۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هیأت دانش آموزی در شال برگزار شد
کد خبر: ۲۳۰۷۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ ساعت: ۲۱:۱۱ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت ایام فاطمیه؛

هیأت دانش آموزی در شال برگزار شد

به مناسبت ایام فاطمیه هیأت دانش آموزی در شال برگزار شد.

 هیأت دانش آموزی در شال برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ هیئت دانش آموزی انصارالمهدی(عج) شهر شال به مناسبت ایام فاطمیه اول در مسجد علی بن ابیطالب(ع) مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد.
در این برنامه دانش آموزی که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهر شال برگزار شد حج الاسلام موسوی امام جمعه موقت شال و رمضانی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شال و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش، مدیران، معلمان و دانش آموزان انجمنی و سایر آحاد مردم حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام رمضانی پیرامون تفسیر آیه "و یطعمون الطعام" گفت: در بیان سبب نزول سوره انسان به نقل از ابن عبّاس، آمده است که؛ امام حسن و حسین بیمار شدند و پیامبر اسلام به همراه گروهی به عیادت آن دو رفتند؛ آنها به علی(ع) فرمودند: ای ابو الحسن! خوب است که برای فرزندانت نذری نمایی. علی و فاطمه و فضّه، نذر کردند که اگر حسن و حسین از بیماری خود بهبود یابند، سه روز روزه بدارند.
وی در ادامه افزود: حسن و حسین(ع) از بیماری شفا یافتند، در حالی که خانواده چیزی نداشت. امام علی(ع) از شمعون خیبری یهودی، سه صاع جو قرض گرفتند و فاطمه(س) یک صاع آن را آرد کرد و از آن، پنج گرده نان به شمار اعضای خانواده پخت. آنها نان‌ها را در پیش روی خود نهادند تا افطار کنند، که ناگهان فقیری بر در ایستاد و گفت: سلام بر شما، ای اهل بیت نبوّت! من مسکینی از مساکین مسلمانم. مرا اطعام کنید تا خدا شما را از مائده های بهشت اطعام کند.
این کارشناس دینی ادامه داد: آنها او را بر خود ترجیح دادند و شب را به صبح رساندند، در حالی که تنها آب آشامیده بودند و همچنان در حال روزه، بام را شام کردند. چون هنگام اذان مغرب رسید و آنها نان را در پیش روی خود نهادند تا افطار کنند، یتیمی سر رسید و آنها او را نیز بر خود ترجیح دادند و در روز سوم نیز اسیری آمد و با او نیز چنین کردند و نان خود را بدو دادند.

وی اضافه کرد: چون صبح رسید، امام علی(ع) دست امام حسن و حسین را گرفت و به سوی پیامبر خدا به راه افتاد. هنگامی چشم پیامبر به آنها افتاد که از شدّت گرسنگی به خود می‌لرزند- فرمودند: «چه قدر بر من ناگوار است آنچه را در شما می‌بینم!».
رمضانی افزود: پیامبر(ص) به همراه آنها حرکت کردند تا نزد فاطمه علیها السلام آمدند و او را در محرابش یافت که شکمش به پشتش چسبیده و دو چشمش فرو رفته بود. پیامبر از این منظره ناراحت شد. پس جبرئیل نازل شد و گفت: ای محمّد! سوره [انسان] را بگیر. خداوند، چنین خاندانی را به تو تبریک می گوید. آن گاه، سوره [انسان ] را برای او خواند.
در بخش پایانی این مراسم پرفیض، حدادزاده از مداحان اهل بیت(ع) دقایقی به مداحی پرداختند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان