۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز واکسیناسیون دام‌های سنگین استان علیه تب برفکی
کد خبر: ۲۲۸۵۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مديركل دامپزشكي قزوین خبرداد:

آغاز واکسیناسیون دام‌های سنگین استان علیه تب برفکی

مدیرکل دامپزشکی قزوین بیان کرد: واکسیناسیون سراسری دام‌های سنگین استان قزوین آغاز شده و در سطح واحدهاي دامي حاوي گاو و گوساله در سطح استان به مرحله اجرا درمي‌آيد.

آغاز واکسیناسیون دام‌های سنگین استان علیه تب برفکی
دکتر سید بهمن نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: بيماري تب برفكي یکی از بيماري‌هاي مسری دامي است كه در صورت بروز و شیوع می‌تواند سبب ایجاد خسارات سنگين اقتصادي به صنعت دامپروري شود.

مديركل دامپزشكي استان قزوين گفت: واکسیناسیون سراسری دام‌های سنگین استان قزوین از تاريخ 10 بهمن ماه آغاز و به مدت 30 روز كاري در سطح واحدهاي دامي حاوي گاو و گوساله در سطح استان به مرحله اجرا درمي‌آيد که با توجه به وارداتی بودن واکسن مورد استفاده در عملیات، تأمين هزينه خريد واكسن برعهده دامداران است.

وی تصریح کرد: به دليل محدوديت‌هاي موجود در تأمين اعتبار مورد نياز جهت واكسيناسيون، هزينه انجام واكسيناسيون در واحدهاي صنعتي برعهده دامداران است؛ اما در مورد واحدهاي روستايي صرفاً هزينه خرید واكسن برعهده دامداران بوده و انجام واكسيناسيون بصورت رايگان است.

این مسئول اضافه کرد: از آنجا كه انجام هرنوع واكسيناسيون به علت استرس وارده به دام سبب افت توليد مقطعی می‌شود، استفاده از مكمل‌هاي ويتامينه و مواد ضد استرس دو روز قبل از تزريق واكسن در كاهش اثرات ناشي از واكسن مؤثر خواهد بود.

وی در پایان گفت: رعايت اصول قرنطينه اي - بهداشتي تب برفکی به همراه واكسيناسيون مناسب، نقش مهمي در كنترل بيماري و كاهش خسارات اقتصادي خواهد داشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان