۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فعالیت ۴۵۹ واحد بهداشتی در سطح استان قزوین
کد خبر: ۲۲۹۲۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ساعت: ۱۶:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد:

فعالیت ۴۵۹ واحد بهداشتی در سطح استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از فعالیت ۴۵۹ واحد بهداشتی در سطح استان خبر داد و گفت: در استان قزوین ۹۰ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۲ پایگاه بهداشت واحدهای شهری و ۲۷۷ خانه بهداشت فعال هستند.

 فعالیت ۴۵۹ واحد بهداشتی در سطح استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری که ظهر امروز(شنبه) در سالن جلسات ساختمان ستاد علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که جا دارد تا در ایام دهه مبارک فجر به آن پرداخته شود ابعاد آموزشی، پژوهشی و علمی دانشگاه است.

وی افزود: علوم پزشکی قزوین در طول سال‌های پس از انقلاب در ابعاد آموزشی، پژوهشی و علمی روند رو به رشدی داشته است؛ در حالیکه پیش از انقلاب اینطور نبود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سال 64 تاسیس شد و با یک دانشکده فعالیت خود را آغاز کرد و پس از 6 سال به دانشگاه مستقلی تبدیل شد.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی نسبتا کوتاه، 5 دانشکده پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت راه‌اندازی شده که 52 رشته را به دانشجویان آموزش می‌دهند.

مهرام تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی را 2661 نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی قزوین در رشته‌های تکمیلی شامل 32 رشته برای 520 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد، PHD، دکتری تخصصی پزشکی و دندانپزشکی، MPHو یک رشته فوق تخصصی فلوشیپ رشته اختلالات خواب کودکان است و هرچه دانشگاهی در بحث تحصیلات تکمیلی کار کند، از نظر سطحی نیز بالاتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم تا به سمت ارتقاء مقاطع تحصیلی پیش رویم و رشته‌هایی که در کشور وجود ندارد احداث کنیم و در یکسال اخیر موفق شدیم؛ اولین رشته فوق تخصصی فلوشیپ رشته اختلالات خواب کودکان را راه‌اندازی کنیم به طوریکه از تهران و شهرهای بزرگ برای گذراندن دوره‌های آموزشی به قزوین می‌آیند.

دانشگاه علوم پزشکی قزوین 270 نفر هیئت علمی دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: تعداد دانش آموختگان دانشگاه قزوین از زمان تاسیس تاکنون 10870 نفر است که اکنون در استان یا سایر استان‌ها فعالیت دارند.

مهرام بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین 270 نفر هیئت علمی دارد که 20 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه، دانشیار و استاد تمام هستند که شامل 8 استاد تمام و 46 دانشیار می‌باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: در بخش پژوهشی هم این دانشگاه 8 مرکز تحقیقات و مرکز رشد، پنج مرکز تحقیقات بالینی و چهار مجله علمی دارد که در یکسال گذشته 375 مقاله چاپ شده که 252 مقاله انگلیسی بوده که نسبت مقاله به هیئت علمی ما 1.4 است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: از سال 90 تا 95 تعداد 48 عنوان کتاب در این دانشگاه چاپ شده، 29 اختراع ثبت شده و 215 خلاصه مقاله در کنگره‌های بین‌المللی و 1128 خلاصه مقاله در کنگره‌های ملی ارائه شده است.

وی در پایان گفت: در استان قزوین 90 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، 92 پایگاه بهداشت واحدهای شهری و 277 خانه بهداشت فعال هستند که در مجموع 459 واحد بهداشتی در سطح استان داریم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان