۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جُنگ دانش‌آموزی "چله انقلاب" در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۲۸۶۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۵:۳۱ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر؛

جُنگ دانش‌آموزی "چله انقلاب" در قزوین برگزار شد

جُنگ دانش‌آموزی "چله انقلاب" به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر در آستان مقدس امامزاده‌حسین(ع) قزوین برگزار شد.

جُنگ دانش‌آموزی "چله انقلاب" در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، جُنگ دانش‌آموزی "چله انقلاب" به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر ظهر امروز(سه‌شنبه) در آستان مقدس امامزاده‌حسین(ع) قزوین با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و با شرکت جمعی از دانش‌آموزان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این مراسم با تبریک به مناسب ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به خاطره‌ای از ایام انقلاب اظهار کرد: این خاطره مربوط به خرداد ماه سال1354 است که 12 سال از قیام امام خمینی(ره) گذشته بود.

وی در تعریف خاطره خود اذعان کرد: طلبه‌های شهر قم در مدرسه فیضیه گرد هم آمده و تصمیم گرفته بودند که دوازدهمین سالگرد قیام 15 خرداد سال 1342را گرامی بدارند.
تقریبا سه شبانه روز در این راستا فعالیت کردند که گارد شاهنشاهی از تهران برای سرکوب این مراسم به قم آمده بود و هلی‌کوپتر برای شناسایی حاضران و طلبه‌ها در مدرسه فیضیه از بالا عکسبرداری می‌کرد. در نهایت همه را به شدت زدند و دستگیر کردند و برای زندان و شکنجه بردند و به تبعیدگاه‌ها فرستادند.

در چنین فضا و موقعیتی ساواک، جوانان را تحریک و مدیریت می‌کرد تا از سنگ‌های کف رودخانه قم (که امروز دیگر آسفالت شده) بردارند و به طرف مدرسه فیضیه، سنگ پرتاب کنند. طلبه‌ها در چنین روزی به معنای واقعی کلمه در مظلومیت بودند.

در این شرایط یکی از دوستان ما آمد و گفت؛ یک بشارت برای شما دارم. یک دانش‌آموز دبیرستانی، پشت پنجره مدرسه دارالشفاء مشتش را گره کرده، بالا آورده و گفت: "طلبه‌ها مقاومت کنید که ما هم با شما هستیم."

اعلام حمایت و پشتیبانی همین یک نفر دانش‌آموز دبیرستانی، بسیار مایه خوشحالی و تقویت روحیه طلبه‌ها شد که غیر از روحانیت افراد دیگری هم هستند که با آرمان‌ها و اهداف آنها همراه باشد.

این خاطره را در زما‌ن‌ها و مکان‌های مختلفی تعریف کردم زیرا باید خدا را شاکر بود که در روزگاری شرایط چگونه بود و امروز به برکت انقلاب فضای مناسبی فراهم شده است.

وی در ادامه گفت: ایران قیام کرد، امام آمد حال اگر جهان قیام کند چه کسی می‌آید. اکنون قیام ما به مرحله‌ای رسیده که باید زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد.

عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: باید همه آحاد جامعه با همت، ایمان، وحدت، ولایت و تبعیت از رهبری انقلابمان را به مقصد نهایی خود برسانیم.

انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان