۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پرداخت بيش از ۴۳ ميلياردتومان تسهيلات به کارآفرینان قزوینی
کد خبر: ۲۲۹۷۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ساعت: ۹:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول اقتصاد مقاومتي بسيج سازندگي اعلام کرد:

پرداخت بيش از ۴۳ ميلياردتومان تسهيلات به کارآفرینان قزوینی

مسئول اقتصاد مقاومتي سازمان بسيج سازندگي عنوان کرد: طي سه سال گذشته سازمان بسيج سازندگي استان قزوين در حوزه اقتصاد مقاومتي بيش از ۴۳ ميليارد تومان تسهيلات پرداخت كرده است.

پرداخت بيش از ۴۳ ميلياردتومان تسهيلات به کارآفرینان قزوینی
مهدي نيكجو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتي، اين سازمان در انجام عرصه‌هاي اقتصاد مقاومتي و عملياتي كردن آن گام‌هاي خوبی برداشته است.

مسئول اقتصاد مقاومتي سازمان بسيج سازندگي در ادامه افزود: از سال 93 تا پايان ديماه سال جاري، بيش از 43 ميليارد تومان تسهيلات در اين راستا پرداخت شده است.

وی ادامه داد: شناسايي عرصه‌هاي كشاورزي به ويژه استفاده از ظرفيت و توانمند سازي بومي استان كه با سفره مردم در ارتباط است و نگاه و توجه به افزايش توليد و كمك به اشتغال و هم افزايي بين دستگاه‌هاي دولتي از جمله برنامه‌هاي اين سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتي است و اين امر باعث مهاجرت معكوس از شهر به روستا دارد و روستاييان با انگيزه و قوت بيشتر در عرصه توليدات خود فعاليت خواهند داشت.

این مسئول عنوان کرد: سازمان بسيج سازندگي در اين راستا با دستگاه‌ها و شركت‌هاي ديگر تعامل و همكاري دارد به طور مثال با سازمان جهاد كشاورزي و زيربخش‌هاي آن براي آموزش، بازاريابي فروش توليدات عرصه‌هاي اقتصاد مقاومتي هماهنگي بسيار خوبي طي دو سال گذشته داشته است.

نيكجو گفت: تسهيلات بسيج سازندگي در 28 عرصه اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي به افراد واجد شرايط ارائه مي‌شود.

وی اضافه کرد: اعطاي تسيهلات بسيج سازندگي در مواردي نظير داربستي كردن باغات انگور، پرورش قارچ خوراكي، پرورش ماكيان(بلدرچين، كبك، غاز، بوقلمون، اردك)، پرورش شترمرغ، پرورش مرغ بومي، پرورش دام سنگين، كشت علوفه هيدروپونيك، محصولات گلخانه اي، توليد كود ورمي كمپوست، پرورش ماهي، احداث و توسعه حوضچه پرورش ماهي، گياهان دارويي ( زعفران و ... )، صنايع دستي و در حوزه صنايع تبديلي، خشك كن، پودر كن، اسانس گيري، ترشي و شوريجات، بسته بندي، روغن گيري، رب و عصاره، مربا و شربت، گوهر تراشي، فرآوري لبنيات، توليد محصول از ضايعات كشاورزي و دامي اشاره کرد.

این مسئول به اهميت اين حوزه در اقتصاد اشاره کرد و گفت: آنچه در اقتصاد مقاومتي حائز اهميت است، توانمندسازي مردم به عبارتي مردمي كردن اقتصاد است.

وی ادامه داد: نكته مهم در راستاي عرصه‌هاي اقتصاد مقاومتي، توجه به درون زا بودن توليدات و به عبارتي اتكاء به توانمندي داخلي است، از سوي ديگر كالاي توليد شده توانايي رقابت با ساير كالاها و حتي صادرات را داشته باشد كه در اين راستا نيز اقدامات خوبي صورت پذيرفته است.

نیکجو یادآور شد: همچنين در راستاي توجه به پتانسيل شهرستان‌ها، با هدف معرفي و ترويج محصولات بومي منطقه به كشور و رونق آن عرصه شهرستان‌ها و مناطق، براساس قطب توليد آن تقسيم شده اند و به آن عرصه بيشتر توجه شده است، تسهيلات ويژه آن عرصه در شهرستان پرداخت مي‌شود. برای نمونه شهرستان قزوين شيريني پزي ( باقلوا )، منطقه طارم روغن زيتون، شهرستان تاكستان بارگاه بهداشتي، فرآوري محصول از انگور، شهرستان بوئين زهرا: فرآوري لبنيات ( كره) است.

وي بيان كرد: برخي از اقدامات بسيج سازندگي از سال 93 تا پايان ديماه سال جاري در حوزه اقتصاد مقاومتي به شرح ذيل است:
• اعطاي تسهيلات اقتصاد مقاومتي به ميزان 43 ميليارد تومان از سال 93 تا ديماه سال 95.
• پرداخت تسهيلات به بيش از 2650 نفر از مردم عزيز در سطح استان به منظور كمك به توليد و اشتغال.
• آموزش بيش از 2500 نفر در عرصه‌هاي اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي با همكاري جهاد كشاورزي و فني و حرفه‌اي و اعطاي گواهي.
• داربستي نمودن بيش از 411 هكتار از باغات انگور استان در راستاي اقتصاد مقاومتي و افزايش توليد .
• افزايش 12588 كلني پرورش زنبورعسل در سطح استان.
• راه اندازي 129 واحد در عرصه صنايع تبديلي ( خشك كن، پودر كن، ترشي و شوريجات، فرآوري و ... ) .
• احداث و توسعه 65 حوضچه پرورش ماهي در سطح استان.
• راه اندازي و توسعه 101 واحد پرورش قارچ خوراكي در راستاي اقتصاد مقاومتي در سطح استان.
• احداث و توسعه 31 واحد گلخانه اي به منظور توليد محصولات گلخانه اي ( صيفي جات، توليد نشاء ، پرورش گل و گياه و ... ) در سطح استان.
• ايجاد نمايشگاه‌هاي فصلي و دائمي و مجازي در راستاي حمايت از فروش محصولات اقتصاد مقاومتي ( در شهرستان ها ، سراي سعد السلطنه، مركز نمايشگاه بين المللي استان و ... )
• برگزاري دوره‌هاي آموزش عرصه‌ها با همكاري سازمان‌هاي جهاد كشاورزي و فني و حرفه اي استانانتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان