۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پروژه المان شهدای اقبالیه به دلیل سردی هوا و کمبود اعتبار متوقف است
کد خبر: ۲۲۸۹۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۴ ساعت: ۸:۱۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای شهر اقبالیه:

پروژه المان شهدای اقبالیه به دلیل سردی هوا و کمبود اعتبار متوقف است

رییس شورای شهر اقبالیه گفت: سردی هوا و کمبود اعتبار از علت‌های اصلی توقف پروژه « المان شهدا تپه باستانی » است که با پیگیری‌های که انجام گرفت این مشکل حل خواهد شد.

پروژه المان شهدای اقبالیه به دلیل سردی هوا و کمبود اعتبار متوقف است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ حادثه پلاسکو زنگ خطری که به صدا درآمد و همین موضوع برای ما اهالی خبرسوژه مناسبی شد تا گفتگویی با مسئولان بومی شهرخود داشته باشیم و از آنها بپرسیم در صورت پیش آمدی مانندحادثه ای پلاسکو در شهر برای نجات شهروندان چکار خواهند کرد و آیا امکانات کافی و وافی وجود دارد؟

نعمت اله بیگدلی رییس شورای شهر اقبالیه است که در ادامه مصاحبه خبرنگار ما با این مسئول را می‌خوانید: 

نظر شما درباره حادثه ساختمان پلاسکو چه بود؟
این حادثه تلنگری شد تا مسئولین در همه شهرها به فکر ایمنی و حقظ جان مردم بیفتند، خوشبختانه این حادثه از لحاظ تلفات مردمی کم بود و خود ما هم چند وقت پیش در شهر اقبالیه با حادثه ای مشابه با ساختمان پلاسکو مواجهه شده بودیم؛ هر چند این اتفاقات طبیعی است اما باید مدیران شهرداری و کارفرمایان و شوراها به ایمن سازی شهر بپردازند. 

ارگان‌های مربوطه بارها در مورد غیراستاندارد بودن ساختمان پلاسکو اخطار داده بودند اما متولیان ذی ربط قبل از به وجود آمدن حادثه به هشدارها توجه نکرده بودند.

نقش شورا برای حفظ جان و ایمنی مردم راچه طور ارزیابی می‌کنید؟

در شهر اقبالیه مجموعه مدیریت بحران خلاصه می‌شود در شهرداری و شورای شهر و هر جا که احساس کنیم امنیت و جان مردم در خطر است اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، نمونه آن مدرسه توحید و نیایش را که ترکی بر روی دیوارها شکل گرفت سریعا با همکاری و هماهنگی ارگان‌های مربوطه بازسازی شد.

بافت شهری اقبالیه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بافت شهری در اقبالیه از چند بخش تشکیل می‌شود بخشی از این بافت فرسوده است و اگر دچار کوچکترین زلزله شویم با مشکلات جبران ناپذیری مواجهه خواهیم شد؛ اما بخش دیگری که جدیدا ساخته شده دارای ایمنی است و با توجه به حادثه انفجار در ساختمانی که در شهر اتفاق افتاد بخش عظیمی از ساختمان‌های شهرتحت پوشش بیمه قرار گرفت.

در شهر اقبالیه از نظر امنیتی با چه تهدیداتی رو برو هستیم؟
شهر با فرصت‌ها و تهدیداتی از لحاظ ایمنی رو بروست اما از لحاظ نظامی چون شهر ما بخش یا شهرستان نیست مستقیما با استان در ارتباط هستیم؛ وجود با مستقر کردن آگاهی، شورای حل اختلاف، اطلاعات، دادسرا و همچنین مستقر نمودن کلانتری که حتی شهرهای چوبیندر، محمودآباد و مهدی آباد را هم در محدوده استحفاظی خود قرار داده است ضریب اطمینان و ایمنی را افزایش می‌دهد.

امکانات و تجهیزات کنونی آتش نشانی و آمبولانس برای یک شهر با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری در مواجهه با چند اتفاق همزمان در چند نقطه شهر برای امداد رسانی کافی است؟
قطعا کافی نیست، اما به دلیل نزدیکی شهر اقبالیه به قزوین کمک‌هایی در این مورد خواهیم داشت. ما در دوره گذشته دارای یک واحد آتش نشانی در سطح شهر بودیم اما در این دوره با اضافه کردن یک واحد دیگر و تقویت تجهیزات سعی کردیم نیاز شهر را برطرف کنیم هر چند باز این امکانات جوابگوی این جمعیت نخواهد بود.

مدیریت بحران و امکانات امداد رسانی در سطح کشور در مقایسه با کشورهای دیگر چگونه است؟
 شاید از لحاظ تجهیزات و امکانات در مقایسه با دیگر کشورها عالی نباشیم؛ اما خوب هستیم و در خصوص مدیریت بحران به دلیل وجود کمک‌های مردمی در سطح نسبتا خوبی قرار داریم.

وضعیت عمرانی منطقه اکبرآباد چگونه است؟
با توجه به اینکه اکبرآباد در ده سال گذشته با مشکلاتی همچون ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر استاندارد به وجود آمده بود اما با پیگیری و ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز را به صفر رساندیم و همچنین با مجهز کردن آن منطقه به آب، گاز، برق و حتی آسفالت کردن معابر پیاده به محدوده شهری اقبالیه اضافه شد و بخش ویژه ای هم از لحاظ عمرانی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال جاری قسمت‌های دیگر آن را ساماندهی کنیم.

علت توقف پروژه « المان شهدا تپه باستانی» چیست؟
سردی هوا و کمبود اعتبار از علت‌های اصلی المان شهدا است که با پیگیری‌ها شورای شهر قرار شد این مشکل بزودی رفع شود.

در بحث فرهنگی چه اقداماتی در شهر اقبالیه صورت گرفته است؟
در بحث فرهنگ چون اقبالیه شهری مهاجرپذیر است و دارای مردمی مذهبی و ولایت مدار می‌باشد در طول سال مراسماتی برگزار می‌شود.

با مشارکت خود مردم توانستیم دو فرهنگسرا در شهر اقبالیه احداث کنیم و همچنین مراسماتی که در بوستان ولایت در قالب مناسبت‌های مختلف تا حدی ارتقا پیدا کرده است؛ ولی به حد نهایی که کامل نرسیده است ما برای ایام الله دهه فجر قرار شد در بخشی از مصلی مراسماتی به مدت ده روز با محوریت دستاوردهای انقلاب انجام شود.

با توجه به نزدیک بودن انتخابات شورای شهر، اقدامات شورا را بیان کنید؟
با همدلی و انسجامی که بین اعضای شورا توانستیم با انتخاب شهردار متخصص و متعهد که شاهد عملکرد رضایت بخش وی باشیم و همچنین تعامل خوبی که با مدیران استانی پیدا کنیم و جاده اقبالیه به قزوین را ساماندهی کنیم.

ساخت بوستان ولایت و واگذاری زمین به نهادهای فرهنگی و ورزشی انجام شد؛ همچنین با خرید کارخانه آسفالت توانستیم کل محدوده شهری را آسفالت کنیم این درحالی است که قبلا سالانه دو میلیارد تومان را صرف خرید آسفالت می‌کردیم و فقط محدوده کوچکی از شهر را در بر می‌گرفت، اما اکنون در این موضوع خودکفا شده ایم و ساماندهی کانال امام رضا(ع) و همچنین از بین بردن بوی نامطبوع محدوده اکبرآباد را میتوان از جمله اقدامات بزرگ این دوره معرفی کرد.

شهر اقبالیه نیازمند چه امکانات دیگری میتواند باشد؟
این شهر دارای پتانسیل‌های زیادی مخصوصا برای نوجوانان و جوانان است به امکانات ورزشی همچون کشتی، فوتبال، کبدی نیاز داریم و به امکاناتی مانند فضاهای سبز و تفرج گاه ها برای تفریح مردم نیاز خواهیم داشت.

میزان حمایت دولت از شورا ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در این مورد دو بخش داریم بخش اول مربوط به سخت افزاری است که همان تامین اعتبارات مالی می‌باشد که با توجه به محدودیت اعتبار در دولت ولی از سوی مسئولین استانی تا اندازه ای حمایت شدیم؛ اما بخش دوم بخش تعاملات است که رویکرد خوبی از سوی مسئولان استانی نسبت به شهر اقبالیه داشتیم و شخص استاندار در یک ماهه اخیر دو بار در شهر اقبالیه حضور پیدا کردند و مشکلات آن را بررسی نمودند و همچنین حضور بخشدار و فرماندار در شهر ما خیلی مشهود بود، خدا را شکر نگاه مسئولین استانی نسبت به شهر اقبالیه خوب است.

در بحث اشتغال‌زایی چه اقداماتی صورت گرفته است؟
وجود مشکل اشتغال، کلان و کشوری است و در شهر ما هم ازحیطه شورا و شهرداری خارج است اما با این وجود توانستیم حدود ۲۰۰ نفر را شاغل کنیم. 

با واگذاری ساختمان سابق شهرداری به مشاغل بانوان تا حدودی اشتغال زایی نماییم.
انتهای پیام/2002
منبع:شهر مینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان