۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تقویت باورهای دینی عامل تداوم و حفظ انقلاب است
کد خبر: ۲۲۹۸۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

تقویت باورهای دینی عامل تداوم و حفظ انقلاب است

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: نقش باورها همانطور که در پیروزی انقلاب بسیار حائز اهمیت بود در تداوم و حفظ انقلاب نیز مهم است بنابراین دشمن با علم به این موضوع باورها را هدف قرار داده است.

تقویت باورهای دینی عامل تداوم و حفظ انقلاب است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در همایش استانی آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک ماهیت فرهنگی داشت.

وی افزود: وقتی تئوری انقلاب‌ها مطرح می‌شود معمولا مراحل ۵ گانه‌ای را برای هر نهضت در نظر می‌گیرند که شامل مرحله تکوین، تخریب، تاسیس، تثبیت و تدام است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: درباره انقلاب اسلامی ایران در مرحله تکوین، تئوری‌هایی را برای شکل‌گیری آن مطرح می‌کنند و برخی مسائل ایدئولوژیک و فرهنگی و برخی دیگر مسئله استبداد و حکومت شاهنشاهی و یا اختلاف طبقاتی حاکم بر کشور را در شکل‌گیری انقلاب عنوان می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهید مطهری تلفیقی از مباحث یاد شده را تئوری شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران می‌داند به عبارتی مباحث فرهنگی و ایدئولوژیک، استبداد و حکومت شاهنشاهی و هم اختلاف طبقاتی و مشکلات اقتصادی را در کنار هم عامل شکل‌گیری انقلاب در ایران می‌داند اما وجه فرهنگی و ایدئولوژی انقلاب اسلامی یعنی باورها در شکل گیری انقلاب نقش پررنگ‌تری داشت.

نعمت‌اللهی تصریح کرد: دانشمندان علوم اجتماعی قدرت را به دو بخش سیاسی و اجتماعی تقسیم می‌کنند که در قدرت سیاسی تشکیلاتی با زر و زور حکومت‌ها را کنار زده و به قدرت می‌رسند.

نسل جوان امروزی در دفاع از ارزش‌ها و باورها مسئولند
وی بیان کرد: قدرت اجتماعی دارای ۳ پایه مردم، باورها و رهبر است که رهبری نقش مهمی داشته و در راس این دو قرار می‌گیرد زیرا هنر رهبر برقراری پیوند میان مردم و باورها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه گفت: امام راحل در کشوری رهبری جامعه را به دست می‌گیرد که باورهای مردم از نوع الهی و آسمانی بود و ۲ شاخصه مهم باور مردم ایران بسیار پررنگ است که یکی اندیشه عاشورایی و زیر بار ظلم و ستم نرفتن است و دیگری اندیشه مهدویت، امید و انتظار می‌باشد.

وی ادامه داد: نقش باورها در جامعه ما بسیار تاثیرگذار است لذا امام راحل می‌فرمایند مردم ما هر چه دارند از محرم و صفر است زیرا آگاهی مردم در پای منبرها و در محافل سیدالشهدا و روضه و حسینیه‌ها حاصل شد که در نهایت بر علیه رژیم ستمشاهی، استبداد و استعمار قیام کردند.

نعمت‌اللهی با اشاره به اهمیت نقش مردم در پیروزی انقلاب گفت: ما می‌گوییم انقلاب اسلامی برآیند قدرت اجتماعی بود که عبارت از مردم، باورها و رهبر است البته رهبر ما انسانی عارف، فقیه و سیاستمدار به معنای واقعی کلمه بود که با استعمار و استبداد توام با هم مبارزه کرد.

وی تصریح کرد: نقش باورها همانطور که در پیروزی انقلاب بسیار حائز اهمیت بود در تداوم و حفظ انقلاب نیز مهم است بنابراین دشمن با علم به این موضوع باورها را هدف قرار داده و در فضای مجازی با مدیریت ادراکات، احساسات، تحریکات و تصمیمات در مسیر رسیدن به اهداف خود حرکت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم خاطرنشان کرد: از تکنولوژی روز به درستی استفاده و در فضای مجازی هوشمندانه عمل کنید زیرا شما نسل جوان در دفاع از ارزش‌ها و باورها مسئولید.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی ایران، فرهنگی بود و مهمترین عنصر شکل‌گیری انقلاب باورها بود از این رو دشمن باورها را امروز با ابزار نوین و مدرن هدف گرفته است و اگر بتواند به باورهای ما خدشه وارد کند به اهداف خود خواهد رسید.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان