۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برجام کلاه بزرگی بود که بر سر ایرانیان گذاشته شد
کد خبر: ۲۲۹۵۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ساعت: ۲۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده سابق قزوین در مجلس:

برجام کلاه بزرگی بود که بر سر ایرانیان گذاشته شد

نماینده سابق قزوین در مجلس عنوان کرد: آمریکایی‌ها مورد اعتماد نیستند و هیچ وقت نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، اعتماد به آنها باعث شد که در برجام بر سر ایران کلاه برود.

برجام کلاه بزرگی بود که بر سر ایرانیان گذاشته شد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی موضوعات فراوانی را در دل خود جای داده است اظهار داشت: یکی از موضوعات انقلاب این بود که ملت، استقلال خودش را در تمامی مسائل چه نظامی، اقتصادی، سیاسی حفظ کرد.

وی در ادامه افزود: انقلاب توانست خفتی که بعد از قاجار در ایران ایجاد شده بود و انگلیسی‌ها یا امریکایی‌ها برای مردم ایران تصمیم می‌گرفتند که چه کسی شاه شود؛ چه کسی نخست وزیر شود؟ و حتی در ارتش نیز اختیارات به دست غربی‌ها بود را از بین ببرد.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: پس از رفتن رضاشاه، محمدرضا نمی‌دانست که آیا انگلیسی‌ها او را به عنوان شاه انتخاب می‌کنند یا خیر؟ و امام راحل قیام کرد تا این خفت و خواری از ملت ایران دور شود و ایران استقلال داشته باشد.

مشاور فرمانده محترم کل سپاه پاسداران مطرح کرد: صلح عراق و اسرائیل بدون حضور ایران تحقق پیدا نمی‌کرد و جهان شاهد بود که ایران از سوریه چگونه پشتیبانی کرد، این عزتی بود که امام راحل با انقلاب برای ایران به وجود آورد باعث پیوند ایران با جهان شد، هر کشوری که با ایران پیوند می‌خورد ماندگار و کشوری که با آمریکا پیوند بخورد، رفتنی است.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در یک دوره زمانی به این نتیجه رسیده بودند که با فشارهای اقتصادی و تحریم در ایران شاید بتواند رعب و وحشتی را که در خاور میانه از دست داده اند را دوباره به دست بیاورند و تمام تلاشان این است که کسانی را که در ایران بر سر کار آمده و قدرت استقامت و مقابله با آمریکا را نداشته، با یک فشار این افراد عقب نشینی کنند.

بزرگترین اشتباه مسئولان کشوری گوش ندادن به حرف ولی فقیه بود
حسینی ادامه داد: در قصه برجام شاهد این اتفاقات بود ه ایم و در برابر امتیازاتی که ایران از دست داد، نتوانست امتیازی دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: ایران با استقلال و استقامتش باید به جهانی ثابت کند که هیچ قدرتی در منطقه قدرت مانور ندارد، این انقلاب در برابر این استقلال و آزادی و عزت خون داده، جان داده و مبارزه کرده است.

مشاور فرمانده کل سپاه اذعان کرد: هدف ترامپ با تحریم کردن سفر مسلمانان به ویژه ایرانیان به آمریکا برای این است که با این کار فشار سنگین تری بر روی مردم ایران پیاده کرده تا همچون موضوع برجام که مسئولان در بعضی جاهایش عقب نشینی کردند، در مسئله تحریم مسافرت به آمریکا نیز عقب نشینی‌هایی داشته باشند.

وی یادآور شد: گوش ندادن به حرف ولی فقیه یکی از بزرگترین اشتباهاتی بود که مسئولان کشوری مرتکب آن شدند و خود نیز این اشتباه را قبول دارند، آمریکایی‌ها مورد اعتماد نیستند و هیچ وقت نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، اعتماد به آنها باعث شد که در برجام بر سر ایران کلاه برود.

حسینی در پایان عنوان کرد: ترامپ با تصور به اینکه اگر فشارها را بر روی ایران بیشتر کند ممکن است که دولتمردان عقب نشینی کنند؛ درحالی که آمریکایی‌ها را ترس فراگرفته و متوجه شده اند که قدرتشان در خاور میانه کم رنگ شده است.

انتهای پیام/2002
منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان