۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بسیج رسانه فعال‌ترین نهاد رسانه‌ای در استان/ دولت کمترین حمایت را از رسانه‌ها دارد
کد خبر: ۲۲۸۴۴۶ نویسنده: محمد سرباز تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۲:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج رسانه استان مطرح کرد

بسیج رسانه فعال‌ترین نهاد رسانه‌ای در استان/ دولت کمترین حمایت را از رسانه‌ها دارد

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: متاسفانه در بین ارگان‌های دولتی، رسانه‌ها هنوز هیچ ارگان پشتیبانی ندارند و دولت کمترین حمایت را از رسانه‌ها دارد به طوریکه حتی مشکل بیمه خبرنگاران حل نشده و مشکلات عدیده در حوزه حقوق خبرنگار و رسیدگی به مزایای خبرنگاران وجود دارد.

 بسیج رسانه فعال‌ترین نهاد رسانه‌ای در استان/ دولت کمترین حمایت را از رسانه‌ها دارد
محمد سرباز رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: انتخاب بسیج رسانه استان قزوین به عنوان بسیج رسانه برتر کشور حاصل همکاری، همراهی و همدلی همه رسانه‌ها به ویژه اصحاب رسانه استان قزوین است.

وی در ادامه افزود: انجام دقیق برنامه‌های ابلاغی در طول سال، ابتکار عمل استان‌ها در اجرای برنامه‌های رسانه‌ای در سطح کشور، تاثیرگذاری اقدامات رسانه‌ای سازمان‌های بسیج رسانه در سطح کشور در بین اصحاب رسانه و مردم و همچنین تعامل این سازمان با رسانه‌ها، اصحاب رسانه در سطح ملی و همچنین با نهادها و ادارات و ارگان‌ها از معیارهای مورد نظر برای انتخاب سازمان بسیج رسانه برتر در کشور است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین در همه بخش‌های فوق در سطح حرفی برای گفتن داشته است لذا سازمان بسيج رسانه استان قزوين به عنوان رده برتر مورد تجلیل قرار گرفت.

امروز هیچ ارگان و رده رسانه‌ای در سطح کشور منسجم‌تر و بابرنامه‌تر از بسیج رسانه نیست

وی بیان کرد: همایش ملی رسانه انقلابی با همت سازمان بسیج رسانه کشور از ۵ تا ۷ بهمن ماه در تهران برگزار شد که ۳ استان مورد تقدیر قرار گرفتند که استان قزوین، رتبه برتر در میان بسیج رسانه‌های کشور را به خود اختصاص داد.

سرباز عنوان کرد: امروز هیچ ارگان و رده رسانه‌ای در سطح کشور در بخش دولتی و خصوصی، بزرگ‌تر، منسجم‌تر و بابرنامه‌تر از بسیج رسانه در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بین ارگان‌های دولتی نیز، رسانه‌ها هنوز هیچ ارگان پشتیبانی ندارند و دولت کمترین حمایت را از رسانه‌ها دارد به طوریکه حتی مشکل بیمه خبرنگاران حل نشده و مشکلات عدیده در حوزه حقوق خبرنگار و رسیدگی به مزایای خبرنگاران وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین بیان کرد: متاسفانه امروز شاهد رانت در برخی از بخش‌ها در حوزه‌های رسانه‌ای از جمله یارانه مطبوعات، آگهی‌ها و رپورتاژ‌های دولتی و خصوصی هستیم که باید وزارت ارشاد به عنوان نهاد متولی در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهد اما متاسفانه ما در سال‌های اخیر در دولت‌های قبل و به ویژه دولت فعلی شاهد عدم رسیدگی جدی در این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع جنگ نرم و تهاجم گسترده فرهنگی که رسانه‌های ضدانقلاب علیه نظام انجام می‌دهند، و اینکه از همان مسیر که دشمن ضربه می‌زند ما نیز وارد شده و در مقابل تهدیدات آنها مقابله کنیم اما هنوز جدی گرفتن رسانه‌ها را در بین مسئولین نمی‌بینیم.

اصحاب رسانه با کمترین چشم‌داشتی در خدمت نظام فعالیت می‌کنند
رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین اضافه کرد: در بسیاری مواقع شاهد جفا نسبت به رسانه‌ها و اصحاب رسانه هستیم که مظلومانه با کمترین چشم‌داشتی در خدمت نظام فعالیت کرده و در واقع سربازی می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان بسیج رسانه از اواخر سال 91 شروع به کار کرد و در سال 92 نیز در استان قزوین شروع به فعالیت کرد که تاثیرگذاری خوبی در انسجام بین اصحاب رسانه داشته و همچنین سازماندهی مناسبی در حوزه بسیج صورت گرفته است به طوریکه امروز بیشتر اصحاب رسانه استان عضو سازمان بسیج رسانه هستند.

سرباز خاطرنشان کرد: ترویج اقتصاد مقاومتی، گفتمان امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی و مقابله با شبکه‌های معاند ماهوارهای ضد نظام و همچنین تعمیق معنویت و تعالی روحی و معنوی در بین اصحاب رسانه از جمله فعالیت‌های بسیج رسانه است.

وی در پایان گفت: به نظر من بسیج رسانه، فعال‌ترین نهاد رسانه‌ای در استان است و باید تاسف خورد که فعالیت‌های نهادهایی که امروز در استان متولی امر رسانه هستند شاید یک دهم فعالیت سازمان بسیج رسانه هم نباشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان