۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین حقوق و دارایی‌های مسئولان در دسترس دستگاه‌های نظارتی قرار می‌گیرد
کد خبر: ۲۲۸۹۴۰ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۴ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

حقوق و دارایی‌های مسئولان در دسترس دستگاه‌های نظارتی قرار می‌گیرد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد: قرار است وزرات اقتصاد و دارایی سامانه‌ای را پیش بینی کند که دارایی‌ها و حقوق مسئولین در آن منعکس شود و در دسترس دستگاه‌های نظارتی و مردم قرار گیرد.

حقوق و دارایی‌های مسئولان در دسترس دستگاه‌های نظارتی قرار می‌گیرد
داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، درباره ادامه طرح بررسی حقوق و اموال مسئولین ابراز کرد: پیش‌تر طرحی در مجلس ارائه شد که تصویب نشد اما در حال حاضر برخی مفاد آن در قالب برنامه ششم توسعه گنجانده شد.

وی افزود: طرح دیگری نیز که مفصل‌تر از طرح پیشین بود به مجلس ارائه شد و حدود سه ماده از آن در قانون برنامه طرح ششم توسعه ذکر شده که از جمله شفاف سازی حقوق مدیران و انعکاس آن برای اطلاع دستگاه‌های نظارتی و مردم است.

محمدی در ادامه گفت: سایر مفاد طرح رسیدگی به حقوق مدیران نیز به عنوان یک طرح جامع در دستور کار مجلس قرار گرفته تا همزمان با بررسی بودجه سال 96 توسط مجلس، این طرح نیز مورد بازبینی نمایندگان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که حقوق همه مسئولین و مدیران به نوعی در دسترس دستگاه‌های نظارتی باشد و به شکلی اطلاع رسانی شود که عموم مردم هم از آن مطلع شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: میزان اموال مسئولین نیز موضوع اصل 49 قانون اساسی است که در این طرح باید به سمع و نظر مردم برسد.

وی اعلام کرد: در طرح ارائه شده مجموع اموال و دارایی‌های همه مسئولین مانیتور خواهد شد و در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

محمدی درباره چگونگی مانیتور اموال و حقوق مسئولین عنوان کرد: قرار است وزرات اقتصاد و دارایی سامانه‌ای را پیش بینی کند که دارایی‌ها و حقوق مسئولین در آن منعکس شود و در دسترس دستگاه‌های نظارتی سپس مردم قرار گیرد.

وی در پایان گفت: این طرح بعد از تایید شورای نگهبان برای کلیه مسئولین قابل اجرا است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان