۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پزشکیان کاندیدا می‌شود؟/ توصیه محسن رضایی به ترامپ/ استخدام در شرکت های دولتی سخت‌تر شد/ ۱۵۰ میلیارد دلار آزاد شده کجاست؟
کد خبر: ۲۲۹۱۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ساعت: ۹:۴۳ ↗ لینک کوتاه

اخبار ویژه روزنامه‌های ۱۶ بهمن؛

پزشکیان کاندیدا می‌شود؟/ توصیه محسن رضایی به ترامپ/ استخدام در شرکت های دولتی سخت‌تر شد/ ۱۵۰ میلیارد دلار آزاد شده کجاست؟

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

 پزشکیان کاندیدا می‌شود؟/ توصیه محسن رضایی به ترامپ/ استخدام در شرکت های دولتی سخت‌تر شد/ ۱۵۰ میلیارد دلار آزاد شده کجاست؟
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.


کیهان
خالی‌ نبند آقای ترامپ!آمریکا بدبخت‌تر از این حرف‌هاست

دولت جدید آمریکا مانند دولت قبلی، تهدید علیه ایران را تکرار کرد. ترامپ گفت: همه گزینه‌ها در برابر ایران روی میز است.

دونالد ترامپ پس از دیدار مدیران شرکت موتورسازی هارلی داویدسون در کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا در برابر ایران گزینه نظامی هم مطرح است، گفت: «هیچ‌چیز از روی میز کنار نرفته است.»

ترامپ همچنین در توئیتر نوشته است: «به ایران به خاطر آزمایش موشک بالستیک به طور رسمی اخطار داده شده است. باید از آمریکا به خاطر توافق بدی که امضاء کرده است سپاسگزار باشد».

او همچنین در توئیت دیگری نوشته است: ایران با آتش‌بازی می‌کند، آنها قدر مهربانی اوباما را ندانستند. من آن طور نیستم.

لاف و تهدیدهای ترامپ در حالی است که وی در اولین مصاحبه پس از ریاست‌جمهوری‌اش، به ای‌بی‌سی‌نیوز گفت: «ایالات متحده در حال فرو پاشیدن است. ما هزینه ساخت یک مدرسه در بروکلین یا لس‌آنجلس را نداریم. شیکاگو مانند افغانستان شده هر چند روز یک‌بار شماری از مردم هدف گلوله قرار می‌گیرند... من می‌خواهم مطمئن شوم در دوره من هیچ‌کسی در خیابان‌های آمریکا (به خاطر بیمه و فقر) نخواهد مرد»!

او همچنین در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفته است: «با پول جنگ در خاورمیانه در 15 سال گذشته، می‌توانستیم دوبار آمریکا را بازسازی کنیم. سیاستمداران ما برای مدتی‌طولانی، مردم را مأیوس کرده‌اند. آنها، مردم را در زمینه اشتغال مأیوس کرده‌اند. آنها حتی در حوزه جنگ نیز مردم را مأیوس کرده‌اند. ما از 15 سال پیش در این جنگ (در منطقه خاورمیانه) درگیر هستیم. ما 6 تریلیون دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کرده‌ایم. ما با این پول می‌توانستیم کشورمان را دو مرتبه از نو بازسازی کنیم. به وضع جاده‌ها، پل‌ها، تونل‌ها و فرودگاه‌هایمان نگاه کنید که شبیه مکان‌های از رده خارج است.»

سومین بانک در نوبت غافلگیری سهامداران بورس
سرنوشت مشابه تأثیر منفی بانک‌های ملت و تجارت بر بازار بورس، در انتظار بانک صادرات است.

پیش از این بازگشایی نماد بانک ملت و معلوم شدن زیان‌ده - و نه سودده- بودن چند هزار میلیارد تومانی این بانک، موجب سقوط سهام بورس و زیان 3600 میلیارد تومانی سهامداران شد.

روزنامه دولتی شهروند در گزارشی نوشت: زلزله بازگشایی دومین نماد بانکی باز هم بازار سرمایه را تکان داد و شاخص‌های بورسی 560 واحد دیگر فرو ریخت. روز چهارشنبه نماد بانک تجارت به عنوان دومین نماد بانکی پس از 6 ماه بازگشایی شد و با افشای زیان‌دهی این بانک تالار حافظ قرمزپوش شد.

هر چند که این بازگشایی به اندازه بانک ملت برای بازار سرمایه گران تمام نشد اما بورسی‌ها می‌گویند سهام گران‌قیمت‌تر بانک ملت و هیجان بازگشایی نماد نخستین بانک زیان‌ده دو عاملی است که موجب شد بورس پس از بازگشایی نماد بانک ملت ریزش یک هزار واحدی را تجربه کند و به بازگشایی نخستین نماد بانکی واکنش تندتری نشان دهد.

پس از بازگشایی نماد بانک تجارت، شاخص کل بورس با ریزش 560 واحدی در کانال 77 هزار و 800 واحدی باقی ماند و سهامداران این بانک در یک چشم بر هم زدن شاهد از دست رفتن یک هزار و 526 میلیارد تومان از ارزش بازاری این سهم بودند اما هفته گذشته که قرعه به نام بانک ملت افتاد تا به عنوان نخستین بانک، نمادش روی تابلوهای بورس قرار بگیرد، افت 38 درصدی سهام آن موجب افت یک هزار واحدی شاخص کل بورس شد.

در این باره، علیرضا باغانی، کارشناس بازار بورس هم در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید: ارزش بانک تجارت پس از افت 40 درصدی سهام آن،‌ به حدود 3 هزار میلیارد تومان رسید و این در حالی است که ارزش بانک ملت پس از افت 38 درصدی سهام آن، به 5 هزار میلیارد تومان کاهش یافت. او تأکید می‌کند که هر چه ارزش سهام بیشتر باشد، تأثیر آن بر افت و خیز شاخص بورس بیشتر می‌شود.

شهروند در ادامه خاطرنشان کرد: در روزها و هفته‌های آتی، نماد سایر بانک‌ها مانند صادرات، پارسیان و اقتصاد نوین در بورس بازگشایی خواهد شد؛ هر چند که کارشناسان سرنوشتی مشابه ملت را برای این بانک‌ها متصور نیستند و در نهایت سرنوشتی شبیه آنچه برای تجارت اتفاق افتاد را برای این بانک‌ها پیش‌رو می‌بینند.

باغانی صادرات را تنها نماد بانکی مهم در میان بانک‌های باقیمانده می‌داند و می‌گوید: ارزش سهام بانک صادرات پیش از بسته شدن،‌ 5 هزار و 800 میلیارد تومان بود و این احتمال وجود دارد که مانند بانک تجارت، ارزش سهام آن 40 درصد افت کند و به 3 هزار و 500 میلیارد تومان برسد.

او با اشاره به این که بانک صادرات بیشتر از بانک تجارت می‌تواند بازار بورس را اذیت کند، اظهار می‌دارد: پیش از بسته شدن نماد، قیمت سهام بانک صادرات پایین‌تر از سایر بانک‌ها بود و مردم بیشتر سهام آن را خریداری کرده‌اند و سهامداران بیشتری دارد، بنابراین از این جهت می‌تواند برای بازار اذیت کننده باشد.

در همین حال، میرمعینی کارشناس اقتصادی هم بازگشایی نماد بانک صادرات را دارای اثر بااهمیتی بر شاخص کل بورس ارزیابی و پیش‌بینی می‌کند که بازگشایی نماد بانک صادرات بین 500 تا 600 واحد بر شاخص کل تأثیر بگذارد و آسیب زیادی را به سهامداران وارد کند.

ترامپ را دیدید و هوایی شدید؟ کدام 150 میلیارد دلار؟
رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی و اعتدال (خبر آن‌لاین، کانال مجمع اصلاح‌طلبان، انتخاب، عصر ایران و...) با ذوق‌زدگی تمام، موضع دونالد ترامپ را برجسته کرده‌اند تا برجام را پرعایدی قلمداد کنند ترامپ نوشت: «ایران به لبه پرتگاه رسیده و در آستانه فروپاشی بود. تا اینکه آمریکا به میدان آمد و با توافق هسته‌ای زندگی دوباره‌ای به آنها بخشید؛ 150 میلیارد دلار.»

یک سؤال ساده از این رسانه‌‌ها وجود دارد و آن اینکه؛ آن 150 میلیارد دلاری که شما هم مدعی بودید در صورت توافق آزاد می‌شود و به ایران می‌آید یا موجب رونق اقتصاد می‌شود، الان دقیقاً کجاست؟! مگر خود شما و دولتمردان پس از پذیرفته شدن برجام، نگفتید که 180 یا 150 میلیارد دلار نبوده و 25 میلیارد است که آن هم ما به‌ازایش خلق پول کرده و کسری بودجه دولت را برطرف کردیم؟ پس ماجرای هوایی شدن دوباره شما و همنوایی با مردی که او را دیوانه می‌خواندید، برای چیست؟!

شرق: شغلی ایجاد نشده 510 هزار شغل هم از بین رفته است
روزنامه شرق در گزارشی تأکید کرد برخلاف آمارهای دولتی نه تنها در سال گذشته اشتغال افزایش نیافته بلکه به میزان 510 هزار نفر هم کاهش یافته است.

این روزنامه حامی دولت در گزارشی نوشت: رشد اشتغال بدون مثبت شدن سایر شاخص‌های اقتصادی ممکن نیست. مسئله اشتغال حیاتی‌ترین مسئله کشور محسوب می‌شود و ابعاد، وجوه و اهمیت غیراقتصادی آن حتی از اهمیت اقتصادی هم بیشتر است، در نتیجه برخوردهای سهل‌انگارانه و سطحی‌نگر با موضوع می‌تواند منشأ فاجعه‌های بزرگ برای کشور باشد، چنانچه تاکنون حل این معضل را در پی نداشته است...

متأسفانه طبق رویه مالوف دولتمردان در مبهم‌گویی، ضمن تمجید و تعریف از اشتغال بی‌سابقه ایجاد شده، مشخص نیست ایجاد اشتغال سالانه 704 هزار نفر در چه دوره زمانی رخ داده است. یعنی اینکه ملاک سال 1394 نسبت به سال 1392 است یا اینکه تابستان سال 1395 نسبت به تابستان سال 1392 (ابتدای فعالیت دولت یازدهم) مبنا قرار گرفته است.

در مجموع سه سال تابستان 1392 تا تابستان 1395، 840 هزار نفر شغل ایجاد شد که متوسط سالانه آن 280 هزار شغل است. شایان توجه است نظر به نوسانات شدید آمار فصلی نیروی کار (و به ویژه در فصل تابستان)، استفاده از داده‌های فصلی برای بررسی روندهای اشتغال چندان قابل دفاع نیست. در گزارش‌های فصلی نیروی کار، در فصل‌های مختلف به واسطه شرایط متغیر و ناپایدار اقتصاد ایران نوسانات شدید اتفاق می‌افتد که میزان تغییرات سالانه آن به بیش از مثبت/منفی یک میلیون نفر شاغل در بعضی از دوره‌های سالانه نیز می‌رسد. اتکا به داده‌های فصلی برای تبیین روند اشتغال سالانه، در واقع بازی فرصت‌طلبانه با آمار و اغواگری به جای واقع‌نمایی است که همین دیدگاه به ایجاد انحراف ذهنی مسئولان نیز منجر شده است.

شرق خاطر‌نشان کرد: جمع‌بندی داده‌ها حاکی از این است در بهترین حالت ممکن، نه فقط در سال 1394 اشتغال کشور افزایش نیافته که حداقل به میزان 510 هزار نفر کاهش یافته است. حتی اگر اشتغالی هم ایجاد شده باشد با توجه به سهم 84 درصدی بخش خدمات نامولد، بی‌کیفیت و ناپایدار است. این اشتغال حتی در صورت ایجاد هم منجر به خلق تولید ناخالص داخلی با کیفیت و مفید نمی‌شود چنانچه از سال 1393 به بعد، مجموع اشتغال در بخش‌های صنعت و کشاورزی ثابت باقی مانده است.

این روزنامه در پایان نوشت: ضمن آنکه مردم و نظام قدردان زحمات و تلاش‌های دولت یازدهم در جهت برطرف‌سازی تحریم‌ها و رفع تنش‌های اقتصادی و سیاسی هستند، تاکید می‌شود به صرف برقراری رابطه کج‌دار و مریز با جهان خارج و استخراج و فروش نفت و گاز و مواد خام و اولیه اقتصاد کشور بهبود اساسی نخواهد یافت.

اینکه به جای افزایش حضور مردم در صحنه فعالیت‌های مولد و «مردمی کردن اقتصاد»، کماکان بر سنت مالوف تاریخی، مقدرات، آینده و امنیت کشور به صادرات منابع و بدتر از آن صادرات مواد خام و اولیه (با اعطای گسترده رانت‌ها و تراز نهایی منفی یا ناچیز اقتصادی) متکی باشد، منجر به رشد اقتصادی با کیفیت و ایجاد اشتغال مفید و پایدار نخواهد شد.

چرا به بدویت ترامپ اعتراض نمی‌کنید؟!
کارگردانی که از سفر به آمریکا ممنوع شده چرا نامه اعتراضی به ترامپ نمی‌نویسد؟

داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب در این باره نوشت: جناب آقای فرهادی! که به رئیس‌جمهور بابت گورخوابان نامه نوشتید؛ تصور نمی‌کنید به همان مقیاس شایسته باشد تا اکنون نامه‌ای نیز به رئیس‌جمهور آمریکا بابت گورکنی انسانیت و اخلاق توسط این «بدویت بازیافت شده» نوشته و رسالت انسانی و ایرانی بودن‌تان را در پاسداشت از حرمت خودتان و هم‌وطنان‌تان را عهده‌داری فرمائید؟

ماندن با عزت میان هم‌وطنان‌تان در داخل کشور تا عذرخواهی رسمی و جبران خطای این «ماموت سیاسی» نورسیده به کاخ سفید از ایرانیان را بر شهوت آمدن به آمریکا به هر بهائی و لذت حضور شوقمندانه در مراسم اسکار، مرجح بدانید. بگذارید این بار بجای نامزدی یا دریافت اسکار به شایستگی برنده جام اخلاق و شرف و انسانیت از جانب هم‌وطنان‌تان شوید.

جشن و تبلیغات هنگفت از جیب سهامداران بانک‌های زیان‌ده
برخی بانک‌های بورسی که با زیان‌های هنگفتی هم روبه‌رو شده‌اند در هر مناسبتی اقدام به برگزاری مراسم با هزینه‌های نجومی می‌کنند که این امر مورد نقد سهامداران قرار گرفته است و بر این باورند که بانک‌ها باید از ریخت و پاش‌های اضافی با این اوضاع وخیم مالی به جد صرف‌نظر کنند.

به نوشته روزنامه جوان، گویا روابط عمومی برخی بانک‌ها در دل بنگاه هم برای خود بنگاهی جداگانه به راه انداخته‌اند. زیرا گردش مالی در این بخش‌ها گاه آنقدر قابل ملاحظه است که انسان فکر می‌کند بانک یکی از زیرمجموعه‌های روابط عمومی است روابط عمومی در شرکت‌ها و بنگاه‌های بورسی به طور کلی از مسیر ماهوی و صحیح خود خارج شده و به رغم برخورداری از بودجه‌های کلان و ریخت و پاش اما خروجی از این بخش‌ها به نفع تمامی ذی‌نفعان بنگاه دیده نمی‌شود و گاه روابط عمومی به مبلغ مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره تبدیل شده و در کنار این امور برای کار تبلیغات به سود خود اقتصادی را نیز به راه انداخته است.

یکی از بانک‌های بورسی که اخیرا نیز با زیان هنگفتی روبه‌رو شده، در برگزاری مراسم‌ها و هزینه‌های تبلیغی و ریخت و پاش در این امور آنقدر اسراف می‌کند که این امر از سوی سهامداران زیان‌دیده این بانک با نقد مواجه شده است.

بر اساس شواهد عینی و تاریخی بانک‌ها در برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها ید طولایی دارند اما باید توجه داشته باشند که با این اوضاع اسفبار شبکه بانکی و زیان‌هایی که بانک‌ها با سوء مدیریت برای سهامداران ساخته‌اند، برگزاری چنین مراسم‌هایی آن هم با هزینه‌هایی بسیار بالا به هیچ عنوان جایز نیست و باید این بساط جمع شود.

تیم رسانه‌ای داخل و بیرون بانک گویا در دل بانک برای خود بنگاهی بنا کرده‌اند و در هر مناسبتی اقدام به برگزاری مراسم‌هایی می‌کنند که اولا بخشی از این مراسم‌ها غیرضروری است و دوما برخی از این مراسم‌ها و تبلیغات بسیار گران به پای بانک نوشته می‌شود، مضاف بر این، ساختار ستادی بانک باید متوجه باشد که اقداماتش باید متناظر بر حفظ حقوق صاحبان سهام باشد. گفتنی است هزینه‌های تبلیغی بی‌بازده در دل بنگاه‌های بورسی چون بانک‌ها چنان سودی برای عده‌ای به همراه داشته است که گویا این افراد به مدیران فشار می‌آورند تا به رغم زیان‌ده بودن بانک، باز هم به بودجه‌های آنها بیفزایند.


ایران
بازداشت نخست وزیر پیشین نروژ به خاطر سفر به ایران در فرودگاه امریکا

«کیل مگنه بوندویک» نخست وزیر پیشین نروژ روز سه‌شنبه از اروپا به امریکا پرواز کرد اما پس از ورود به فرودگاه «دالس» در ایالت ویرجینیا، اجازه خروج از فرودگاه را نیافت و برای مدتی تحت بازداشت مأموران مهاجرتی بود.

به گزارش ایسنا، روزنامه وردن گانگ، چاپ نروژ نوشته است که دلیل این بازداشت یک ساعته، وجود مهر ورود به ایران در گذرنامه او بود. این سفر حدود یک سال پیش و در ارتباط با کنفرانسی در مورد خشونت و افراط‌گرایی در ایران انجام شده بود. به گفته خبرنگار تلویزیون «وی‌جی‌ال‌ای»، مشکلی که برای بوندویک پیش آمد، به فرمان جدید دونالد ترامپ ارتباطی ندارد بلکه نتیجه قانونی است که در سال ٢٠١٥ توسط کنگره امریکا تصویب شد و به امضای اوباما رسید.

وزیر خارجه آلمان: امریکا باید به برجام پایبند باشد
«زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان گفت که در جریان دیدار با مقام های امریکایی نشانه‌ای درباره احتمال لغو برجام از جانب واشنگتن نیافته است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، گابریل تأکید کرد، همه طرف‌ها باید تلاش خود را برای بهبود روند اجرای توافق هسته‌ای به کار گیرند. وی روز پنجشنبه با «رکس تیلرسون» همتای امریکایی خود دیدار کرد.

ارجاع نامه فریدون به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان

عضو هیأت ‌رئیسه مجلس خبر داد که نامه حسین فریدون به رئیس مجلس در پاسخ به تذکر انتقادی چند نماینده، برای بررسی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شده است. اکبر رنجبرزاده به تسنیم گفت: «در نامه‌ای که برادر رئیس جمهوری به مجلس واصل داشته، اعلام شده ادعاهای نمایندگان باید در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود.» وی با اعلام اینکه برخی از اعضای هیأت‌ رئیسه مجلس مخالف قرائت نامه فریدون در صحن علنی مجلس بودند، افزود: «طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، باید بخشی از نامه برادر رئیس‌جمهوری در صحن علنی مجلس قرائت می‌شد که این‌کار صورت گرفت.»

در نامه فریدون خطاب به علی لاریجانی آمده بود: «احتراماً با عنایت به قرائت تذکر تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست محترم جمهوری در جلسه علنی مورخ 15/10/1395، متضمن ایراد نسبت‌های ناروا به اینجانب مبنی بر فساد اقتصادی، ضمن تکذیب کلیه موارد مندرج در نامه رسیده و رد کلیه اتهامات انتسابی که از مصادیق افترا و هتک حرمت موضوع ماده 697 قانون مجازات اسلامی به‌شمار آمده و از دایره شمول اصل 86 قانون اساسی و ماده 77 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر مصونیت نمایندگی، خارج بوده و با اصول 22 و 37 مبنی بر حاکمیت اصل برائت و مصون بودن حیثیت اشخاص از تعرض، منافات دارد.»

مدیر سایت «پویش» تبرئه شد
مدیر پایگاه خبری- تحلیلی «پویش» در دادگاه رسانه تبرئه شد.
به گزارش ایلنا، پایگاه خبری-تحلیلی «پویش» که بعد از انتشار خبر املاک نجومی به دستور دادستان فیلتر شده بود، بعد از رسیدگی به پرونده این سایت اصلاح‌طلب در دادگاه رسانه تبرئه شد.

گفتنی است سایت «معماری‌نیوز» به مدیر مسئولی یاشار سلطانی همچنان فیلتر است.


خراسان
استخدام در شرکت های دولتی سخت تر شد

در حالی که بر اساس مصوبه چندی پیش هیئت دولت، مقرر شده بود هرگونه استخدام جدید در شرکت های دولتی بدون اخذ موافقت سازمان برنامه و بودجه ممنوع باشد، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، با اعلام اصلاح بخشنامه مذکور تاکید شده است که از این پس، استخدام جدید در شرکت های دولتی علاوه بر تاییدیه سازمان برنامه و بودجه از حیث تامین بودجه، نیازمند مجوز سازمان اداری و استخدامی هم خواهد بود.

هشدار درباره نحوه صدور چک توسط مدیران دولتی
بر اساس ابلاغیه یک نهاد نظارتی به تعدادی از نهادهای دولتی، تاکید شده با توجه به تذکرات و بخشنامه های سنوات گذشته وزارت اقتصاد به مسئولان دستگاه های اجرایی، مدیران مربوطه باید توجه داشته باشند در پرداخت های بیش از 50 میلیون ریال به اشخاص حقیقی و حقوقی، اخذ شماره حساب بانکی به صورت کتبی لازم بوده و چک نیز باید در وجه بانکی که حساب دستگاه اجرایی در آن مفتوح است صادر شود و هرگونه تبعات اداری و مالی عدم رعایت این دستورالعمل بر عهده مدیران مخاطب این ابلاغیه خواهد بود.

آرمان
تبریک روحانی به پرستاران

شنیده شد که رئیس جمهور کشورمان روز پرستار را تبریک گفت. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از دیدار خود با پرستاران نوشت: «دستان پرتلاش و نگاه مهربان و بیدارتان، شفابخش و بردباری‌تان ستودنی است.»

توصیه محسن رضایی به ترامپ
شنیده شد که محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتر خود با اشاره به صلح آمیز بودن آزمایشات و مطالعات موشکی ایران در سال‌های گذشته، خطاب به ترامپ نوشته است: «آقای ترامپ، آزمایش موشکی ایران طی چهل سال اخیر برای دفاع و صلح بوده است. ملک سلیمان و آقای نتنیاهو زیر پای شما پوست خربزه نیندازند.»

مهناز افشار بستری شد
شنیده شد که مهناز افشار (بازیگر) دچار مشکل قلبی شد. مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران درباره بستری شدن مهناز افشار در بیمارستان گفت: حوالی ساعت ۱۵ جمعه این هنرمند در ساختمان تجاری در میرداماد دچار قلب درد شد. وی خاطرنشان کرد: عوامل اورژانس تهران پس از انجام اقدامات اولیه درمانی این بازیگر را به بیمارستان طالقانی منتقل کردند. عباسی وضعیت عمومی مهناز افشار را مناسب اعلام کرد.

آدیداس شرط ایران را نپذیرفت
شنیده شد که فدراسیون فوتبال در تلاش بود تا خط تولید آدیداس را در ایران راه‌اندازی کند. اخیرا نماینده آدیداس در خاورمیانه به ایران سفر کرد تا مذاکرات برای همکاری تیم ملی و این برند ادامه پیدا کند. فدراسیون فوتبال در مذاکرات ابتدایی شرط کرده بود آدیداس خط تولید خود را در ایران راه بیندازد اما در آخرین مذاکراتی که صورت گرفت، آدیداس این موضوع را نپذیرفت. امیر عابدینی رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون هم این خبر را تایید کرد و گفت آدیداس اعلام کرد هنوز شرایط لازم برای راه اندازه خط تولید در ایران را ندارد.

تهدید ترامپ از سوی یک امام جمعه
شنیده شد که امام‌جمعه کاشان با بیان این که آمریکا فکر تعرض به ایران را از سر خود دور کند، گفت: شاخ رئیس‌جمهور جدید آمریکا توسط ملت ایران شکسته می‌شود. آیت‌ا... عبدالنبی نمازی ضمن اشاره به ۲۱ بهمن سالروز شکستن حکومت نظامی به فرمان امام راحل تصریح کرد: در روز ۲۱ بهمن قصد کودتا و ترور امام خمینی (ره) داشتند و ژنرال هایزر به این ماموریت ابلاغ شد و حاکم نظامی تهران دستور عدم خروج مردم از خانه‌ها را صادر کرد اما حضرت امام (ره) این دستور را غیرقانونی دانست.

لغو سفر جلیلی به کهگیلویه و بویراحمد
شنیده شد که قرار بود سعید جلیلی روز پنجشنبه در جمع مردم گچساران با موضوع «انقلاب اسلامی، پیشرفت و عدالت»سخنرانی کند. دفتر سعید جلیلی با عذرخواهی از مردم کهگیلویه و بویراحمد، با اعلام این که هیچ قصور انسانی در لغو این سفر در کار نبود، شرایط بد جوی را عامل لغو سفر اعلام کرده است.

این دفتر اعلام کرده است که در اسرع وقت تاریخ دوباره سفر دکتر جلیلی به کهگیلویه و بویراحمد اعلام می‌شود. جلیلی یکی از نامزدهای احتمالی جریان اصولگراست که در کنار میرسلیم، قالیباف و .... برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آماده می‌شود.

تصمیم پزشکیان برای کاندیداتوری؟
شنیده شد که نایب رئیس مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود یا نه، گفت: هنوز چیزی مشخص نیست و بسته به شرایط اتفاقات مختلفی می‌تواند رخ دهد. مسعود پزشکیان اظهار داشت: درباره کاندیداتوری ریاست‌جمهوری هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

وی با بیان این که معلوم نیست در آینده چه پیش بیاید و قطعا شرکت کردن و یا نکردن در انتخابات ریاست‌جمهوری را نمی‌توانم بگویم، افزود: الان اگر به ترامپ که تازه به ریاست جمهوری آمریکا رسیده توجه کنید، مشاهده می‌کنید که نیامده زورگویی کرده و اجازه ورود ۷ کشور عمدتا مسلمان به آمریکا را نمی‌دهد که بسیار غلط است.

هیات امنیتی روس به ایران می‌آید
شنیده شد که یک هیات از کمیته دفاع و امنیت شورای فدرال روسیه اوایل ماه آینده برای بحث درباره پاره‌ای از مسائل از جمله همکاری پارلمانی بین دو کشور به ایران سفر می‌کند. خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از ویکتور اوزیروف رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدرال روسیه نوشت: این هیات از یکم تا ششم ماه مارس آینده به تهران سفر می‌کند.

وی افزود: قرار است نشست‌هایی در وزارتخانه‌های دفاع و خارجه با کمیته ویژه در پارلمان ایران برگزار شود. به گفته اوزیروف، این نشست‌ها روی همکاری بین پارلمان‌های دو کشور و وفق دادن قوانین در دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و همکاری در زمینه نظامی فنی به همراه افق‌های حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در سوریه متمرکز خواهد بود.

خبر خوش برای فرزندان شاهد
شنیده شد که هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال نامه اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی، جلوگیری از بازنشستگی فرزندان شاهد دارای ۲۰ سال سابقه به بهانه تامین نشدن بار مالی و منوط کردن آن به تامین منابع مالی را غیرقانونی خواند. در بند الف ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که «فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخـص جانباز ۵۰ درصد و بالاتر نیـز به استثنای تسـهیلات خودرو و حق پرستاری و کاهش ساعت کاری برخوردارند.

امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‎شود.» بر اساس این ماده، یک فرزند شهید که ۲۰ سال و ۷ ماه سابقه پرداخت بیمه داشته و در آتش‌نشانی شهرداری شهرستان تربیت حیدریه مشغول بوده، تقاضای بازنشستگی می‌دهد که بیمه تامین اجتماعی تربیت حیدریه از اداره کل تامین اجتماعی استان درخواست اعلام نظر می‌کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان