۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سالانه ۹۰۰ كيلوگرم عسل طبیعی توليد می‌کنم
کد خبر: ۲۳۱۰۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۲:۵۶ ↗ لینک کوتاه

كارآفرين قزوينی:

سالانه ۹۰۰ كيلوگرم عسل طبیعی توليد می‌کنم

كارآفرين قزوينی عنوان کرد: به كمك فرزندانم توانسته ام كه در سال ۹۰۰ كيلوگرم عسل توليد و درآمد بالغ بر ۴۵ ميليون تومان كسب كنم.

سالانه ۹۰۰ كيلوگرم عسل طبیعی توليد می‌کنم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عسل طبيعي در بهبود بيماري‌هاي قلبي و گوارشي كمك كرده و يك غذاي مفيد براي كودكان دو سال به بالا به حساب مي‌آيد كه در رشد آنها تأثير بسزايي دارد.

همچنين مصرف عسل در كودكان و كهنسالان به علت هضم و جذب سريع حائز اهميت است؛ عسل طبيعي به علت جذب سريع در داخل دستگاه گوارش، تخمير الكلي ايجاد نمي‌كند و وجود اسيدهاي آزاد در آن سبب جذب مواد چربي شده و كمبود آهن را جبران خواهد کرد.

استفاده از عسل به عنوان منبع انرژي در ورزش‌هايي چون فوتبال، شنا، دو، كشتي، دوچرخه سواري بسيار معمول است. دانشمندان معتقدند كه عسل طبيعي به علت داشتن قند زياد، مواد معدني و همچنين خاصيت باكتري كشي قوي براي پوشش محل جراحي مورد استفاده قرار گرفته است. آنها همچنين گزارش كرده اند كه عسل طبيعي براي معالجه زخم‌هاي سطحي، زخم معده و براي ساختن بسياري از داروها خصوصاً شربت سينه بكار مي‌رود.

فرامرز فلاح آتانكي كارآفرين قزويني توانسته با راه اندازي كلني‌هاي زنبور عسل در سال 45 ميليون تومان درآمد كسب كند.

وي با بيان اينكه از قديم زنبور داري را دوست داشتم، افزود: قبل از ورود به اين كار تحقيقات علمي زيادي در اين رابطه كرده بودم و همين امر نيز باعث شده بود با اين كار بيگانه نباشم.

اين فعال اقتصادي كه اين روزها بايد دوران بازنشستگي خود را سپري كند، تريح كرد: به كار به عنوان تفريح نگاه مي‌كنم و اين همان چيزي است كه جوان‌هاي ما امروز فراموش كرده اند.

وي با اشاره به علاقه خود به زنبور خاطرنشان كرد: هر قسمت از زنبور يك دنياي خاص است و قسم خوردن خداوند در قران به زنور نيز نشانه عظمت اين حشره است.

فلاح آتانكي گفت: تنها 20 درصد از كار زنبورداري مربوط به حرفه و 80 درصد آن علاقه است و من نيز با همان علاقه كار را پيش بردم.

اين كارآفرين قزويني كه با كمك فرزندان خود مشغول به كار است، بيان كرد: به كمك فرزندانم توانسته ام كه در سال 900 كيلوگرم عسل توليد و درآمد بالغ بر 45 ميليون تومان كسب كنم.

آتانكي در پايان گفت: با دريافت سهيلات اقتصاد مقاومتي از سازمان بسيج سازندگي توانستم كار خود را توسعه داده و درآمدي مناسب كسب کنم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

عسل / ۲۶ بهم ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

واقعا میشه کارآفرینی کرد؟ چرا پس ما نمیتونیم و هرکاری میکنیم به مشکل میخوریم؟ وقتی خودمون سرمایه نداریم روی تسهیلات بسیج سازندگی بزاریم چی کنیم؟
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان