۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تردد در راه‌های مواصلاتی استان روان است/ فعالیت شبانه‌روزی ۳۰۰ پرسنل راهداري
کد خبر: ۲۳۰۶۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مديركل راهداري و حمل‌ونقل جاده اي قزوین:

تردد در راه‌های مواصلاتی استان روان است/ فعالیت شبانه‌روزی ۳۰۰ پرسنل راهداري

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان قزوين با بیان اینکه تردد در راه‌های مواصلاتی استان روان است، عنوان کرد: از آغاز اجراي عمليات راهداري زمستاني ۳۰۰ نفر از پرسنل راهداري استان قزوين بصورت مستقيم حضور فعال و شبانه روزي دارند.

 تردد در راه‌های مواصلاتی استان روان است/ فعالیت شبانه‌روزی ۳۰۰ پرسنل راهداري
افشين پيرنون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره وضعیت جاده ای استان در شرایط جوی امروز اظهار کرد: بارش برف از روز گذشته(شنبه) در همه محورهای مواصلاتی استان آغاز شده و تردد در همه محورهای استان روان است.

مديركل راهداري و حمل‌ونقل جاده اي قزوين در ادامه افزود: در محورهای قزوین - رشت، قزوین - زنجان، قزوین - کرج، گردنه آوج، طالقان، قسطین لار و بهرام آباد الموت شاهد بارش برف هستیم.

وی اذعان کرد: تردد در گردنه‌های بهرام آباد (قزوین - الموت ) و گردنه طالقان با زنجیر چرخ امکان پذیر است اما تردد در دیگر محورهای استان عادی و روان است.

این مسئول با بيان اين اينكه از آغاز اجراي عمليات راهداري زمستاني 300 نفر از پرسنل راهداري استان قزوين بصورت مستقيم حضور فعال و شبانه روزي دارند، عنوان کرد: اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان قزوين همزمان با آغاز زمستان با استفاده از ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۴ راهدارخانه استان مستقر شده اند و در قالب ۳۰ اکیپ عمليات راهداري زمستاني را انجام مي‌دهند.

وي در ادامه تصريح كرد: از زمان آغاز بارش‌ها در فصل سرد سال جاري در مجموع شاهد 383 ساعت بارش باران، 133 ساعت بارش برف و 136 ساعت وزش باد و وقوع كولاك در محورهاي مواصلاتي استان قزوين بوده ايم و در تمامي اين ساعات راهداران پر تلاش با بهره گيري از توان ناوگان ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين و خودروهاي سواري كمك دار به صورت شبانه روزي عمليات راهداري را انجام داده اند.

پیرنون تصریح کرد: تاكنون 8242 كيلومتر- باند در سطح راه‌هاي استان عمليات برف روبي انجام شده است همچنين در عمليات نمك پاشي و برف روبي محورهاي مواصلاتي استان هم 5/14 هزار تن ماسه و نمك در سطح راه‌ها مصرف شده است.

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان قزوين اضافه كرد: در عمليات راهداري زمستاني علاوه بر بازگشايي محورهاي اصلي و فرعي و روستايي به 1400 خودرو گرفتار در برف و كولاك توسط عوامل راهداري امداد رساني شده است و به 51 نفر از سرنشينان خودروهايي كه در شرايط نامساعد جوي تجهيزات كافي براي ادامه مسير نداشتند اسكان داده شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان