۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۳۷ عملیات گمرکی به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد
کد خبر: ۲۳۱۰۰۲ نویسنده: رضا نیک روشت تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ ساعت: ۸:۲۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست گمرگ استان در مصاحبه با صبح قزوین:

۳۷ عملیات گمرکی به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد

سرپرست گمرگ استان قزوین عنوان کرد: هم اکنون ۳۷ عملیات گمرکی به صورت الکترونیکی و با ارسال اطلاعات داده‌ها صورت می‌پذیرد و برای اولین بار در سال ۹۴ تراز تجاری کشورمان مثبت شد و صادرات از واردات پیشی گرفت.

۳۷ عملیات گمرکی به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد
رضا نیک روشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران طی یک سال گذشته اقدام به ایجاد سامانه جامع یکپارچه ترخیص گمرکی (ICCS) با همکاری متخصصان داخلی دانشگاه تهران کرد.

سرپرست گمرگ استان قزوین در ادامه اذعان کرد: این سامانه با ارتباط الکترونیکی با سایر سازمان‌های مرتبط (مجوز دهنده) در قالب یک سیستم مدرن پنجره واحد موفق به حذف اسناد کاغذی شده است.

وی عنوان کرد: از کارکردهای جالب این سامانه امکان گفتگو(چت) و ارتباط فوری و در هر مکان بین گمرک وارد کننده و سایر سازمان‌های دولتی است.

برای اولین بار در سال 94 تراز تجاری کشورمان مثبت شد
این مسئول با بیان اینکه زمان لازم برای ترخیص کالا از 216 ساعت به 45 ساعت کاهش یافته است، ابراز کرد: 48 درصد از کل اظهارنامه به مسیر سبز هدایت و بدون دخالت انسان، پردازش و ترخیص می‌شود که این آمار قبل از اجرای سامانه برای مسیر سبز 12 درصد بود.

وی به مزایای دیگر این سامانه اشاره کرد و گفت: تحلیل دقیق تر آمار به صورت جامع و کامل، ارتقای 13 پله ای کشورمان در رتبه بندی بهبود فضای و کسب و کار پس از سیر نزولی آن باتوجه به اجرای این سامانه و تسریع در روند ترخیص و حذف برخی از موانع و الکترونیکی شدن 9 رویه گمرکی و خارج شدن از سیستم سنتی قبل جزو مزایای این سامانه است.

نیک روشت ادامه داد: هم اکنون 37 عملیات گمرکی به صورت الکترونیکی و با ارسال اطلاعات داده‌ها صورت می‌پذیرد و برای اولین بار در سال 94 تراز تجاری کشورمان مثبت شد و صادرات از واردات پیشی گرفت.

وی تصریح کرد: طبق اعلام بانک جهانی به ازای هر یک روز تأخیر در ترخیص کالا، یک درصد به قیمت کالا افزوده می‌شود که با اجرای این سامانه و درنظر گرفتن حجم مبادلات تجاری کشورمان سالانه چند ده هزار میلیارد تومان در اقتصاد کشور صرفه جویی می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان