۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سهم استان از جذب سرمایه خارجی در کشور ۵ درصد است
کد خبر: ۲۲۸۸۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۳ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی اداره‌کل امور دارایی قزوین:

سهم استان از جذب سرمایه خارجی در کشور ۵ درصد است

معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی قزوین بیان کرد: سهم استان قزوین از رقم جذب سرمایه خارجی در کشور، ۵ درصد بوده که از این حیث در رتبه ششم کشور قرار دارد.

سهم استان از جذب سرمایه خارجی در کشور ۵ درصد است
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ، فهیمه لزگی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: معاونت اقتصادی دارای بخش پژوهش و مطالعات، حوزه سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب و کار و همچنین سهام عدالت و یارانه است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دبیرخانه ستاد سهام عدالت بیان کرد: از 838241 مشمول شناسایی شده برای سهام عدالت در استان قزوین، 91 درصد آنها یعنی 765569 نفر در شرکت تعاونی ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین، تعداد سهامداران عدالت در کشوررا 49 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این افراد، سهامدار 60 شرکت زیرمجموعه سهام عدالت هستند.

وی در ادامه با اشاره به میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در استان بیان کرد: امسال پیش‌بینی شده که استان قزوین 500 میلون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد.

لزگی تصریح کرد: از سال 72 تا سال 95، میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان 908 میلیون و 829 هزار دلار بوده که از این رقم 540 میلیون و 322 هزار دلار وارد استان شده است.

وی اضافه کرد: میزان مصوب سرمایه‌گذاری خارجی استان در سال‌های 92 تا سال 95، 382 میلیون و 855 هزار دلار بوده که 230 میلیون و 24 هزار دلار آن تحقق یافته است به عبارتی 42 درصد از میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان مربوط به دولت یازدهم است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی فعال در استان، 45 پروژه از 17 کشور جهان بوده که 37 پروژه تحت پوشش قانون تشویق و 8 پروژه غیرپوششی هستند و در مجموع 5 هزار نفر شغل از محل طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان ایجاد گرفته است.

این مسئول ادامه داد: سهم استان قزوین از رقم جذب سرمایه خارجی در کشور، 5 درصد بوده که از این حیث در رتبه ششم کشور قرار دارد.

لزگی عنوان کرد: 15 هیئت اقتصادی خارجی از کشورهایی چون ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، چین، اتریش، اسپانیا، ایرلند، هلند و لهستان در سال جاری وارد استان قزوین شده‌اند که امضای 3 تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک و عقد قرارداد در زمینه‌های احداث نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و CHP، تولید ام دی اف و خدمات حمل و نقل و لوجستیکی از نتایج حاصل از مذاکرات با هیات‌های اقتصادی خارجی است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در پایان بیان کرد: کشورهای سرمایه فرصت نیز شامل چین، ایرلند، آلمان، ترکیه، فرانسه، افغانستان و هلند می‌باشد.
انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان