۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری دوره‌های آموزش خانواده جزو اولویت‌های فرهنگی شهرداری است
کد خبر: ۲۲۸۳۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

شهردار محمدیه:

برگزاری دوره‌های آموزش خانواده جزو اولویت‌های فرهنگی شهرداری است

شهردار محمدیه با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزش خانواده جزو اولویت‌های فرهنگی شهرداری است، عنوان کرد: شهرداری محمدیه در طول دو سال گذشته ۴ دوره کلاس آموزش خانواده با موضوعات مختلف در طی ۵۲ جلسه برگزار کرده است.

برگزاری دوره‌های آموزش خانواده جزو اولویت‌های فرهنگی شهرداری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ؛ چهارمین آیین اختتامیه کارگاه‌های آموزشی خانواده شهرداری محمدیه در نیمه دوم سال 95 با حضور حجت الاسلام دهنوی، نصری معاون فرماندار البرز، سرهنگ حیدری فرماندهی سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز، امام جمعه، بخشدار و اعضای شورای شهر محمدیه و جمعی از شهروندان مهرگان در سالن ورزشی پوریای ولی ناحیه شهری مهرگان برگزار شد.

حجت الاسلام حسین دهنوی کارشناس امور خانواده و جوانان در چهارمین مراسم اختتامییه کارگاه‌های آموزشی، کانون گرم خانواده را مهمترین عامل برای تربیت صحیح خانواده و فرزندان و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد.
وی همچنین به آسایش خانواده و مهارت‌های فرزنداری اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به آرامش نشستن در زیر یک سقف و ارتباط و هم کلامی زن و مرد می‌تواند نقش مهمی در رفتارهای فرزندان خود داشته باشد.

این کارشناس خانواده ادامه داد: اگر مرد و زن به یکدیگر توجه و محبت کنند قطعا فرزندان هم از آن الگو برداری خواهند کرد و وجود پرخاشگری و عصبانیت در خانواده تاثیر بدی در تربیت فرزندان خواهد داشت.

وی ابراز کرد: مردان باید بیشتر به همسران خود توجه و محبت علاقه داشته باشند و همین ارتباط صحیح کلامی باعث تقویت بنیان خانواده می‌شود.

دهنوی یکی از عوامل طلاق‌ها را بی تفاوتی و بی‌وفایی مردان به همسرانشان برشمرد و افزود: آن چیزی که درهای رحمت خدا را بر روی انسان باز می‌کند، حسن خلق و خوش اخلاقی است و به فرموده پیامبر اکرم (ص) اگر زن و مرد نگاه محبت آمیز به هم داشته باشند، خداوند به دیده رحمت به آنان نگاه می‌کند.
در ادامه این برنامه حسین بهزادپور شهردار محمدیه ضمن تبریک آغاز دهه مبارک عنوان کرد: شهرداری محمدیه در طول دو سال گذشته 4 دوره کلاس آموزش خانواده با موضوعات مختلف در طی 52 جلسه برگزار کرده است که تاکنون بیش از 4150نفر شهروندان محمدیه و ناحیه شهری از این کلاس‌های رایگان بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: سقف حضور خانواده‌ها در این کارگاهاه 450 نفر بود که بهترین مسیر برای مدیریت شهری را بین شهرداری و مردم بوجود آورد.
شهردار محمدیه افزود: استمرار تنوع برگزاری کلاس‌ها و استقبال خانواده‌ها حسن بزرگ این کارگاه‌های آموزشی است که همین موضوع باعث شد ما به ادامه آن و برگزاری آن در سال‌های آینده باتوجه به استقبال گسترده خانواده‌ها پیگیری می‌شود.

علی کاظمی علی آبادی رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در این مراسم به اقدامات و خدمات شورا و شهرداری در ناحیه شهری مهرگان اشاره کرد و گفت: کارهای بسیار ارزنده ای در ناحیه شهری مهرگان از جمله خدماتی، فضای آموزشی، تفریحی، ورزشی، مذهبی، فرهنگی، بهداشتی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: اقدامات چون؛ احداث تقاطع غیر هم سطح 9دی، احداث پل بر روی رودخانه شترک، زیر سازی، محوطه سازی و اجرای جداول، آسفالت معابر و پیاده روسازی، احداث 2 پارک محله ای و تکمیل نمودن پارک 22 هکتاری بهشت، احداث ساختمان آتش نشانی و دفتر ناحیه شهری، احداث جایگاه CNG از اقدامات شهرداری در ناحیه شهری مهرگان است.

کاظمی ادامه داد: احداث 2باب سالن ورزشی که یک باب توسط اداره کل راه و شهرسازی و یک باب توسط شهرداری محمدیه ایجاد شده که توسط اداره کل تربیت بدنی نیز یک باب سالن در حال احداث می‌باشد.

وی اعلام کرد: پیش بینی شده که 10 باب مسجد در محلات مختلف مهرگان ساخته شود که 4 باب (یک مسجد توسط شهرداری محمدیه و دو مسجد توسط اداره راه و شهرسازی ) به بهره برداری رسیده است. یک مسجد توسط سازمان نظام مهندسی اجرا شده است که بنای آن نیمه کاره است.

این مسئول ابراز کرد: احداث مدارس و راه اندازی (19 باب درحال حاضر)توسط اداره کل راه وشهرسازی و اداره کل نوسازی مدارس؛ احداث جایگاه پمپ بنزین توسط بخش خصوصی هم اکنون آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

وی در پایان عنوان کرد: دو درمانگاه توسط اداره راه و شهرسازی بنا شده است که به صورت اجاره در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و درحال ارائه خدمت می‌باشد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان