۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رسانه‌های خارجی می‌خواستند مسابقات در ایران تحریم شود/ورزشکاران ما شگفتی خلق خواهند کرد
کد خبر: ۲۳۰۲۲۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رسانه‌های خارجی می‌خواستند مسابقات در ایران تحریم شود/ورزشکاران ما شگفتی خلق خواهند کرد

رئیس فدراسیون شطرنج ایران گفت:برای اولین بار است که چنین مسابقه‌ای در بخش بانوان در ایران برگزار می‌شود به همین دلیل ما در ابتدای کار با هجمه‌هایی از سوی رسانه‌های خارجی مواجه شدیم.

رسانه‌های خارجی می‌خواستند مسابقات در ایران تحریم شود/ورزشکاران ما شگفتی خلق خواهند کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، مهرداد پهلوان‌زاده در نشست خبری مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان جهان اظهار داشت: برای اولین بار است که چنین مسابقه‌ای در بخش بانوان در ایران برگزار می‌شود به همین دلیل ما در ابتدای کار با هجمه‌هایی از سوی رسانه‌های خارجی مواجه شدیم. آنها می‌خواستند که این مسابقات توسط ورزشکاران تحریم شود اما این موضوع به خوبی خنثی شد. تا مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: تاکنون 15 بانوی قهرمان جهان داشتیم که 4 نفر از آ‌نها برای این مسابقات به تهران آمدند ما نیازمند حمایت همه جانبه هستیم تا راهی باز کنیم برای سایر رشته‌ها که بتوانند میزبان مسابقات جهانی مخصوصا در بخش بانوان باشند.

رئیس فدراسیون شطرنج ایران درخصوص شرایط نماینده‌های ایران گفت: نماینده‌های ایران در رده‌های بالایی قرار ندارند برای مثال خادم الشریعه بیستم است و حجازی‌پور و پورکاشیان هم در نیمه دوم قرار دارند که کار کمی برایشان سخت است. البته فراموش نکنیم که در مسابقات گرندپری خادم در تمام دوره‌ها در رده‌های آخر قرار داشت اما در مجموع توانست دوم شود. در مجموع معتقدم خیلی نباید به رده‌بندی اولیه توجه کرد.

وی افزود: نماینده‌های ایران فرصت زیادی برای حضور در مسابقات بین‌المللی ندارند اما با این حال شک ندارم که شگفتی‌هایی خلق خواهند کرد. نباید توقع بی‌جا داشته باشیم همین که نماینده‌های ایران بتوانند توانایی واقعی خود را نشان دهند برای ما خوب است.

پهلوان‌زاده درمورد جذب اسپانسر برای این دوره از مسابقات عنوان کرد: تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است. سال گذشته برای مسابقات گرندپری سراغ گزینه‌های مختلفی رفتیم که خیلی از آنها دست رد به سینه ما زدند. اما امسال سه اسپانسر به ما جواب مثبت داده است.

وی ادامه داد: یکی از آنها همراه اول است دیگری شرکت سایپا و سومی هم بانک شهر است که همگی به ما قول داده‌اند تا در این مسابقات ما را همراهی کنند. قطعا نتایج خوب ورزشکاران و حمایت رسانه‌ها کلید حضور اسپانسرها در رشته‌های مختلف است. در این بین وزارت ورزش هم قول داده که ما را کمک کند.

رئیس فدراسیون شطرنج ایران درمورد مراسم افتتاحیه مسابقات گفت: این مراسم فردا از ساعت 18 آغاز خواهد شد. حضور وزیر ورزش تقریبا قطعی شده اما حضور رئیس جمهور هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان