۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سومین انصراف نامزد سیمرغ جشنواره
کد خبر: ۲۲۹۹۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۰ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

چرا بال‌های «سیمرغ» را پرپر می‌کنید؟

سومین انصراف نامزد سیمرغ جشنواره

فیلمنامه‌نویس فیلم سینمایی «ویلایی ها» در متن انصراف خود از ادامه داوری در جشنواره فیلم فجر نوشته است: من این دستاوردِ آسمانی را با جدال های حقیرانه و کوربینانه رقابت های زمینیانِ در گِل مانده، تاخت نمی‌زنم.

سومین انصراف نامزد سیمرغ جشنواره
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ، منیر قیدی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فیلم سینمایی «ویلایی ها» طی یادداشتی با انصراف از ادامه داوری در جشنواره فیلم فجر نوشت:

«حضور در هر رقابتى و تن دادن به قواعد داورى بخشى مهم از روحیه کمال طلبى و حتى جاه طلبى هر هنرمندى است. اما این حضور هنگامى ارزش دارد که در مواجهه با حسادت و جهالت و بلاهت و حذف، قربانى نشود.

فیلمنامه ویلایی ها روایتی است که به قدر بضاعت خود و به گواه آراء و نظرها و بازخوردهای متنوع، فروتنانه و بی ادعا بر دلِ مخاطبانِ أصلیِ ان نشسته است و سهمِ هنرمندانِ این فیلم را در ادایِ  دِین به مقطعِ مهمی از تاریخ این سرزمین و به دست آوردن دلِ خانواده های شهدا و جانبازان ِ دریا دل برآورد کرده است. 

من این دستاوردِ آسمانی را با جدال های حقیرانه و کوربینانه رقابت های زمینیانِ در گِل مانده، تاخت نمی‌زنم و به یاد و خاطره همان «یارانی که غریبانه رفتند از این خانه» ارزش و حرمتِ غریبانگی‌هایی از این دست را در تنهایی خود با زیبایی بیشتری احساس می کنم و این حال را به نامزدی ها و مرتبه های دیگری که در دستِ ادمیانِ ریاکار ، حقیر شده است نمی دهم؛ و از سعید ملکانِ عزیز تمنا و استدعا دارم با همان نگاهِ مؤلفانه و حسنِ نیتی که به سینمای ایران دارد، همچنان به خطر کردن در آزمودن عرصه ها و استعدادهای جدید بپردازد و دل قوی داشته و راهش را ادامه دهد که ؛ خداوند عزت دهد_ارادتمند منیر قیدی.»

نتیجه تصویری برای ویلایی ها


انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان