۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شهرداری تنها وظیفه جمع‌آوری متکدیان را دارد نه کودکان کار/ بهزیستی رسیدگی کند
کد خبر: ۲۳۰۸۱۳ نویسنده: مرتضی رحمانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۵ ساعت: ۸:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین:

شهرداری تنها وظیفه جمع‌آوری متکدیان را دارد نه کودکان کار/ بهزیستی رسیدگی کند

مدیر حوزه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین عنوان کرد: لزوم دخالت دستگاه‌های مرتبط با امور اتباع به ویژه اتباع افغانی ضروری است و شهرداری تنها وظیفه جمع آوری متکدیان را دارد؛ نه کودک کار.

شهرداری تنها وظیفه جمع‌آوری متکدیان را دارد نه کودکان کار/ بهزیستی رسیدگی کند
مرتضی رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  گفت: وضعیت و نابسامانی کودکان کار که هر روزه در سطح شهر به خصوص چهارراه محمد رسول الله – ولیعصر(عج) - سبزه میدان – و بازار مملو از فعالیت این افراد است، باید ساماندهی شود.

مدیر حوزه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین افزود: تعدادی از این کودکان کار به دلیل اینکه در ایران متولد شده اند و قابل تشخیص نیستند و در اذهان عمومی کودکان کار ایرانی جلوه می‌کنند؛ در صورتی که خانواده افغانی کودکان خود را به این کار می‌گمارند و اکثرا در شهر چوبیندر - خیابان تبریز - خیابان منتظری ساکن هستند.

وی اذعان کرد: از نظر تجربه و سوابق رسیدگی به امور آسیب دیدگان مقوله کودک کار و بررسی و جمع آوری این کودکان، مستلزم شرایط و پروسه خاصی است.

رسیدگی به کودکان کار در توان شهرداری‌ها نیست

این مسئول عنوان کرد: تاکنون شهرداری قزوین کم وبیش با احتیاط به امور کودکان کار افغانی رسیدگی کرده است؛ اما به دلیل کثرت این کودکان و فرار در مواقع حضور گشت شهرداری امکان جمع آوری این کودکان نیست.

وی بیان کرد: اگر برنامه ای برای جمع آوری کودکان کار باشد؛ باید سازمان بهزیستی که با پدیده کودکان کار تخصص و مسئولیت دارد به این امور رسیدگی کند.

رحمانی پیشنهاد داد که لزوم دخالت دستگاه‌های مرتبط با امور اتباع به ویژه اتباع افغانی ضروری است و شهرداری تنها وظیفه جمع آوری متکدیان را دارد؛ نه کودک کار.

وی در پایان تصریح کرد: موضوع کودک کار نه تنها به استناد قانون به عهده حوزه شهرداری‌ها نیست. لذا تیم متخصص و مجهزی باید به این مقوله بپردازد و در توان شهرداری‌ها نیست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان