۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رتبه کشوری دانشگاه مورد رضایت نیست/ به کانون موسیقی مجوز فعالیت ندادیم
کد خبر: ۲۲۹۸۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اعلام کرد:

رتبه کشوری دانشگاه مورد رضایت نیست/ به کانون موسیقی مجوز فعالیت ندادیم

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه رتبه کشوری دانشگاه مورد رضایت نیست اعلام کرد: رسالت اصلی دانشگاه فعالیت در عرصه علمی و پژوهشی است به همین علت امجوز فعالیت به کانون موسیقی در دانشگاه را ندادیم.

رتبه کشوری دانشگاه مورد رضایت نیست/ به کانون موسیقی مجوز فعالیت ندادیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین نشست خبری رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

ابوالحسن نائینی در این نشست خبری ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه و تجدد پیمان با آرمان‌ها امام خمینی (ره) اظهار کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) مولود و دستاورد انقلاب اسلامی است.

وی افزود: طی 3 سال گذشته دانشگاه رشد خوبی در مقالات ISI داشته و به ارائه 155 مقاله در این حوزه رسیده است، همچنین از تعداد 210 مقاله علمی پژوهشی به 225 مقاله در این حوزه رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه افزایش مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار دانشگاه قرار دارد، بیان کرد: از سال 92 تاکنون واحدهای فناوری دانشگاه از 8 واحد به 23 واحد افزایش یافته و طرح‌های آموزشی خارج از دانشگاه 60 درصد افزایش داشته است.

نائینی با اشاره به تشویق اساتید به ارائه مقالات علمی، گفت: محصولات تولید و تجاری شده مرکز رشد فناورانه از 2 طرح در سال 92 به 11 طرح در سال 95 افزایش یافته است.

وی در ادامه به رتبه این دانشگاه در میان سایر دانشگاه‌های کشور اشاره و تصریح کرد: بر اساس شاخص‌ها و رتبه‌بندی‌های انجام شده، دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) از میان بیش از 128 دانشگاه رتبه سی و دوم را داراست که مورد رضایت نیست و بر روی این امتیازبندی‌ها بحث و نظر داریم.

بودجه دانشگاه پاسخگوی نیازهای آن نیست
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: 114 هزار و 250 متر مربع فضای کلی دانشگاه است که با تخصیص اعتبارات دولتی 3 طرح دیگر در جهت افزایش این فضا نیز در دست اجرا و اقدام است.

نائینی با اشاره به درآمدهای دانشگاه، بیان کرد: سال گذشته دانشگاه امام خمینی (ره) از محل شهریه دانشجویان غیر ایرانی و دانشجویان شبانه و دانشجویان مهمان 8 میلیارد تومان درآمد داشته که پیش بینی می‌شود در سال جاری این مبلغ به 9 و نیم میلیارد تومان افزایش یافته خواهد یافت.

وی ادامه داد: طی 3 سال گذشته بودجه جاری دانشگاه 84 درصد و در بخش بودجه‌های عمرانی 127 درصد افزایش داشته است اما این مبالغ هنوز پاسخگوی تمام نیاز دانشگاه نیست.

این مسئول به تعداد دانشجویان دانشگاه اشاره کرد و گفت: 550 دانشجوی شبانه، 2 هزار و 557 دانشجوی بومی و 5 هزار و 587 دانشجوی غیربومی هم اکنون مشغول تحصیل در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) هستند.

نائینی به فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: انجمن فرهنگ و سیاست به 3 تشکل فعال قبلی دانشگاه اضافه شد و در حال حاضر 4 تشکل در دانشگاه فعالیت دارند که این موضوع سبب شده تا دانشگاه از یک سویه نگری خارج شود.

وی با اشاره به رسالت اصلی دانشگاه، تصریح کرد: رسالت اصلی دانشگاه فعالیت در عرصه علمی و پژوهشی است به همین علت اجازه فعالیت به کانون موسیقی را در دانشگاه ندادیم اما اجرای موسیقی سنتی مانعی ندارد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: هم اکنون 280 هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وجود دارد و این دانشگاه هر ساله از نمایشگاه بین‌المللی کتاب، کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان را خریداری می‌کند.

نائینی با بیان اینکه به دانشجویان تنها در چارچوب قانون اختیارات داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در این دانشگاه فضای لازم برای نقد وجود دارد اما اجازه توهین و تهمت به دولت از سوی دانشجویان، اساتید و سخنرانان داده نمی‌شود.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان