۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شهید سیاهکالی مرادی با ارائه مباحث اعتقادی عامل شیعه شدن یک سنی شد
کد خبر: ۲۲۸۹۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۴ ساعت: ۱۶:۱۷ ↗ لینک کوتاه

همسر شهيد مدافع حرم:

شهید سیاهکالی مرادی با ارائه مباحث اعتقادی عامل شیعه شدن یک سنی شد

همسر شهيد مدافع حرم گفت: چون شهید حميد سياهكالي مرادی مطالعات زیادی در مباحث دینی و اعتقادی داشت، به لطف خدا توانست موجب گرایش فردی از اهل تسنن به شیعه شود.

شهید سیاهکالی مرادی با ارائه مباحث اعتقادی عامل شیعه شدن یک سنی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، فرزانه سیاهکالی مرادی، همسر شهيد مدافع حرم "حميد سياهكالي مرادی" ظهر امروز(پنج‌شنبه) در همایش فجرآفرینان زینبی که در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حميد سياهكالي مرادی 5 آذر ماه سال 94 در منطقه العیس واقع در جنوب غرب حلب در عملیات نصر 2، ماموریت جعفر طیار به شهادت رسید.

وی افزود: الگو قرار دادن کسی برای رسیدن به کمال در زندگی خیلی مهم است، در گذشته وقتی صحبت از حضرت زینب(س) می‌شد که در روز عاشورا از فرزندان و برادرزاده‌هایش خداحافظی و آنها را راهی میدان نبرد کرد درک درستی از این شرایط نداشتم اما وقتی در موقعیتی مشابه قرار گرفتم که باید از همسرم خداحافظی می‌کردم از آنجا که می‌دانستم او شهید می‌شود دل‌کندن را با همه وجود درک کردم.

همسر شهيد مدافع حرم ادامه داد: وقتی روضه حضرت زینب کبری خوانده می‌شود که آن حضرت از خیام برای خداحافظی خارج شدند و دوباره بازگشتند همین موضوع خود به تنهایی دارای دنیایی از روضه است زیرا دل‌کندن و صبر کردن کار دشواری است که شاید خیلی‌ها درک درستی از آن نداشته باشند اما کسی که آن را چشیده باشد متوجه عمق سختی آن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صبوری اهل بیت(ع) و ایستادگی آنها در مقابل سختی‌ها و آلام در واقع الگویی برای همه ما است.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: با توجه به خواب‌هایی که در دوران مجردی و پس از ازدواج دیده بودم، می‌دانستم که همسرم روزی شهید می‌شود اما دفاع از حرمین امر مهمی است به طوریکه در دیدار با رهبری، ایشان گفتند من فکر می‌کنم شهدای شما جزء گروهی هستند که اجر دو شهید را می‌برند و در روز قیامت روی شانه‌های دیگران به سمت بهشت پرواز می‌کنند.

وی ادامه داد: مسلما شنیدن این جملات از سوی مقام رهبری برایم بسیار آرامش‌بخش و دلنشین بود و از اینکه همسر فردی هستم که خون پاکش را در راه اهل بیت نثار کرد، خوشحالم و البته شرمنده حضرت زینبم که بیش از این چیزی برای تقدیم به آن حضرت نداشتم.

همسر شهيد مدافع حرم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید مدافع حرم تصریح کرد: فکر می‌کنم احترامی که شهید حمید سیاهکالی مرادی به والدین خود و به ویژه به مادرش داشت، موجب شد تا او مفتخر به درجه شهادت شود.

وی در ادامه گفت: چون او مطالعات زیادی در مباحث دینی و اعتقادی داشت، به لطف خدا توانست موجب گرایش فردی از اهل تسنن به شیعه شود که بعد از شهادتش به توصیه خودِ شهید حميد سياهكالي مرادی، یک جلد کتاب الغدیر و نهج البلاغه تهیه کردم و به او دادم.

همسر شهيد مدافع حرم در پایان گفت: شهادت ویژگی و سرنوشت سرباز امام زمان(عج) است و گریه کردن برای سرباز امام زمان که در راه اسلام شهید شده، اصلا معنا ندارد اما گریه‌ مادران و همسران شهدا فقط برای دلتنگی از نبود عزیزشان است نه به خاطر پشیمانی از این راهی که رفتند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

حسن محمدنژاد / ۱۴ بهم ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

بسم رب الشهداء. با سلام و درود به روان پاک مطهر شهدای عزیزمان بویژه شهدای مدافع حرم و من جمله شهید حمید سیاهکالی مرادی ، بنده در مراسم تشیع پیکر این شهید بزرگوار بودم و عظمت و ارادت مردم شهید پرور را نسبت به شهید دیدم ، غبطه خوردم و وقتی شنیدم که دارای فرزند کوچک هست خیلی ناراحت شدم..انشاالله ما شرمنده آنها نباشیم و ادامه راه آنان باشیم. خداوند به خانواده آن شهید هم صبر و اجر عنایت بفرماید.

انشاء الله شهید گمنام / ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

کتاب این شهید به روایت همسر این شهید فوق العادس به نام یادت باشد # یادت_ باشد

انشاء الله شهید گمنام / ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

در جواب اقای حسن محمد نژاد... این شهید که دارای فرزند نیستند که...؟!
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان