۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قبل از انقلاب هیچ‌کس جرأت اعتراض به دستگاه قضا را نداشت/ عدالت مداری از دستاوردهای انقلاب
کد خبر: ۲۲۸۵۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

قبل از انقلاب هیچ‌کس جرأت اعتراض به دستگاه قضا را نداشت/ عدالت مداری از دستاوردهای انقلاب

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: در حوزه قضایی قبل از انقلاب اسلامی افراد جرأت اعتراض به هیچ مساله ای را نداشتند؛ اما به یُمن نظام جمهوری اسلامی این عدالت در کشور برقرار شده است و افراد آزادانه و در چارچوب قانون نظرات و پیشنهادات خود را بیان می‌کنند.

قبل از انقلاب هیچ‌کس جرأت اعتراض به دستگاه قضا را نداشت/ عدالت مداری از دستاوردهای انقلاب
جمال انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه فجر یادآور روزهای سخت و شیرین است، روزهایی که برای مردم ایران به لحاظ تلاش‌های آخرین سردمداران رژیم ستمشاهی دارای سختی‌هایی بود و شیرینی‌هایی که به واسطه تحقق حرکت انقلابی فضای کشور را گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه افزود: انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا عدالت در ابعاد مختلف در جامعه محقق شود، مردم انقلاب کردند تا در رأس کشور فردی دیکتاتور در داخل و زبون در برابر دشمنان نباشد بلکه کسی تدبیر امور را به دست داشته باشد که مصداق اشدا علی الکفار و رحما بینهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: از همین رو امام خمینی (ره) با آن هیمنه استکبارستیزی اش شعار نه شرقی و نه غربی را از همان ابتدای حرکت انقلابی نهادینه کرد تا دشمنان طمع در استقلال ایران اسلامی نداشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: امام (ره) بستر رسیدن مردم ایران به بسیاری از آرزوی‌ها را فراهم کرد و امروز مردم ما در هر صحنه ای که ایستادگی و مقاومت کردند و در هر جبهه ای تلاش کردند، نتیجه همتشان عزت و افتخار است.

وی تصریح کرد: در 38 سال اخیر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف آن قدر زیاد است که بیان این دستاوردها کار آسانی نیست.

انصاری عنوان کرد: در حوزه قضایی قبل از انقلاب اسلامی افراد جرأت اعتراض به هیچ مساله ای را نداشتند؛ اما به یُمن نظام جمهوری اسلامی این عدالت در کشور برقرار شده است و افراد آزادانه و در چارچوب قانون نظرات و پیشنهادات خود را بیان می‌کنند.

وی تأکید کرد: یکی از اهداف امام (ره) فراهم آوردن بستر احقاق حقوق مظلومان است و امروز دستگاه قضا این افتخار را دارد که از حضور جدی و هوشیارانه در این عرصه سخن بگوید.

این مسئول اظهار کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران مردم در حوزه دادگاه و دادگستری براساس قانون اساسی از بالاترین مقام تا پایین ترین رتبه در یک سطح قرار دارند و عدالت برای همه یکسان است.

وی توضیح داد: این سخن بدان معنا نیست که در کار دستگاه قضا هیچ ایراد و ضعفی وجود ندارد بلکه این ادعا را می‌کنیم که هدفمان و تلاشمان برای خدمت احسن بوده است و حال به واسطه ضعف در قوانین، کمبود امکانات و نیرو، کم اطلاعی برخی از مردم از دانش حقوقی و سایر مسائل مرتبط با کار و زندگی موجب شده تا نقایصی در امر داوری و حکمی وجود داشته باشد که باید در تلاش جمعی این مسائل برطرف شود.

امروز انقلاب اسلامی به قدرت جهانی تبدیل شده است

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: امروز دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، علوم و فناوری، هسته ای، هوا فضا و علم پزشکی، جمهوری اسلامی ایران را به یک کشور قدرتمند در جهان تبدیل کرده به نحوی که بسیاری از معادلات سیاسی بدون حضور ایران غیر قابل حل است.

وی یادآورشد: تشکیل نظام اسلامی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه می‌فرمایند انقلاب اسلامی در حقیقت دو کار بزرگ را انجام داده است که یکی تشکیل نظام اسلامی و دیگری زنده کردن هویت اسلامی در دنیا است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان