۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۵ هزار معلول در استان مستمری دریافت می‌کنند
کد خبر: ۲۳۰۴۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۰:۴۴ ↗ لینک کوتاه

معاون توانبخشی بهزیستی قزوین:

۵ هزار معلول در استان مستمری دریافت می‌کنند

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به شناسایی ۲۰ هزار معلول در سطح استان گفت: ۵ هزار معلول در استان مستمری دریافت می‌کنند.

۵ هزار معلول در استان مستمری دریافت می‌کنند
حسن حسامی معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به شناسایی 20 هزار معلول در سطح استان اظهار کرد: از این تعداد 5 هزار نفر در استان به صورت ماهیانه در حدود 60 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان بهزیستی به 20 درصد حداقل دستمزد قانون کار افزود: با تدبیری که اتخاذ شده از ابتدای سال آینده میزان مستمری معلولان به صورت کشوری افزایش خواهد یافت.

فعالیت 43 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی در استان

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت 43 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی در استان خاطرنشان کرد: عمده اقدامات توانبخشی در حوزه مراکز درون شبانه روزی است که هم‌اکنون 25 مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان و سالمندان در استان قزوین وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت 18 مرکز توانبخشی روزانه در استان تصریح کرد: در این مراکز خدمات توانبخشی و توانمندسازی به معلولان ارائه می‌شود.
حسامی عنوان کرد: با توجه به کمبودهایی که در استان وجود دارد دو مرکز بیمار روان در استان افتتاح خواهد شد این در حالی است که مجوز گسترش مراکز بهزیستی ممنوع می‌باشد اما با پیگری‌هایی که در این راستا انجام شد خوشبختانه مجوز راه‌اندازی این مراکز صادر شده است.
وی در ادامه بیان کرد: در زمینه خدمات رسانی به معلولان در حوزه شبانه‌روزی و روزانه مشکل خاصی وجود دارد تنها مشکل ما در حوزه معلولان جسمی و حرکتی است که امیدواریم بتوانیم برای سال آینده مجوز این کار را بگیریم؛ در این صورت در حوزه ارائه خدمات توانبخشی، کاردرمانی و گفتار درمانی، تقریبا می‌توان گفت که بی‌نیاز هستیم.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در پایان بیان کرد: پرداخت شهریه دانشجویی، پرداخت حق پرستاری به معلولین ضایعه نخاعی، اجرای برنامه CBR طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از جمله فعالیت‌های دفتر توانبخشی و مراقبتی بهزیستی استان است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان