامه داشت و راهداران در حال بازگشایی محورهای استان هستند.

وی در ادامه افزود: ۳ گردنه قسطین لار، بهرام آباد و طالقان طی بارش سنگین برف دچار کولاک شدند به طوری که تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
این مسئول عنوان کرد: وضعیت راه‎های روستایی بررسی می‌شود و در بعضی نقاط از جمله الموت، کوهین آوج و طارم اقدامتی برای بازگشایی راه‌ها صورت گرفته است؛ اما ابتدا باید کلیه مسیرهای اصلی باز شود تا راهداران به سراغ راه‌های روستایی بروند.

وی یادآور شد: ۳ هزار تن ماسه و نمک در عملیات برف روبی و نمک پاشی که از شامگاه دیشب در محورهای مواصلاتی استان استفاده شده است و با پایان کولاک در استان تمام راه‌ها بازگشایی خواهد شد.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

رها / ۲۶ بهم ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

واقعا زندگی در روستاها سخته.خدا رحم کنه به این بنده خداها. مخصوصا کارگران شرکت شیشه که همینطوری مسئولان شرکت منتظرن اخراجشون کنن.حالا دو روز هم سر کار نرن معلومه چی میشه
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان