۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عزت پاسپورت پيشكش؛ عزت كشور را بر باد ندهيد!/ انفعال آزاردهنده دولت در برابر مواضع ضدايراني دولت ترامپ + جدول مواضع مقامات آمريكايي و ايراني
کد خبر: ۲۲۹۹۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۱ ساعت: ۹:۲۷ ↗ لینک کوتاه

موضع گيري دولتمردان در برابر گستاخي هاي دولت جديد آمريكا؛

عزت پاسپورت پيشكش؛ عزت كشور را بر باد ندهيد!/ انفعال آزاردهنده دولت در برابر مواضع ضدايراني دولت ترامپ + جدول مواضع مقامات آمريكايي و ايراني

تيم مذاكره كننده كشورمان كه رسانه هاي حامي دولت تا مدتها از رشادت هاي آنان در مذاكرات هسته اي و حماسه(!) پرتاب خودكار به سمت جان كري سخن مي گفتند، واكنش متناسبي با گستاخي هاي دشمنان آمريكايي صورت نداده و واكنش ظریف هم تنها به دو توئيت با زبان انگليسي منتهي شد.

عزت پاسپورت پيشكش؛ عزت كشور را بر باد ندهيد!/ انفعال آزاردهنده دولت در برابر مواضع ضدايراني دولت ترامپ + جدول مواضع مقامات آمريكايي و ايراني
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، 20 روز از ورود رسمي دونالد ترامپ، چهل و پنجمين رئيس جمهور تاريخ ايالات متحده آمريكا، به كاخ سفيد مي گذرد و در اين مدت مواضع و قوانين پر سروصداي ترامپ و ساير مقامات دولتي آمريكا باعث شده است تا اين كشور به واسطه آن بيش از پيش نقل محافل سياسي جهان شود.

اما مطابق ٣٨ سال گذشته، جمهوري اسلامي ايران همچنان در كانون توجهات آمريكايي ها قرار دارد چنانچه لفاظي ها ، اتهام زني ها و وضع تحريم هاي جديد پاي ثابت تمامي روساي جمهور آمريكا پس از انقلاب اسلامي بوده است.

دولت دونالد ترامپ جمهوري خواه نيز از اين قاعده مستثني نمي باشد مضاف بر اينكه رئيس جمهور آمريكا در جريان تبليغات انتخاباتي خود نيز صريحا و بيش از رقيب دموكرات خود بر عليه ايران صحبت كرد. 

حال و با گذشت ١٩ روز از رياست جمهوري ترامپ، بر شدت اين حملات افزوده شده و در كنار آن، وضع قوانين ضد ايراني و اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران نيز، به عنوان مكمل گستاخي هاي دولت جديد آمريكا به شمار مي رود.

اما در سوي مقابل و در حاليكه همه منتظر پاسخ هاي محكم دولتمردان جمهوري اسلامي به گزافه گويي هاي دولت آمريكا بودند با واكنش منفعلانه دولتمردان مواجه شدند كه اين روند باعث ناراحتي بيش از پيش مردم شده است.

در مقابل اظهارات تند ترامپ عليه ايران و همچنين تكرار گزاره گزاف " روي ميز بودن تمام گزينه ها" حسن روحاني، رئيس جمهور كشورمان، كه در گذشته اوباما را با هوش و مودب مي خواند تنها به بيان تازه كار بودن رئيس جمهور جديد آمريكا بسنده نمود.

تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان نيز كه رسانه هاي حامي دولت تا مدتها از رشادت هاي آنان در مذاكرات هسته اي و حماسه(!) پرتاب خودكار به سمت جان كري سخن مي گفتند، واكنش متناسبي با گستاخي هاي دشمنان آمريكايي و همچنين اعمال تحريم هاي جديد صورت نداده و واكنش هاي رئيس دستگاه ديپلماسي هم تنها به دو توئيت با زبان انگليسي منتهي شد.

دولت يازدهم و حاميانش كه سرمايه گذاري فراواني بر روي اوباما كرده و همچنين اميد فراواني به روي كار آمدن هيلاري كلينتون داشتند، حال با روي كار آمدن ترامپ و اعمال مواضع تند وي عليه ايران، به انفعالي آزاردهنده روي آورده اند كه قطعا در شان جمهوري اسلامي نمي باشد.

به نظر مي رسد دولت تدبير و اميد كماكان در شوك انتخاب ترامپ به سر برده و گمان مي كند كه چنين اظهاراتي از سوي دولتمردان آمريكايي هنوز در زمان مناظرات و تبليغات انتخاباتي بيان مي شود؛ در نتيجه برنامه اي براي مقابله با دولتي كه دست چدني خود را از دستكش مخملي اوباما بيرون آورده است را نمي توان مشاهده نمود. 

علي اي حال اميد است كه دولت يازدهم و علي الخصوص رئيس جمهور كه همواره نسبت به منتقدان واكنش هاي تند و كنايه هاي سنگيني را روانه نموده است، در ادامه به گونه اي موضع گيري نمايد تا دولت تازه كار آمريكا به گمان وجود دولتي منفعل در ايران، بر گستاخي هاي خود بيافزايد.

در جدول ذيل اظهارات مقامات آمريكايي و واكنش مقامات ايراني در  20 روز گذشته آمده است كه به نظرخوانندگان محترم مي رسد.





اظهارات مقامات آمريكايي




واكنش مقامات ايراني 




ا نتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

نیما ب / ۲۰ بهم ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

خوب به قول معرف هنوز گرگ بز را نخورده که. منظورم اینکه هنوز فرصت است اگر فکر می کنید آقای ظریف و ابنها جواب آمریکا را مناسب ندادند همین فردا 22 بهمن بیا بیرون و هرچه فریاد داری بر سر آمریکا بریز. خدا قوت
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان