۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین درآمد دولت از «هدفمندی یارانه ها» به کجا میرود؟
کد خبر: ۲۲۸۵۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

تناقض گویی ادامه دار نوبخت و طیب نیا درباره درآمد دولت:

درآمد دولت از «هدفمندی یارانه ها» به کجا میرود؟

رییس کمیسیون تلفیق مجلس گفته دولت از محل هدفمندی ۸۰ هزار میلیارد درآمد دارد و نه ۳۲ هزار !/ سه هفته قبل دولت در گزارشی اعلام کرد، درآمد ما از هدفمندی ۳۲ هزار میلیارد است!/ آقای طیب نیا دیروز به فارس گفته؛ یقین دارم درآمد هدفمندی ۳۱ هزار میلیارد است!/ اگر درآمد دولت ۸۵ هزار میلیارد باشد، چرا در شب پرداخت یارانه ها را و منت هایی را که بر سر مردم می گذاشتند!

درآمد دولت از «هدفمندی یارانه ها» به کجا میرود؟
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین  ، دولت هر سال از محل افزایش قیمت حامل های انرژی، درآمدی دارد که باید با آن پرداخت یارانه نقدی 45 هزار تومانی، طرح تحول سلامت، کمک به تولید و ... را انجام دهد!. آقایان می گویند دخل و خرج هدفمندی به هم نمی خورد! می پرسیم چطور؟



پاسخ می دهند؛ ما سالانه فقط 42 هزارمیلیاردتومان یارانه نقدی به مردم می دهیم و این درحالی است که از محل افزایش قیمت حامل های انرژی تنها حدود 32 هزار میلیارد درآمد داریم! پس ببینید ما حتی مجبوریم از جیب دولت، چیزی روی این پول بگذاریم!

اما این روایت قدری متناقض به نظر می رسد؛

1- رییس کمیسیون تلفیق مجلس گفته دولت از محل هدفمندی 80 هزار میلیارد درآمد دارد و نه 32 هزار !

2- مرکز پژوهش های مجلس پیش بینی کرده بود دولت بین 60 تا 70 هزار میلیارد درآمد داشته باشد نه 32 هزار!

3- یک عضو کمیسیون تلفیق گفته؛ روز شنبه گذشته آقای نوبخت سخنگوی دولت در کمیسیون تلفیق بودجه در آمد حامل‌های انرژی را 85 هزار میلیارد تومان عنوان کرده است که حدود 32 هزار میلیارد تومان آن سهم هدفمندی یارانه‌ها و مابقی نیز سهم شرکت‌ها از جمله پالایش‌ و پخش و توانیر است.

4- سه هفته قبل دولت در گزارشی اعلام کرد، درآمد ما از هدفمندی 32 هزار میلیارد است!

5- آقای طیب نیا دیروز به فارس گفته؛ یقین دارم درآمد هدفمندی 31 هزار میلیارد است!

اگر درآمد دولت 85 هزار میلیارد باشد، آنوقت بیاد بیاورید آه و ناله های آقای زنگنه در شب پرداخت یارانه ها را و منت هایی را که بر سر مردم می گذاشتند!




انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان