۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین افزایش ۴۰ درصدی اعزام زائران به عتبات عالیات
کد خبر: ۲۳۰۰۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین خبرداد:

افزایش ۴۰ درصدی اعزام زائران به عتبات عالیات

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین عنوان کرد: در سال جاری ۴۰ درصد اعزام‌ها در استان قزوین افزایش داشت و آمار از ۲۲۴۷۴ نفر ۹۴ به ۳۷۳۸۰ نفر در سال جاری افزایش یافته است.

 افزایش ۴۰ درصدی اعزام زائران به عتبات عالیات
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، علیرضا کلانتری مدیرکل حج و زیارت استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: انقلاب نعمتی بزرگی برای ملت ایران بود و باید حافظ آرمان‌های آن باشیم؛ همه ما با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به یاوه‌گویی‌های شیطان بزرگ پاسخ می‌دهیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های حج و زیارت اذعان کرد: اعزام زائران به سفرهای سوریه، عراق و عتبات عالیان بر عهده سازمان حج و زیارت است و سازمان دیگری اجازه حضور و فعالیت در این حوزه را ندارد.

این مسئول ادامه داد: جهت پیشگیری از حوادث برای زوار لازم است که مردم از طریق نهادهای مجاز اقدام به سفر کنند؛ اخیرا گروهای غیرمجاز اعزام زائر انجام می‌دهند و اتفاقایی که برای زائران می‌افتد و حوادث جبران ناپذیر ایجاد کرده است.

وی افزود: امنیت بالاترین موضوع در گروه‌های مجاز زیارت است و دولت عراق نسبت به این امنیت زائران تعهد دارد و اتفاقاتی که در اربعین رخ داد مربوط به گروه‌هایی بود که به صورت آزاد و غیرمجاز راهی زیارت شده‌ بودند.

کلانتری عنوان کرد: اغلب زائران آزاد از مشکلات سفر به عتبات عالیات بی اطلاع هستند و همین موضوع حوادثی را برای آنها رقم زده است؛ البته حادثه‌ای برای زائران قزوین رخ نداده است اما باید این موضوعات مورد توجه مردم قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بیمه زائران به گروه‌هایی که از طریق حج و زیارت به عتبات مشرف می‌شوند، تعلق می‌گیرد اما برای گروه‌های آزاد بیمه و پرداخت ارز وجود ندارد و خسارت ناشی از فوت و مصدومیت پرداخت نمی‌شود.

۲۷ دفتر مجاز در استان فعالیت دارند

مدیرکل حج و زیارت قزوین یادآور شد: درمانگاه‌هایی با همکاری هلال احمر راه اندازی شده است تا زائران از آن در عراق استفاده کنند؛ اما زائران آزاد از بسیاری موارد بهداشتی بی نصیب خواهند بود.

وی گفت: به واسطه وجود هتل‌های غیر استاندارد و غذاهای غیربهداشتی در سفرهای عتبات عالیات، 12 پرونده در محاکم قضایی داریم که با همکاری دستگاه قضا این موارد رسیدگی می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: در سال جاری ۴۰ درصد اعزام‌ها افزایش داشت و از ۲۲۴۷۴ نفر ۹۴ به ۳۷۳۸۰ نفر در سال جاری افزایش یافته است؛ برای فروش و خرید فیش‌های حج عمره نقل و انتقالات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۷ دفتر مجاز در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: استان قزوین در حوزه عملکردی سال گذشته دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی شناخته شد و در اربعین نیز دستگاه برتر بود.

مدیر حج و زیارت استان قزوین با اشاره به افزایش 40 درصدی اعزام زائران قزوینی در سال جاری گفت: طی سال گذشته، 22 هزار و 477 زائر از طریق دفاتر زیارتی به اماکن مقدس اعزام شده‌اند و در سال جاری هم این تعداد به 37 هزار و 380 زائر رسیده است که انتظار می‌رود تا پایان سال این تعداد به 50 درصد افزایش یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

رها / ۱۹ بهم ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

امسال که وضع مرز مهران افتضاح بود یعنی این مدیران ما نمیتونن با توجه به حجم زیاد زائر یه برنامه ریزی درستی کنن؟ این چه وضعش بود واقعا امسال.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان