۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین «تور انتخاباتی» دولت برای حوزه علمیه/ تلاش برای جذب رای روحانیون با اقدامات نمایشی
کد خبر: ۲۲۸۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۴ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

طرح جدیدی از اتاق فکر انتخابات؛

«تور انتخاباتی» دولت برای حوزه علمیه/ تلاش برای جذب رای روحانیون با اقدامات نمایشی

طی روزهای اخیر بر اساس یک برنامه از پیش طراحی شده، گروهی از روحانیون برای بازدید از اقدامات دولت به برخی مناطق کشور سفر کرده‌اند.

«تور انتخاباتی» دولت برای حوزه علمیه/ تلاش برای جذب رای روحانیون با اقدامات نمایشی
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ نزدیک شدن به ایام انتخابات، باعث شده تا طرح های انتخاباتی برخی جریان های سیاسی، با سرعت بیشتری اجرایی شود.

نزدیک شدن به حوزه‌های علمیه و نفوذ به برخی مجامع علمی روحانیت، طرح جدیدی است که چندی پیش در اتاق فکر انتخاباتی دولت مورد تاکید قرار گرفته و ساختار های اجرایی آن نیز به مشخص شده است.

بر مبنای این طرح که به محوریت «مرکز ارتباطات دولت و روحانیت» در حال اجراست، ارکان مختلف دولت در زمینه های اقتصادی و اجتماعی باید با روحانیون حوزه علمیه سراسر کشور و به ویژه حوزه علمیه قم ارتباطات گرفته و هماهنگی لازم برای بازدید این قشر از اقدامات دولت را فراهم کنند.

اجرا کنندگان این طرح قرار است روحانیون و اساتید حوزه های علمیه را در گروه های مختلف به دیدن پروژه هایی که برخی از آنها در دولت فعلی انجام شده برده و ضمن تبلیغ برای دولت، در آستانه انتخابات حمایت این قشر را جذب کنند.

در راستای این طرح، چندی پیش 20 نفر از اساتید حوزه علمیه قم با هماهنگی مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، به منطقه ویژه پارس جنوی (عسلویه) سفر کرده تا از اقدامات دولت یازدهم در این منطقه دیدن کنند، در حالی که بخش اعظمی از این پروژه در دولت های قبلی تکمیل و بهره برداری شده است.

شنیده شده که بر مبنای این طرح قرار است ارتباطات گسترده ای نیز با برخی اساتید شاخص حوزه های علمیه در آستانه انتخابات برقرار و حمایت آنها نسبت به دولت یازدهم جلب شود و برخی جریان های خاص سیاسی وابسته به روحانیت نیز در راستای تکمیل شدن این پازل طراحی شده تلاش می کنند.

این اقدامات باعث شده تا برخی طلاب حوزه های علمیه نسبت این اقدام دولت انتقاد کرده و آنرا تلاشی برای جذب رای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تلقی کنند.
انتهای پیام/2002

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان