۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حمایت بی چون ‌و چرای برخی اعضای شورای شهر از شهردار/ چه کسانی مخالف تشکیل کمیته حقیقت‌یاب پلاسکو هستند؟
کد خبر: ۲۲۸۷۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۳ ساعت: ۱۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

در شورای شهر چه خبر است؟

حمایت بی چون ‌و چرای برخی اعضای شورای شهر از شهردار/ چه کسانی مخالف تشکیل کمیته حقیقت‌یاب پلاسکو هستند؟

دوفوریت تشکیل کمیته حقیقت یاب حادثه پلاسکو در شورای شهر تهران رای نیاورده است. مهدی چمران رییس شورا می گوید که این پیشنهاد فقط ۱۴ موافق داشت.

حمایت بی چون ‌و چرای برخی اعضای شورای شهر از شهردار/ چه کسانی مخالف تشکیل کمیته حقیقت‌یاب پلاسکو هستند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،دوفوریت تشکیل کمیته حقیقت یاب حادثه پلاسکو در شورای شهر تهران رای نیاورده است. مهدی چمران رییس شورا می گوید که این پیشنهاد فقط 14 موافق داشت.

طرح مذکور روز گذشته به شورای شهر ارائه شد و امضا کنندگان آن مشخص کردن محدودۀ انجام تحقیقات، بررسی ترتیب زمانی اتفاقات منجر به حادثه و نحوۀ مدیریت آن، ارائۀ گزارش دلایل اصلی فاجعه و شدت تاثیر هر یک از آن‌ها در حادثه، ارائۀ گزارش درمورد تجهیزات سازمان آتش‌نشانی، مصوبات پیشین شورا و اعتبارات تخصیصی و میزان تحقق آن‌ها ارائۀ نمودارها و جداول علت-معلولی برای مراحل مختلف حادثه، مشخص نمودن سهم افراد و سازمان‌های مرتبط، در کوتاهی‌ها و اشتباهات منجر به این فاجعه، ایجاد فضای گفتگو برای افراد مرتبط با حادثۀ مذکور، به‌ویژه ذینفعانی که امکانی برای بیان نظرات خود را ندارند، تدوین مکانیزمی برای پیگیری پیشنهادهای کمیتۀ حقیقت‌یاب را از وظایف این کمیته عنوان کردند.

ترکیب اعضای کمیته هم شامل 2 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، یک نماینده از مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجمع نمایندگان تهران، یک‌نفر نمایندۀ شهرداری تهران به انتخاب شهردار تهران، یک‌نفر نماینده از استانداری به انتخاب استاندار تهران، یک‌نفر حقوق‌دان به انتخاب کانون وکلا، یک نفر متخصص فنی‌ومهندسی به انتخاب نظام مهندسی، یک‌نفر متخصص امور آتش‌نشانی به انتخاب شورا، یک‌نفر متخصص آتش‌نشانی به انتخاب خانواده‌های آتش‌نشانان شهید، یک نماینده از کسبۀ پلاسکو و یک نماینده از رسانه‌ها به انتخاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان شده بود.

حمایت بی چون ‌و چرای برخی اعضای شورای شهر از شهردار/ چه کسانی مخالف تشکیل کمیته حقیقت‌یاب پلاسکو هستند؟
دیروز عنوان شده بود که این طرح به امضای 15 نماینده شامل احمد مسجدجامعی، عباس شیبانی، اسماعیل دوستی، محمد حقانی، محسن سرخو، محمد سالاری، ولی الله شجاع پوریان، غلامضا انصاری، احمد حکیمی پور، احمد دنیامالی، رحمت الله حافظی، عبدالحسین مختاباد، محمد مهدی تندگویان، علیرضا دبیر و هادی ساعی رسیده. اما چمران امروز اعلام کرد که دوفوریت این طرح 14 موافق دارد.

در زمان ارائه این طرح، 25 عضو شورا در جلسه حاضر بودند که ده نفر طرح را امضا نکردند. 6 نفر هم غایب بودند. به بیان ساده تر، امضاهای طرح، حتی به نصف تعداد کل اعضا هم نرسید و تعداد مخالفان به اندازه تعداد آرای قالی باف در کسب کرسی شهرداری بوده است. خود مهدی چمران، محسن پیرهادی، عباس جدیدی، حسین رضازاده و حبیب کاشانی از جمله افرادی بودند که نامشان در میان امضاکنندگان به چشم نمی خورد.

واقعیت آن است که بسیاری از اعضای شورای شهر تهران در روزهای پس از حادثه پلاسکو، به جای پرداختن به ماجرا، به مدح گویی از شهردار تهران پرداخته اند و به جای اجرای وظیفه نظارتی خود، صرفا در کمین نشسته بودند تا با اولین انتقاد از مدیریت شهری، منتقد را از گفته خود پشیمان کنند. معلوم نیست تشکیل کمیته حقیقت یاب برای روشن شدن ابعاد ماجرای پلاسکو، آن هم پس از پایان آواربرداری و تشییع شهدای آتش نشان از نظر این افراد چه ایرادی دارد که حاضر به حمایت از آن هم نیستند.




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان