۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تهدیدات ترامپ یک بلوف سیاسی است/ دولتمردان در مقابل غربی‌ها مواضع عملیاتی داشته باشند
کد خبر: ۲۳۰۵۹۵ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

تهدیدات ترامپ یک بلوف سیاسی است/ دولتمردان در مقابل غربی‌ها مواضع عملیاتی داشته باشند

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه تهدیدات ترامپ بیشتر یک بلوف سیاسی است، گفت: دولتمردان باید مواضعی اتخاذ کنند که هم بازدارنده و هم عملیاتی باشد.

 تهدیدات ترامپ یک بلوف سیاسی است/ دولتمردان در مقابل غربی‌ها مواضع عملیاتی داشته باشند
بهمن طاهرخانی عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: آنچه که امروز ترامپ به عنوان سکاندار سیاست و حاکمیت اجرایی آمریکا انجام می‌دهد به استنباط بنده بیشتر ژست‌های سیاسی است.

وی افزود: اگر امروز ترامپ تهدید یا محدودیتی ایجاد می‌کند در گذشته نیز اینگونه بوده و حتی شدیدتر از این فشارها و تهدیدها را زمانی که ما خیلی قدرت نظامی و منطقه‌ای نبودیم، انجام می‌دادند و همواره تهدید می‌کردند که همه گزینه‌ها روی میز است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه این تهدیدها در شرایطی بود که کشور به مراتب ضعیف‌تر از دوره کنونی بود و ما نیازمند شدید به منابع خارجی برای افزایش قدرت و ایجاد موازنه قدرت در منطقه بودیم.

وی ادامه داد: به نظر من جزء افکار پسندیده نیست که قدرت را به این معنا نفسیر کنیم که تسلط داشته باشیم طبیعتا اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران نیز اینگونه نیست اما متاسفانه امروز بخش عمده سیاست و روابط بین الملل، براساس قدرت و توانمندی دفاعی و نظامی است.

امروز ایران اسلامی یک قدرت مطرح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است

طاهرخانی بیان کرد: کشور ما از همان ابتدای پیروزی انقلاب همواره با تهدیدها و فشارهای دشمنان مواجه بود و همه گزینه‌ها را نیز بر علیه کشور ما انجام دادند، حال اگر آمریکا خود به صورت مستقیم وارد جنگ با ایران نشد و جنگ نیابتی را به راه انداخت اما 100 درصد توان صدام متکی به قدرت غرب و در راس آن آمریکا بود و همه اینکارها را بدون هیچ ابایی علیه کشور ما انجام دادند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز ایران اسلامی یک قدرت مطرح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بوده و در گفتمان‌های سیاسی و تعیین سرنوشت و خط مشهای سیاسی دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و در گفتمان‌های بین‌المللی حتما طرف قضیه می‌باشد لذا به نظر من همه اینها بیشتر بلوف سیاسی است و ترامپ هم می‌داند که همه اینها گذراست.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر من این عقل هوشمندانه نیست که اینگونه عمل می‌کنند و کسانی هم که در دنیا به مسائل سیاسی مسلط هستند به این سبک سری‌ها و سبک مغزی‌ها می‌خندند و متوجه می‌شوند که چنین شخصیت‌هایی، شخصیت سیاسی مستحکم و تصمیم گیرنده‌های عاقلی نیستند.

وی تصریح کرد: با توجه به نهاد ارزشی و فکری که در کشور جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و با توجه به سبقه تاریخی و دیرینه این کشور و سیاستمداران هوشمندی که در طول تاریخ در ایران وجود داشته و امروز نیز فراوان هستند دولتمردان باید مواضعی اتخاذ کنند که هم بازدارنده و هم عملیاتی باشد.

طاهرخانی در پایان گفت: طبیعتا این توانمندی در دولتمردان و سیاستمداران کشور وجود دارد علی الخصوص اینکه هدایت‌ها و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری کارساز خواهد بود، در کنار آن نیز همه سیاستمداران و مشاوران باید تدبیری بیندیشند که تدابیر، هم عملیاتی باشد و هم نشان ندهند که ما هم مثل آنها می‌خواهیم رفتارهای سخیف و سبک داشته باشیم که در شان یک سیاستمدار برجسته بین‌المللی نیست.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان