۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین صرف ۳.۵ میلیارد تومان برای ارتقاء هتلینگ بیمارستان رازی قزوین
کد خبر: ۲۳۰۶۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۱:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اعلام کرد:

صرف ۳.۵ میلیارد تومان برای ارتقاء هتلینگ بیمارستان رازی قزوین

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: در زمینه ارتقاء خدمات هتلینگ و امکانات رفاهی برای بیماران و مراجعان بیمارستان رازی قزوین، حدود ۳ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

صرف ۳.۵ میلیارد تومان برای ارتقاء هتلینگ بیمارستان رازی قزوین
دکترمحمدصادق بابایی مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به عملکرد این سازمان در حوزه درمان اظهار کرد: تامین اجتماعی، سازمانی درآمد و هزینه بوده و در واقع یک بنگاه عمومی غیردولتی است.

وی افزود: قزوین، استانی صنعتی است و حدود 60 درصد جمعیت استان، تحت پوششش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه درمان اقدامات اساسی و برنامه‌ریزی‌هایی در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت همچنین مدیرعامل سازمان داشتیم.

وی عنوان کرد: تامین اجتماعی استان قزوین با داشتن 2 بیمارستان و 8 مرکز درمانی در سطح استان به ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران می‌پردازد و همچنین در بحث خرید خدمت حدود 700 مرکز طرف قرار داد ما هستند.

بابایی تصریح کرد: سال گذشته و سال جاری خدمات خوبی انجام شده به طوریکه نزدیک به 40 هزار نفر در دو بیمارستان تامین اجتماعی بستری داشته‌ایم که حدود 30 هزار عمل جراحی انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش درمان غیر مستقیم نیز حدود 55 هزار بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی و طرف قرارداد داشتیم که خرید خدمت شده است و در بخش مراجعه سرپایی به پزشک یک میلیون و 500 هزار در 2 بیمارستان و 8 مرکز درمانی در سطح استان مراجعات داشته‌ایم.

توسعه بخش اورژانس بیمارستان رازی قزوین
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: سال 94 در بخش خدمات غیرمستقیم نزدیک به 4 میلیون و 500 هزار تومان خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد نظیر مطب‌ها، کیلینیک‌ها و داروخانه‌ها و مراکز پاراکیلینیک انجام شده است که بیمه شدگان تامین اجتماعی با مراجعه به مراکز طرف قرارداد، خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه خدمات درمانی را پیشانی خدمات سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: در برنامه‌های سال 95 در جهت رضایتمندی جامعه بیمه شدگان تلاش شده است که ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها یکی از اهداف سازمان در این راستا بوده است.

بابایی ایجاد امکانات مناسب و فضای دل انگیز در خدمت به بیماران بیمه شده را از اهداف مهم ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها ذکر کرد و ادامه داد: ارتقاء هتلینگ در دو بیمارستان رازی قزوین و تاکستان در حال انجام است که در قزوین حدود 70 تا 80 درصد مراحل انجام شده که در این زمینه حدود 3 و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

وی درخصوص بازسازی بخش اورژانس بیماستان تامین اجتماعی رازی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده طی سه ماه آینده اورژانس بیمارستان رازی در فضایی مناسب و استاندارد 35 درصد توسعه می‌یابد و همچنین اقداماتی در جهت تجهیز امکانات برای کل بیمارستان انجام می‌شود که نزدیک به 2 میلیارد هزینه دارد.

این مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده برای تجهیز امکانات مراکز درمانی سازمان گفت: افزایش تعداد تخت‌های سی سی یو از 6 تخت به 12 تخت در بیمارستان رازی، هوشمند سازی دستگاه رادیولوژی و دیجیتالی کردن آن از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی در پایان گفت: در حوزه پرستاری بیمارستان رازی برای هفتمین سال بین 70 بیمارستان رتبه اول کشور را کسب کرد و بالاترین امتیاز را در خدمات پرستاری بدست آورد و بیمارستان تاکستان نیز جزو 6 بیمارستان برتر کشور در خدمات پرستاری شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان