۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تشکل پزشکان بدون مرز ایجاد می‌شود/ چاپ دوهزار عنوان کتاب به ۵۸ زبان دنیا
کد خبر: ۲۲۹۳۳۹ نویسنده: آیت الله اختری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مصاحبه با صبح قزوین:

تشکل پزشکان بدون مرز ایجاد می‌شود/ چاپ دوهزار عنوان کتاب به ۵۸ زبان دنیا

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از ایجاد تشکل پزشکان بدون مرز خبر داد و گفت: فراخوان این کار طی یک ماه آینده اعلام می‌شود تا پزشکانی که آماده همکاری هستند در قالب این تشکل در زمینه درمان و کمک به محرومان مناطق مختلف اعلام آمادگی کنند.

تشکل پزشکان بدون مرز ایجاد می‌شود/ چاپ دوهزار عنوان کتاب به ۵۸ زبان دنیا
آیت الله اختری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اهداف مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: سازماندهی و ساماندهی وضعیت شیعیان در کشورهای مختلف، نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع)، آموزش و پشتیبانی از پیروان اهل بیت از جمله اهداف این مجمع است.

وی افزود: شیعیان اهل بیت در همه کشورهای جهان را تشویق و ترغیب می‌کنیم تا براساس نظام و قوانین دولتی کشور خود، جمعیت و تشکل‌های اهل بیتی را ایجاد کرده و با هم همکاری داشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) تلاش دارد تا مسلمانان سایر کشورها در زمینه احیای مراسم دینی و شعائر اسلامی حضور داشته و با کشورهای مختلف در ارتباط باشند همچنین در مساجد و حسینیه‌های یکدیگر شرکت کنند و با حفظ وحدت، تعامل سازنده‌ای با مسلمانان غیرمذهب شیعه داشته باشند و حتی با افراد غیرمسلمان کشور خود نیز تعامل انسانی و اسلامی خوبی برقرار کنند.

وی تصریح کرد: پشتیبانی از کارهای فرهنگی نظیر انتشار کتاب و مجله به زبان‌های مختلف و برنامه‌های رادیویی و تبلیغاتی که مسلمانان در کشورهای خود دارند همچنین حمایت از نشریات و کتب از دیگر فعالیت‌های این مجمع است.

اختری در ادامه نشر معارف اهل بیت(ع) را از دیگر اهداف این مجمع برشمرد و گفت: بر اساس این هدف تلاش می‌کنیم تا معارف اهل بیت را در دنیا به زبان‌های مختلف منتشر کنیم.

چاپ 2 هزار عنوان کتاب به 58 زبان دنیا
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 2 هزار عنوان کتاب نوشته و به 58 زبان دنیا ترجمه کرده‌ایم که این کتب را به سراسر دنیا ارسال می‌کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: تاسیس دانشگاه اهل بیت در ایران برای تربیت کادرهای متدین، مسلمان و متعهد در رشته‌های مختلف از دیگر فعالیت‌های این مجمع است که در زمینه شناسایی، پذیرش و آموزش دانشجویان غیر ایرانی و پیرو اهل بیت(ع) در مقاطع تحصیلات ارشد و دکتری فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: اعزام مبلغ، راه‌اندازی سایت اینترنتی اطلاع رسانی ویکی شیعه که اکنون به هشت زبان در دسترس است و برنامه‌های دایرةالمعارفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد، فعالیت خبرگزاری ابنا به 23 زبان که اخبار اسلام و اهل بیتی را در جهان منعکس می‌کند، برگزاری و مشارکت در همایش‌ها، پشتیبانی و حمایت از مسلمانان کشورهای مختلف همچون یمن، بحرین و سوریه از دیگر فعالیت‌های مجمع است.

اختری ادامه داد: مقابله با موضع‌گیری‌ها و افکار ضد دینی دشمنان و روشنگری در دفاع از پیغمبر، اسلام و قرآن، ساخت مسجد و حسینیه و تجهیز کتابخانه و درمانگاه‌ها در حد توان از دیگر اقدامات است.

وی در ادامه از ایجاد تشکل پزشکان بدون مرز خبر داد و گفت: فراخوان این کار طی یک ماه آینده اعلام می‌شود تا پزشکانی که آماده همکاری هستند در قالب این تشکل در زمینه درمان و کمک به محرومان مناطق مختلف اعلام آمادگی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان گفت: اقدامات مختلفی در راستای تحقق اهداف انجام شده که باید توسعه یابد اما با توجه به محدودیت امکانات مجمع، نیاز به پشتیبانی مالی موسسات و خیرین است تا این مجمع را در انجام فعالیتهایش حمایت و پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان