۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ورزش شنا در شهرستان البرز در حال غرق شدن است
کد خبر: ۲۳۱۰۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ ساعت: ۷:۴۵ ↗ لینک کوتاه

زنگ خطری برای مسئولان؛

ورزش شنا در شهرستان البرز در حال غرق شدن است

نگاه مسئولان شهرستان البرز به رشته ورزشی شنای شهرستان البرز نگاهی سطحی بوده وهمین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای هیات شنای این شهرستان شده است.

ورزش شنا در شهرستان البرز در حال غرق شدن است
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛ جواد یاربیگی دبیر هیات شنای شهرستان البرز با اشاره به وضعیت اسفناک شنا در این شهرستان، اظهار داشت: در مرحله اول در رشته ورزشی شنا وضعیت سخت افزاری این رشته مدنظر است که در شهر الوند شرایط مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی هیات شنا در اختیار نداشتن استخر برای هیات است، افزود: در اکثریت هیات شنای استان‌های دیگر سانس‌‎های خاصی از استخر را به هیات شنا اختصاص داده تا با آموزش دادن شناگران مستعد بتوانند قهرمانانی جهانی در رشته ورزشی شنا پرورش بدهند.

این مسئول ادامه داد: در گذشته هیات شنای این شهرستان فعالیت خود را بهتر داشت اما از زمانی که شهرداری الوند استخر خود را در اختیار بخش خصوصی قرار داده از امکانات هیات کم شده و همین مسئله باعث عقب افتادن هیات شنای البرز از هدف خود شده است.

وی عنوان کرد: نگاه مسئولان به رشته ورزشی شنای شهرستان البرز نگاهی سطحی بوده و همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای هیات شنای این شهرستان شده است؛ چرا که قبل از اینکه استخرهای این شهرستان به بخش خصوصی تعلق بگیرد سه سانس در هفته در اختیار هیات شنا بود و باعث تمرینات کافی بچه‌ها و پیشرفت‌های کاریشان در این رشته می‌شد.

یاربیگی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان البرز نگاه خوبی به رشته ورزشی شنا ندارند و علی رغم این مشکلات تمام تلاش‌های خود را به شخصه انجام داده ام تا بچه‎های مستعد در این رشته ورزشی را حفظ کرده و استعدادهایشان را شکوفا کنم.

وی یاد آور شد: هزینه اکثریت مسابقات شنا که در سطح استان قزوین برگزار می‌شود با هزینه‌های شخصی خودم انجام شده و هم اکنون هیات شنا فاکتورهای این هزینه‌ها را تقبل نکرده است.

یاربیگی با اشاره به نوجوانان مستعد شنای شهرستان البرز که استعداد قهرمان شدن در سطح جهانی را دارند، افزود: پوریا ترابی در رشته قورباغه و امیر حسین کریمی از بهترین‌های این رشته ورزشی بوده که در صورت امکانات می‌توانند مدال آفرینان پر افتخاری برای مردم شهر الوند باشند.

دبیر هیات شنای شهرستان البرز عنوان کرد: یکی از علت‌های نیمه فعال بودن شنای شهرستان البرز نبودن امکانات است، چرا که ورزش شنا ورزشی است که محیط خاص خود یعنی آب و استخر را می‌طلبد و مربی این رشته نمی‌تواند همچون مربی فوتبال در صورت نبودن امکانات استعداد بچه‌های خود را در زمین خاکی شکوفا کند.
انتهای پیام/2002
منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان