۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ایجاد قدرت نظامی و دفاعی مستقل، از دستاوردهای بزرگ انقلاب بود
کد خبر: ۲۲۹۵۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین:

ایجاد قدرت نظامی و دفاعی مستقل، از دستاوردهای بزرگ انقلاب بود

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین عنوان کرد: در گذشته رژیم پهلوی با کمک تسلیحات نظامی خریداری شده از آمریکا و با حمایت این کشور در منطقه به عنوان ژاندارم مطرح بود؛ اما ایجاد قدرت نظامی مستقل از غرب دستاورد انقلاب بود.

ایجاد قدرت نظامی و دفاعی مستقل، از دستاوردهای بزرگ انقلاب بود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ نجاتی آتانی مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین شب گذشته(یکشنبه) در مجمع سالیانه بسیج اساتید استان که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ضمن تبریک و گرامیداشت دهه مبارک فجر به دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای کلان این انقلاب علاوه بر قطع وابستگی نظامی به کشورهای غربی از جمله آمریکا و ارتقاء قدرت سخت نظام به یک حد مطلوب، ایجاد منابع جدید قدرت است.
وی در ادامه افزود: در گذشته رژیم پهلوی با کمک تسلیحات نظامی خریداری شده از آمریکا و با حمایت این کشور در راستای اهداف آمریکا در منطقه به عنوان ژاندارم مطرح بود.
این مسئول ادامه داد: اگر هر لحظه آمریکا حمایت خود را از رژیم پهلوی بر می‌داشت این قدرت پوشالی فرو می‌ریخت.
وی اضافه کرد: علت اینکه رژیم منحوس پهلوی موضوع تحقیرآمیز کاپیتولاسیون را پذیرفت، تهدید آمریکا مبنی بر خروج مستشاران نظامی از ایران در صورت عدم پذیرش مصونیت قضایی بود که با خروج آنها، حکومت به سبب وابستگی، توان تجهیز و نگهداری تسلیحات خریداری شده از آمریکا را نداشت و لذا این لایحه سراسر توهین و تحقیر آمیز را به تصویب رساندند.

به برکت انقلاب شیعیان از حاشیه به مرکز ثقل جهان منتقل شدند
نجاتی تصریح کرد: نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قدرت لایزال الهی و پشتیبانی توده‌های مردم و هدایت ولایت مطلقه فقیه و با وجود چالش‌های عظیمی مانند تهدیدات نظامی، جنگ تحمیلی، شورش‌های محلی و جدایی طلبانه و تحریم‌ها نه تنها جایگاهش تضعیف نشد؛ بلکه به اذعان خود غربی‌ها جزو 8 قدرت بزرگ سال 2017 مطرح شده است.
وی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی را تحولات در جهان تشیع عنوان کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب و به برکت انقلاب اسلامی شیعیان از حاشیه به مرکز ثقل جهان اسلام منتقل شدند.
این مسئول ادامه داد: شیعیانی که در طول قرن‌ها در اقلیت و انزوا و حاشیه بودند و بعد از ائمه (ع) هیچگاه فرصت و مجال تشکیل حکومت با اندیشه اسلام سیاسی را پیدا نکردند؛ هم اکنون با پیدایش امواجی از اسلام سیاسی خواهان بخشی از قدرت و حکومت و یا تمامی آن هستند و در برخی از کشورها موفق نیز شدند.
دبیر مجمع بسیج اساتید استان در ادامه خاطرنشان کرد: گرایش پژوهندگان و اسلام شناسان به شناخت بیشتر تشیع، گرایش غیرمسلمانان و حتی مسلمانان اهل سنت به مکتب اهل بیت و نیز جهانی شدن گفتمان تشیع از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جهان تشیع است.
در ادامه این نشست دکتر حداد گزارشی از فعالیت‌های مجمع بسیج اساتید را ارائه کرد و اعضای حاضر در مجمع را به سه کارگروه جنگ نرم، مدیریت جهادی و انقلابی گری تقسیم و اعضای مجمع با حضور در این سه کارگروه به بیان دیدگاه های خود در زمینه موضوعات مطرح شده و ارائه راهکارهای اجرایی در دانشگاه‌ها پرداختند تا طرح آماده شده برای مقابله با جنگ نرم در دانشگاه و نیز طرح ترویج و نهادینه نمودن انقلابی گری و مدیریت جهادی در دانشگاهها پس از دریافت نظرات اساتید حاضر در مجمع تکمیل و برای سیر مراحل بعدی در اختیار هیئت رئیسه مجمع قرارگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان