۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین روزانه بیش از ۲۶۰تن انواع پسماند در قزوین جمع‌آوری می‌شود
کد خبر: ۲۲۹۱۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قزوین:

روزانه بیش از ۲۶۰تن انواع پسماند در قزوین جمع‌آوری می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قزوین عنوان کرد: روزانه بیش از ۲۶۰تن انواع پسماند از سطح شهر قزوین جمع آوری و از طریق سیمی تریلر جهت پردازش به مجتمع محمدآباد منتقل می‌شود.

 روزانه بیش از ۲۶۰تن انواع پسماند در قزوین جمع‌آوری می‌شود
مجتبی منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: در کنار عملیات جمع آوری پسماندهای سطح شهر، طعمه گذاری و معدوم سازی جانوران موذی، جمع آوری سگ‌های بلا صاحب، مقابله با سیلاب‌ها، شن پاشی، برف روبی معابر، جمع آوری پسماندهای عمرانی و ساختمانی، لایروبی نهرها و حفر و نظارت بر چاه‌های جذبی نیز از عمده ترین وظایف این سازمان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در ادامه افزود: روزانه بیش از 260تن انواع پسماند از سطح شهر قزوین جمع آوری و از طریق سیمی تریلر جهت پردازش به مجتمع محمدآباد منتقل می‌شود.

وی با اشاره بر ممنوعیت جمع آوری پسماندهای شهری و خانگی توسط افراد غیر مجاز تصریح کرد: براساس مصوبات شورای اسلامی شهر قزوین عملیات جمع آوری و انتقال انواع پسماند از سوی افراد حقیقی یا حقوقی فاقد مجوز ممنوع بوده و تنها شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد می‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

این مسئول تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه را 4 شرکت پیمانکاری عنوان کرد و گفت: تمامی خودروهای سبک و سنگین این شرکت‌ها دارای آرم و مشخصات بوده و تمامی کارگران آنان نیز دارای کارت شناسایی ممهور به مهر شرکت‌های خدماتی تحت پوشش این سازمان هستند.

منتظری با اشاره به ممنوعیت جمع آوری و دپو در محوطه درونی حجره‌ها و محوطه حیاط و بیرونی سرای حاج رضا واقع در خیابان شهید انصاری ( مقابل کلانتری 12 بازار ) بیان کرد: براساس مستندات و اسناد مالکیت، این مکان تاریخی در مالکیت و تصرف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین است که حجره‌های آن سرا از سوی آن اداره کل بصورت اجاره ماهیانه به تعدادی افراد سودجو واگذار شده که هیچ گونه مجوزی صنفی از بابت فعالیت در این مکان داده نشده است.

وی تصریح کرد : کسبه مستاجر در آن سرا حق هیچ گونه فعالیتی را در حوزه جمع آوری پسماند نداشته و در صورت مشاهده، جمع آوری و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد که در این خصوص با نصب پلاکارد اطلاع رسانی لازم نیز صورت پذیرفته است.

منتظری سپس به تشکیل کمیته سامان دهی سرای حاج رضا پرداخت و گفت: این کمیته از ابتدای سال جاری و با هدف تامین بهداشت محیط زیست و رفاه حال همشهریان محترم تشکیل شد و در جلسات آن نمایندگان ادارات کل میراث فرهنگی و اوقاف، مرکز شهید بلندیان، مجمع امور صنفی، سازمان های آتش نشانی و میادین میوه و تره بار و سامان دهی مشاغل شهری و شهرداری مناطق حضور داشته اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در پایان به عملیات طعمه گذاری جهت مبارزه با جانوران موذی، جوندگان و موش‌ها طی چندین نوبت اشاره کرد و افزود: شهرداری‌های مناطق، سازمان زیباسازی، پارک‌ها و فضای سبز، آتش نشانی و خدمات ایمنی و مدیریت پسماند شهرداری قزوین آمادگی خود را جهت کف سازی، نصب نیمکت، نصب مخازن زباله با ظرفیت و گنجایش مورد نیاز، نصب گلدان و تامین موارد ایمنی و آتش نشانی اعلام کرده اند که در صورت پیگیری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در اخذ موافقت اجرای عملیات اصلاح بصری از اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین و ارائه آن به شهرداری قزوین عملیاتی خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان